Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.02.2023, 08:19
Kaato:n Avatar
Kaato Kaato ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.17
Sijainti: Finland
Viestit: 147
Perusasetus

Amerikan ihmemaassa rakentelevat noista 6x6 kuormureista hauskoja 4x4 maastureita.
Olisikohan tuollaisen saaminen kilpiin mahdollista täällä härmässä?
Kuorma-autoksi se tietysti menisi, mutta miten viranomaiset suhtautuu takimmaisen akselin poistamiseen ja rungon lyhentämiseen?

Aihio moiseen projektiin olisi joku tämmöinen:
https://autoline.info/-/sale/flatbed...08161842321400

Ja tuolla videolla kohdasta 7:30 eteenpäin näkyy mikä on lopputulos:
https://www.youtube.com/watch?v=sLqXQv_Xbf4

__________________
SISU SA-150 4X4
TOYOTA 4RUNNER LN130 x2
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.02.2023, 09:03
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaato Näytä viesti
Amerikan ihmemaassa rakentelevat noista 6x6 kuormureista hauskoja 4x4 maastureita.
Olisikohan tuollaisen saaminen kilpiin mahdollista täällä härmässä?
Kuorma-autoksi se tietysti menisi, mutta miten viranomaiset suhtautuu takimmaisen akselin poistamiseen ja rungon lyhentämiseen?
Runkoja lyhennetään joka päivä töissä ongelmitta kunhan muutoskatsastaa se jälkeenpäin. Akelivälit muutetaan mutta en vaan tiedä mitä viranomaiset sanoo akselin poistamisesta, tietysti kantavuus pienenee mutta sekään ei haittaa. Ja ka saa ajaa teli ylhäällä vain neljä pyörä maassa niin ei sekään pitäisi olla ongelma mielestäni mutta ehkä joku tietää enemmän tästä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.02.2023, 18:42
Kaato:n Avatar
Kaato Kaato ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.17
Sijainti: Finland
Viestit: 147
Perusasetus

Pikaisella silmäilyllä näyttää että periaatteessa olisi mahdollista.

"Ajoneuvon akselin rakenteeseen saa tehdä muutoksia ja akselien välistä etäisyyttä saa muuttaa. Ajoneuvoon saa asentaa lisäakselin tai -akseleita. Ajoneuvosta voi poistaa akselin tai akseleita. Muutokset 1 päivänä tammikuuta 1980 tai sen jälkeen käyttöön otetussa ajoneuvossa on tehtävä valmistajan ohjeiden mukaisesti"

"Akselimuutoksien yhteydessä tulee paineilmajarruilla varustetusta ajoneuvosta esittää teoreettinen jarrulaskelma ja ajoneuvolle tulee tehdä jarrutarkastus määräaikaiskatsastuksen yhteydessä tehtävän jarrutarkastuksen laajuudessa"


"Akselistomuutoksen toteutuksen edellytyksistä ja muuttuneista massoista on esitettävä valmistajan antama lausunto. Pelkän tyyppikilven tietoja voida pitää riittävänä selvityksenä.
Monivaiheisesti valmistetun ajoneuvon akselistomuutoksissa valmistajana pidetään ajoneuvon alustan valmistajaa. Toisen vaiheen valmistajan antamaa todistusta ajoneuvon muuttuneista akselisto- ja akselimassatiedoista ei voida hyväksyä"


Mutta homma kaatunee tuohon "valmistajan antama lausunto" kohtaan.
Voi olla hankala AM Generalilta Indianasta saada moisia lausuntoja.
__________________
SISU SA-150 4X4
TOYOTA 4RUNNER LN130 x2
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.06.2023, 11:52
opelman:n Avatar
opelman opelman ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.11
Sijainti: Somewhere out of civilization
Viestit: 664
Perusasetus

Mites paljon puhuttu SOA:n leimaus tätä nykyistä lakimuutosta katsellessa? Periaatteessa onnistuu, jos vaan pysyy maksimi korotusten rajoissa? Mutta mites käytäntö, onko mahdollista enää?
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x
Kahta en vaihda, neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä.
https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ

ISORY
SLCK #556
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.10.2023, 09:25
Koivunoksa:n Avatar
Koivunoksa Koivunoksa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.10
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 300
Perusasetus

Kertokaapas viisaammat oma mielipiteenne:

Olen tässä haaveillut Ford Transit MK3 muuttamista nelivetomalliksi. Näitähän löytyy goolesta kun kirjoittaa Ford Transit Coynty.

Ideaan toi uutta puhtia uusin ajoneuvolaki jossa vetotavan muutos pitäisi olla ihan simppeli juttu.

