![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Hj on kans saanut levätä. Viimeksi ajettu retro 2022 ja nyt heti perään retro 2023. No on sillä sentään välissä vedetty puita yms. Traktorin hommia hoidettu. Retro loppui ennenaikaisesti polttoaineen saanti ongelmaan. Ei saanut löpöä kun oli jyrkässä rinteessä etuperin. Ilmeisesti 40 vuotias siirtopumppu ei jaksanut enää nostaa polttoainetta. Siihen sain vihdoin aikaiseksi tehtyä kauan kaivatun muutoksen ennen kisaa. Levyjarrut taakse ja kaikki uudet letkut ja osa putkista. Piti laittaa pajeron levy ja Volkkarin satula, että olis saanut käsijarrun samalla, mutta ei mahtunut millään 15" vanteeseen. Laitoin sitten hj.n etusatulat myös taakse. Tätä tuskin tulee enää katsastettua kun venäjän reissuja ei enää ole ja jos mennään ni todennäköisesti saadaan kyyti ja varusteet "talon" tarjoamaan. Oli kyllä kiva ajaa kun auto pysyi jyrkissä rinteissä aika kevyellä jarrun polkemisella, kun ennen ei pysynyt ollenkaan. Olisi toikin muutos pitänyt tehdä jo vaikka 15 vuotta sitten. Pajeron levy sopi heittämällä ja satulan kiinnitysraudan tein niin että kävi pulttaamalla akselin jarrukilven kiinnitys ruuveihin. Saahan tähän vaikka kartaani käkkärin jos joskus vielä katsastaa.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Päivitetään tänne taas pitkästä aikaa kuulumisia, kun nyt on vähä tapahtumiakin taas ollut.
4.9. päättyi noin 20 vuotinen taival hj.n kanssa ja se lähti uudelle innokkaamalle käskyttäjälle. Ei vaan aika riitä kaikilla leluilla leikkimiseen ja vehkeet rapistuu pihaan jos ei niitä käytä. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Retro 2024 tuli ajettua jeepillä. Valtava hatun nosto taas järjestäjille. On kyllä todella hyvin järjestetty ja mukava tapahtuma. Piti vaan hengailla rauhassa mukana, mutta aamuyön väsymys ja yksi battery liikaa tempaisi aika ajoin kisahuumaan ja siitä jäikin pajoitettavaa. Kylkiputki repesi irti ja "runko" sai vähän turhan monta lommoa lisää, sekä kuskin ovikin meni vähä lommolle. Piti ottaa niin rauhassa ja lunkisti ettei vaurioita tulisi. Netistä kaapattu jonku ottama hieno kuva todisteeksi. Itse ei tullut kuvattua.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Sitten vois laittaa tommosesta käyttisprojektistakin tänne vähä juttua, vaikka ei offiautoa tästä tule. Maksimi rengaskoko tarkoitus pitää 31" eli kyseessä Hilux ln110 minkä ostin moottori vikaisena. Autossa hyviä puolia oli että runko on kova ja hitsaamaton, poikittaispalkkia joka kannattelee tankkia ja pakoputkea lukuunottamatta. Uusin palkin. Runko sai syyshuollon eli höyrypesu, happo ja joku 2k jäänmurtaja maali päälle. Lavaa ja kopin takakulmia piti hitsata. Moottori sotki öljyä jäähdytin nesteeseen, mutta ei huohottanut, vedot tosi hyvin tallella ja ei savuttanut. Öljynsuodattimen jalka oli todella öljyinen ja murjotun näköinen. Irroitin sen ja lauhduttimen kolo lohkossa oli tosi öljyinen. Vaihdoin käytetyn jalkaosan ja lauhduttimen. Vaikuttaisi että vika oli siinä. En ole vielä paljon kerennyt koeajamaan. Autoon on vaihdettu turbo moottori runnerista ja laitettu välijäähdytin ja vesijäähdytetty Kiinan turbo. Sitä epäilin eka, mutta testasin että turpossa ei nesteet sekoittuneet. Akku oli laitettu lavalle. Tein "takapenkin" koloon pesän kahdelle akulle. Leimaa on jouluun, niin täytyy yrittää laitella muuten kuntoon syksyn aikaan niin kerkiää kunnolla koeajamaan moottorin.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Talvi tulee. Eletään epävakaita aikoja. Naamiovärit niskaan ja Nokian 31" nastapyörät alle. Hitto kun tietäisi mikä on pakkeli, niin tosta saisi ihan siistinkin. Kaarilevikkeet mustat jos jollain lojuu nurkissa , niin olisin kiinnostunut ostamaan ja toi apparin takalasi ja keskikonsoli puuttuu kans.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tänään asensin orkkis polttoainesuodattimen. Oli kundi laittanut mopedin tarvikesuodattimen. Onneksi oli edes jonku laittanut. En tiedä kauanko on ollut mutta paskaa oli kertynyt ihan riittävästi. Jotenkin luotan tohon alkuperäiseen enemmän.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nesteetkin on pysynyt oikeissa osoitteissa, eli vika oli öljyn lauhduttimessa tai suodattimen jalassa. Nyt uskaltaa jo juhlia kun useampi tankillinen ajettu. Värkkäsin sisälokasuojat muvitynnyristä eteen ja taakse. Taakse tein kumimatosta semmoiset lärpäkkeet korin ja rungon väliin. Jossain toyotoissa nähnyt semmoiset ihan tehdas asennuksena, jos vähä hidastaisi ruostumista. Töötti tuli kans korjattua ja pakoputkea vähä kannakoitua lisää. Käkkäriä piti kans vähä säätää ja sisäpuhallin on vinkunut ärsyttävästi. Siipi osui reunapeltiin. Sain väännettyä niin että hiljeni. Edestä työnsin tukivarren pusliin öljyä ja mulkkasin iskarin kiinnitystä kun joku narisee. Ilmeisesti osui oikeaan paikkaan, kun tuntui loppuvan narina. Pitäisi käyttää leimalla ni jos selviäisi pienemmällä listalla.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Jeep GC | vepele | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 02.07.2016 16:06 |
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" | tare | Maasturiprojektit | 504 | 03.09.2015 06:35 |
Tukivarret kevyeen autoon | Jammu | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 25.01.2012 15:08 |
M &V: Jeep | jeeppi-eki | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 12.01.2008 18:36 |
M:JEEP (1:43) | Ipe64 | O/M/V Muut | 0 | 09.06.2006 07:27 |