![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Amerikan ihmemaassa rakentelevat noista 6x6 kuormureista hauskoja 4x4 maastureita. Olisikohan tuollaisen saaminen kilpiin mahdollista täällä härmässä? Kuorma-autoksi se tietysti menisi, mutta miten viranomaiset suhtautuu takimmaisen akselin poistamiseen ja rungon lyhentämiseen? Aihio moiseen projektiin olisi joku tämmöinen: https://autoline.info/-/sale/flatbed...08161842321400 Ja tuolla videolla kohdasta 7:30 eteenpäin näkyy mikä on lopputulos: https://www.youtube.com/watch?v=sLqXQv_Xbf4
__________________
SISU SA-150 4X4 TOYOTA 4RUNNER LN130 x2 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pikaisella silmäilyllä näyttää että periaatteessa olisi mahdollista.
"Ajoneuvon akselin rakenteeseen saa tehdä muutoksia ja akselien välistä etäisyyttä saa muuttaa. Ajoneuvoon saa asentaa lisäakselin tai -akseleita. Ajoneuvosta voi poistaa akselin tai akseleita. Muutokset 1 päivänä tammikuuta 1980 tai sen jälkeen käyttöön otetussa ajoneuvossa on tehtävä valmistajan ohjeiden mukaisesti" "Akselimuutoksien yhteydessä tulee paineilmajarruilla varustetusta ajoneuvosta esittää teoreettinen jarrulaskelma ja ajoneuvolle tulee tehdä jarrutarkastus määräaikaiskatsastuksen yhteydessä tehtävän jarrutarkastuksen laajuudessa" "Akselistomuutoksen toteutuksen edellytyksistä ja muuttuneista massoista on esitettävä valmistajan antama lausunto. Pelkän tyyppikilven tietoja voida pitää riittävänä selvityksenä. Monivaiheisesti valmistetun ajoneuvon akselistomuutoksissa valmistajana pidetään ajoneuvon alustan valmistajaa. Toisen vaiheen valmistajan antamaa todistusta ajoneuvon muuttuneista akselisto- ja akselimassatiedoista ei voida hyväksyä" Mutta homma kaatunee tuohon "valmistajan antama lausunto" kohtaan. Voi olla hankala AM Generalilta Indianasta saada moisia lausuntoja.
__________________
SISU SA-150 4X4 TOYOTA 4RUNNER LN130 x2 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mites paljon puhuttu SOA:n leimaus tätä nykyistä lakimuutosta katsellessa? Periaatteessa onnistuu, jos vaan pysyy maksimi korotusten rajoissa? Mutta mites käytäntö, onko mahdollista enää?
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x Kahta en vaihda, neloselta ykköselle ja vauhdista pakille. En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä. https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ ISORY SLCK #556 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kertokaapas viisaammat oma mielipiteenne:
Olen tässä haaveillut Ford Transit MK3 muuttamista nelivetomalliksi. Näitähän löytyy goolesta kun kirjoittaa Ford Transit Coynty. Ideaan toi uutta puhtia uusin ajoneuvolaki jossa vetotavan muutos pitäisi olla ihan simppeli juttu. Nyt kun sitten mentiin konttorille asiasta pidettiin tunnin palaveri katsastusmiehen kanssa ja se sanoi että palaa asiaan. No meni kaksi viikkoa ja katsuri soitti että minulla pitää heille jotenkin todistaa että näitä county malleja on ollut sarjavalmisteisena eli vähintään yli 500kpl on tehty ja että niitä on tuotu virallisesti eurooppaan. Jos nämä dokumentit toimitan niin voidaan mallisarjan puitteissa muutoskatsastaa nelikoksi. Minä aloin kyselemään että missä vaiheessa tässä on ollut pueh mistään mallisarjan sisäisestä muutoksesta. Katsuri tähän että tämä on heidän tulkinta laista että näillä ehdoilla voidaan mallisarja sisällä muuttaa nelikoksi. Tämä nyt jäi tähän malliin katsurin puolelta. Olen tässä nyt koittanut selvitellä näitä todistuksia mutta alkaa näyttää siltä että kyseinen FOrd Transit Coynty on ns "YKSISARVINEN" eli moni kyllä tietää sellaisen mutta mitään todisteita sen olemassa olemisesta ei ole. Kun tällainen Ford Transit MK3 eli ole ollut nelikkona suomen tuontiohjelmasssa Ford toimesta niin siitä ei löydy mitään tietoa edes Foordilta. Eli eli. Osaako joku kertoa millä minä vielä katsuria uhkailisin vai onko tässä taas viisain vaihtaa asemaa. (vaihtaisin heti jos ei seuraavalle lähimmälle asemalle olisi yli 100km matka.) |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Alustavasti olen hommannut Dana 44 etuakselin ja se ei sinällään olisi ollut ongelam kun tätä MK3 on tehty myös jäykällä etuakselilla ekat vuosimallit.
Laatikoksi tulee pajeron superselect. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rengas- ja moottorimuutoksien rajat muuttumassa! | -MaTTi- | Tekniikka & Jutustelu | 839 | 19.11.2021 10:25 |
Rajat kiinni ja äkkiä!! | Lars | Society | 3 | 09.02.2016 19:31 |
Gen2 pajeron moottorimuutosten leimaus | Dectane | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.01.2013 14:29 |
Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... | Korpikumpu | Chit-Chat | 16 | 19.12.2009 20:38 |
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? | _Metal_ | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 09.07.2007 10:34 |