Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.07.2023, 06:45
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.645
Perusasetus

Kannattaa tarkistaa että laatikko on bjiistä hj ja bj on eri kytkin akseli ja startti eri puolella.

__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.07.2023, 10:42
Kalle999 Kalle999 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.07.17
Sijainti: Helsinki
Viestit: 44
Perusasetus

Ainakin akselin boorit sopii kytkinlevyyn ja ajattelin käyttää vanhaa kytkinkoppaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.07.2023, 12:50
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

En tiedä onko H55F perässä ollut kardaanijarrullista jakista mutta nelilovisen perästä löytyy ainakin 45 lavamalleista. Huonona puolena tässä on että tavallaan melko harvinaisen mallin jakis. Toki laippaa ja pidempää akseli lukuunottamatta muuten käypäinen BJ/HJ/LJ splitcase jakisten kanssa, pieniä eroja lukuunottamatta.

Kardaanijarrullinen splitcase on 3 cm pidempi kuin ilman käkkäriä oleva. Erona ei varmaan ole kuin se kardaanijarrun laippa ja hieman pidempi akseli sitä varten. Tarkoittaisi vaan sitä että takakardaani taas lyhenisi sen 3 senttiä.

H55F on 9cm pidempi kuin nelilovinen ja kardaanikäkkärillä 12cm pidempi. Splitcaseen pystyy rakentamaan aika helposti itse kardaanijarrun levyllä mutta hyvän käyvän mekaanisen satulan löytäminen vaikeaa. Toki maailmalta löytyy valmiita kittejäkin joissa kaikki tarvittavat.

Itse ehkä harkitsisin että siirtäisi taka-akselia taakseppäin, se kun ei bjssä taida olla vakionakaan kohdallaan kun vertaa pyöränaukkoon. Toki isompi homma jos vakio lehtijousilla oleva laitos ja saattaa leimalla tulla sanomista. Tosin ei moottorin eteenpäin vieminekään ole ihan pikkujuttu kaikkineen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.07.2023, 06:40
Kalle999 Kalle999 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.07.17
Sijainti: Helsinki
Viestit: 44
Perusasetus

Kaipa sitä taka-akseli pitää salaa vähän ujuttaa taaksepäin. Aattelin kokeilla laittaa pidemmät alatukivarret taakse. Auto on tämä Hipon rakentama kierrejousialustainen. https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=26214 Tämä ratkaisu olis muutenkin hyvä kun takajousten linja on nyt vähän "eteenpäin". Samalla kardaanikulma vähän oikenisi, sais vähän lähemmäksi lähtökulmat toisiaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.07.2023, 06:48
cawener cawener ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.02.12
Sijainti: Hämeenkyrö
Viestit: 20
Perusasetus

BJ43 voinee kai edelleen käyttää akselivälin vertailukohtana, sieltä saa 14cm lisää tilaa akseleiden väliin. Mitat löytyy bj:n chassis and body manuaalista jopa todisteeksi.
Muutaman vuoden takainen tieto katsurilta, että pitäisi olla ihan leimakelpoinen muutoskin
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan SD33 Patrollin 5-lovinen laatikko Koivunoksa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 28.10.2019 11:27
Ostettu Hj-61 5-lovinen laatikko ya3 69 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 01.10.2016 13:23
Myyty Volvon 4-lovinen laatikko huutokaupalla myllis O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 07.09.2008 11:19
M: HJ:n 4-lovinen laatikko (kevättarjouksessa =)) Panu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 17.05.2006 22:41
O: Suzuki 1.3 kone ja 5-lovinen laatikko juha_t O/M/V Muut 0 21.09.2003 17:39


Sivu luotu: 08:21 (GMT +2).