![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Eipä noiden jarrujen kanssa paljon tarvitse painia. Anssemssin trailereista olen pariin otteeseen säätänyt jarrut 200 tkm matkalle. 4 eri kärryä kyseessä ja kuormaa vedetty ihan oikeasti. Muulin venetrailerista ruostui kerran jarrut kiinni ihan omaa tyhmyyttä, ei ehtinyt kaikki vesi lähteä 300 m matkalla ja kärry kuukausitolkulla pihalla. Turhaa viisastelua varmaan, mutta mielestäni järkevintä on hommata suurin kärry mille tuntuu olevan tarvetta. Ei niitä ole aina pakko täyteen lastata. Halvempaa on maksaa yhden kärryn maksuja kuin kuuden. Ja vähemmän vie tilaa. Jos nyt perustella pitää. Mutta - makuasioita.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Itse haluaisin myös tuollaisen isomman jarrullisen kaksiakselisen vajaan kolmetonnisen. Lähinnä juuri puiden ajoon kotitilalta. Tuo nykyinen on Respo on loistava mökkiralliin ja yhden kelkan/mönkkärin/ajettavan ruohonleikkurin ja metsätyötarvikkeiden kuljetukseen. Ei tarvitse kaikkea koettaa autoon pakata kun ajoa on paljon - kärry on perässä kuitenkin joka viikonloppu. Mönkkäriin ei saa kyllä kärryä samalla mukaan, mikä on harmi. Kevyet ylikuormat menee, mutta en minäkään satoja kiloja tuohon liikaa lastaile. Jousituksen pitää toimia. Kotitilalta pitäisi hinailla kopiton Ford 4000 kotiin (160km) ja siihen hommaan pitää vuokrata kunnon kuljetustraileri. Tämä olisi se isoin tarve omalle kärrylle, mutta pelkästään tämän yksittäisen vetotarpeen takia en investoi 3500kg kärriin - ei kestä perse.
Kaksiakselinen kärry on hyvä - entinen vanha kärry oli sellainen, kunnes hyppäsi motarin rampilla koukusta - mutta se on jäykkä käännellä käsin, jos tarvitsee sellaista tehdä esim. tilojen ahtauden takia. Tuossa omassa Respossa nokkapyörän kiinnitys on perseestä. Keulapainoisella kuormalla käisin työntäessä pyörä voi taittua alle. Se on ainoa huono puoli johon olen toistaiseksi puolentoista vuoden yhteiselon aikana törmännyt tuon kuorman painorajoitteen lisäksi.
__________________
-TimoV Range Rover Sport 2.7d SE, 2007 BMW 520xda, 2016 Mercedes-Benz ML55AMG, 2002 Linhai 500 IRS, T3 2016 Range Rover 2.5dse 1998(ex) Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex) Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex) Viimeksi muokannut TimoV : 10.07.2023 06:32 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Dollysta kysymystä | La tuskaa | Tekniikka & Jutustelu | 108 | 18.05.2020 18:16 |
Ilmastointilaitteesta kysymystä | hiluvitkutin | Chit-Chat | 12 | 19.08.2018 22:37 |
syylarista kysymystä | hitoy | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 25.05.2015 10:05 |
pakosarja kysymystä. | oojiikoo | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.01.2009 13:34 |
Kysymystä pukkaa... | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 16.07.2004 10:12 |