![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ja kait siitä olis jonkun rahan voinut vakuutusyhtiöltä saada jos olisi kehdannut pyytää. Ehkä olis jotain voinut saadakkin. Mut en mä kehtaa.Kolaripaikallehan jäi pieni glygolilammikko ja ensin toki oletin että se tuli jariksesta, sitten katottiin että se ei kyllä vuoda mitään, blazerista se tuli, syylärin pääty märkänä. Siitäkään en kehdannut inistä että syyläri hajoaa kun tommonen ilmapallo puksauttaa takapuskuriin..! täytyishän sen olla valmiiks umpilaho jos noin käy. Vuotoa ei kuitenkaan näkynyt enää vaikka vähän koitin tutkiakkin. No tänään alko vuotaa kunnolla, sehän oli vaan kansilta tuleva pieni ilmakuplien poisto/vesiletku kun oli haljennut liittimeltä. Pätkä pois ja meno jatkuu.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Käytiin ajelee kulmakorven helteissä pari viikkoa takaperin ja
sen jälkeen käytiin vielä lahnajärven kokoontumisajoissa. Offailut sujui ilman suurempia kommelluksia, mutta loota alkoi lämpenemään maantieajossa. Tässähän on aika hyvä lootan jäähytys ollu ja lämmöt pyöriny öljypohjasta mitattuna siellä 65-70 nurkilla. Ja ollu silleen viimeset 10vuotta suunnilleen. Nyt nousi noin 85 ihan nätissä maantieajossa. No 85 ei oo sinänsä paha, mutta jotain oli muuttunut. Lootan jäähyä sormilla kokeiltaessa tulo oli kuuma ja paluu täysin kylmä. Eli öljy virtasi tosi hitaasti. Tämä varmistettiin ottamalla letku irti paluulinjsassa olevalta suodattimelta ja letkun pää 1,5l limupulloon. Suodattimen läpi tuli pikku noro, ilman suodatinta tuli letkun täydeltä. No suodatin vaihtaen alkoi taas pelaamaan normaalisti ja lämmöt tippui noin 20C! Paluulinjassa siis tälläinen wixin lisäsuodatin magneetilla. Hyvin oli mujua suodattimessa, eli tehnyt hommansa, kunhan mekaanikko muistaisi tehdä hommansa ja vaihtaa sen säännöllisesti.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Tuo suodatin olisi hyvä olla. Mikä numero siinä om kun kuvasta ei oikein näe ja mistä hommasit sitä. Kiitos etukäteen
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
WIX 58964, ostin southwesttradesta, varmaan saa ainakin tilattua muistakin jenkkiosaputiikeista. Ja ehkä myös hydrauliikkakaupoista voi saada hankittua vastaavia. Sanoisin tällä kokemuksella että orkkis filsua ei tartte enää vaihdella jos on tollanen linjasuodatin käytössä. Eli jos öljypohjassa on poistoproppu niin homma on aika siistiä. Tai sitten letkusta pumppaa öljyt pihalle, ite huuhtelin lootaa noin 4l kerrallaan ja sitten aina lisäsin yhden kannun tilalle.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#5
|
||||
|
||||
|
kannattaa olla tarkkana näiden kanssa ettei turbiiniin tule liika painetta. saattaa tyontää kampuran päittäis laakerin silpuks. ja tietysti kun se on samalla voitelu piiri lootan sisä osille voi tulla tuhoa jos ei virtaa kunnolla......
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Joo täysin totta, todennäköisesti kumiletkut ja muovinen filsu kyllä hajois paineesta ensin. Nyt jälkiviisaana voin sanoa että letkuliitokset piti vuosia hyvin, sitten ilmeisesti suodattimen tukkeutuessa alkoi tihkumaan ja kiristelyn jälkeen alkoi taas uudelleen tihkumaan. Tuohan on ollut selkeä merkki paineen kasvusta.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Nyt harrastetaan syylärin vaihtoa. Sitäpä en ollut vielä vaihtanut tähän autoon, eli aika vanha jo tuo jos ei sentään orkkis. Uudessa on päätytankit jaettu väliseinillä niin että vesi menee kolme kertaa kennon läpi. Pitäis parantaa jäähdytystehoa verrattuna avoimiin päätyihin ja muutenkin pitäis olla tehokkaampi, enempi jäähdytyspinta-alaa kuin vanhassa.
Pientä tihkumista oli vanhassa tuosta lootajäähyn liitosten juurelta. Uudessa syylärissä ei oo lootajäähyä, mielenkiintoista seurata miten lämmöt käyttäytyy ilman sitä, keulallahan on kyllä iso erillinen jäähy lootalle. Sillähän aina pelotellaan että lootajäähyn hajotessa menee myös loota remonttiin kun vesi päätyy öljyn sekaan, nyt ei sitä pääse sit ainakaan tapahtumaan.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| blazer 6.2d | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.08.2007 20:24 | |
| M/V: Blazer k5 | K5 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2007 20:32 |
| O: BLAZER | O/M/V Muut | 3 | 23.01.2005 14:19 | |
| M:Blazer 6,2D | ari | O/M/V Muut | 0 | 16.02.2004 19:26 |
| m blazer k5 | O/M/V Muut | 0 | 11.02.2003 16:37 | |