Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.01.2023, 20:45
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Anopilla on vastaava 3l koneella oleva automaatti, vm en muista.
Se on reilun satkun ajanu neljäs vuodes, nyt on 280tkm menty.
Mitää isompaa remppaa ei oo tarvinu tehä.

Moottori on minusta vanhanliiton nöyrä puksutin, mikä ei hevosilla leuhki, mut puksuttaa kärry perässäkin nöyrästi ylös. Automaatin kans ei oikeese alavääntöä testaa ku vaihtaa pienempää aika nopeasti. Ja laatikko muutenki jotenki jenkkityylinen, et ei moottorijarruta vaan antaa rullata vapaalla... Mut hinta-laatu-suhteeltaan ihan ok. Sisusta on kovaa muovia, mut kyllä se asiansa ajaa...

__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.01.2023, 11:56
Technics Technics ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.07.19
Sijainti: Kontiolahti
Viestit: 81
Perusasetus

Itselläni -07 3.0 manuaali ja suurimpana miinuksena ainaki omaan käyttöön on turhan pitkän tuntuinen välityssuhde. Vakiopyörillä ja isommalla tiellä se menee mainiosti mutta mäkisemmillä ja mutkaisemmilla teillä joutuu pykältämään harmittavan paljon varsinki jos on painoa vedettävänä. Rengaskoko mulla on talvella 235/80-17, kesällä vähän matalampi. Tämä lienee vain manuaalin ongelma, joltain foorumilta lueskelin että manuaalin perävälitys on jotain 3,7 luokkaa kun taas automaatissa 4,1. Manuaali kaipais siis automaatin periä jos tosiaan vähänki rankempaa käyttöä.

Moottori vaikuttaa asialliselta, mulla on ajettu noin 400tkm eikä tuo vielä syö edes öljyä. Venttiilivälykset kannattaa katsoa, nuissa on ihan vanhan liiton manuaalisäätö, sitä ei kaikki tunnu tietävän joten monessa lienee säätö tekemättä. Helppo homma tehdä joten sen takia siitä ei kannata luistaa. Mulla rupes venttiilikopan tiiviste hieman tihkumaan avaamisen jälkeen joten tästä viisastuneena, kannattaa hommata uusi tai sipaista vähä liimaa kriittisempiin paikkoihin.

Näillä kilometreillä alkaa kuskin penkissä ryhti rapistua ja vaihteensiirto tuntuu hiukan väljähköltä mutta muuten tuntuu ihan jämäkältä peliltä edelleen. Keskuslukko häröilee joskus harvakseltaan. Muita vikoja ei itsellä ole ilmaantunut joten ihan lämpimästi uskallan suositella moisen hankkimista jos muuten osuu omiin tarpeisiin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Isuzu Trooper 2.8D tai pelkkä isuzu 2.8D moottori morkoesko O/M/V Ajoneuvot 4 26.09.2017 22:01
Myyty isuzu 2,2D smgt O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 23.06.2013 15:26
Myydään / Vaihdetaan Isuzu van 4WD londo O/M/V Ajoneuvot 0 13.05.2013 08:13
Isuzu d-max hutta Tekniikka & Jutustelu 2 10.03.2010 06:26
isuzu Tekniikka & Jutustelu 1 02.10.2009 12:44


Sivu luotu: 01:52 (GMT +2).