![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kardaanien viat tuntuu mun mielestä vaihdekepissä aina. Tuntuuko tässä tapauksessa?
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaa kattoa onko ohjausnivelissä ja pyörän laakereissa väljää. Uraisilla teillä ja sopivalla tuulella ne aiheuttaa tärinää, mutta jos on uus asfaltti eikä tuule, niin tärinöitä ei tule.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos laatikon ja jakiksen välissä kardaani, niin se suodattaa kummasti vatkaamista tikussa, vaikka se tikku olisikin suoraan ilman vivustoa vaihdelaatikossa. Jos vivusto kaikkineen puslineen, niin viellä enemmän.
Onko kyseisessä potilaassa loota ja jakis yhtä? Onko tikku kabiiniin suoraan lootasta? Kuten myös mahdollisen välijortikan nivelten väsyminen aiheuttaa vaikeasti paikannettavia vatkausongelmia. Vaikka ne eivät juuri töihin joudu. Tai ehkäpä juuri siksi? Ei siis nyt liittynyt suoraan kyseisen Dassen ongelmaan, vaan noin ylipäänsä...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tuntuu ihan amalgaameissa asti, eli koko auto täristää kun vauhti lähentelee kahdeksaakymppiä.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mulla tuli saman vuotinen kytkin remonttiin. Kävin hakemassa auton, niin huomasin että voimansiirto jyristää pahasti. Alkaa jossain 40km/h ja voimistuu mitä kovempaa ajaa.
Vaihdan siihen ekana kytkimen ja alan selvittelemään mistä jyrinä johtuu. Purkaessa huomasin että etukardaanissa takkuaa ristikko ja kuskin puolen etuvetarissa oli pultit ihan auki ja laippa raollaan. Myös kardaanin kannatinlaakerissa oli kumissa ulkokehällä painauma, johon sisempi osa on päässyt kohtaamaan. Eli näistä lähdetään selvittelemään, kun menee kasaan päin… |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Vaihtelin kytkimen ja samalla tukilaakerin ja etukardaanin ristikot. Näillä loppui tärinä/jurina kokonaan.
En käynyt koeajolla välissä. Joten en voi sanoa kummassa oli vikaa vai oliko molemmissa… |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Etukardaanin liukuosassa väljää? Arvaan että automaattinapalukkojen tilalle vaihdettu umpilevyt eli kardaani pyörii aina mukana.
__________________
Marko Nyt tavoittaa myös whatsappilla. |
![]() |
Luokat |
alusta, nissan 4x4, tärinä, voimansiirto |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
nissan navara +/- | maage | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 06.08.2016 09:07 |
Nissan navara | Paroni Von Yrjö | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 06.03.2016 20:02 |
Myyty Nissan Navara ny vaa 15k | SpyDuck | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 19.08.2015 12:28 |
Suikkeli tärisee ajossa!!APUA!! | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 14.03.2009 22:07 |