Nyt kun sitten mentiin konttorille asiasta pidettiin tunnin palaveri katsastusmiehen kanssa ja se sanoi että palaa asiaan. No meni kaksi viikkoa ja katsuri soitti että minulla pitää heille jotenkin todistaa että näitä county malleja on ollut sarjavalmisteisena eli vähintään yli 500kpl on tehty ja että niitä on tuotu virallisesti eurooppaan. Jos nämä dokumentit toimitan niin voidaan mallisarjan puitteissa muutoskatsastaa nelikoksi.


Minä aloin kyselemään että missä vaiheessa tässä on ollut pueh mistään mallisarjan sisäisestä muutoksesta. Katsuri tähän että tämä on heidän tulkinta laista että näillä ehdoilla voidaan mallisarja sisällä muuttaa nelikoksi.

Tämä nyt jäi tähän malliin katsurin puolelta. Olen tässä nyt koittanut selvitellä näitä todistuksia mutta alkaa näyttää siltä että kyseinen FOrd Transit Coynty on ns "YKSISARVINEN" eli moni kyllä tietää sellaisen mutta mitään todisteita sen olemassa olemisesta ei ole.

Kun tällainen Ford Transit MK3 eli ole ollut nelikkona suomen tuontiohjelmasssa Ford toimesta niin siitä ei löydy mitään tietoa edes Foordilta.

Eli eli. Osaako joku kertoa millä minä vielä katsuria uhkailisin vai onko tässä taas viisain vaihtaa asemaa. (vaihtaisin heti jos ei seuraavalle lähimmälle asemalle olisi yli 100km matka.)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.10.2023, 09:47
james_III:n Avatar
james_III james_III ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.11.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.197
Perusasetus

Neliveto ransistori
__________________
Offi videoita: klik
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.10.2023, 12:20
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunoksa Näytä viesti
Kertokaapas viisaammat oma mielipiteenne:

Olen tässä haaveillut Ford Transit MK3 muuttamista nelivetomalliksi. Näitähän löytyy goolesta kun kirjoittaa Ford Transit Coynty.

Ideaan toi uutta puhtia uusin ajoneuvolaki jossa vetotavan muutos pitäisi olla ihan simppeli juttu.

Nyt kun sitten mentiin konttorille asiasta pidettiin tunnin palaveri katsastusmiehen kanssa ja se sanoi että palaa asiaan. No meni kaksi viikkoa ja katsuri soitti että minulla pitää heille jotenkin todistaa että näitä county malleja on ollut sarjavalmisteisena eli vähintään yli 500kpl on tehty ja että niitä on tuotu virallisesti eurooppaan. Jos nämä dokumentit toimitan niin voidaan mallisarjan puitteissa muutoskatsastaa nelikoksi.


Minä aloin kyselemään että missä vaiheessa tässä on ollut pueh mistään mallisarjan sisäisestä muutoksesta. Katsuri tähän että tämä on heidän tulkinta laista että näillä ehdoilla voidaan mallisarja sisällä muuttaa nelikoksi.

Tämä nyt jäi tähän malliin katsurin puolelta. Olen tässä nyt koittanut selvitellä näitä todistuksia mutta alkaa näyttää siltä että kyseinen FOrd Transit Coynty on ns "YKSISARVINEN" eli moni kyllä tietää sellaisen mutta mitään todisteita sen olemassa olemisesta ei ole.

Kun tällainen Ford Transit MK3 eli ole ollut nelikkona suomen tuontiohjelmasssa Ford toimesta niin siitä ei löydy mitään tietoa edes Foordilta.

Eli eli. Osaako joku kertoa millä minä vielä katsuria uhkailisin vai onko tässä taas viisain vaihtaa asemaa. (vaihtaisin heti jos ei seuraavalle lähimmälle asemalle olisi yli 100km matka.)
Millä osilla meinasit muutoksen tehdä?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.10.2023, 12:58
Koivunoksa:n Avatar
Koivunoksa Koivunoksa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.10
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 300
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Millä osilla meinasit muutoksen tehdä?
Alustavasti olen hommannut Dana 44 etuakselin ja se ei sinällään olisi ollut ongelam kun tätä MK3 on tehty myös jäykällä etuakselilla ekat vuosimallit.

Laatikoksi tulee pajeron superselect.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rengas- ja moottorimuutoksien rajat muuttumassa! -MaTTi- Tekniikka & Jutustelu 839 19.11.2021 10:25
Rajat kiinni ja äkkiä!! Lars Society 3 09.02.2016 19:31
Gen2 pajeron moottorimuutosten leimaus Dectane Tekniikka & Jutustelu 7 03.01.2013 14:29
Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... Korpikumpu Chit-Chat 16 19.12.2009 20:38
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? _Metal_ Tekniikka & Jutustelu 25 09.07.2007 10:34


Sivu luotu: 01:45 (GMT +2).