Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.12.2022, 23:04
paje50 paje50 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 26.12.15
Sijainti: Kuusankoski
Viestit: 6
Perusasetus

Puristamalla on johdot liitetty. Olen kuullut tuon saman, että ei saa kolvata, mutta en löydä sille mistään perustelua. Varmin liitos tulee kolvaamalla ja käsittääkseni myös liitoksen resistanssi on pienin.

Sytkyvehkeitä ei ole vaihdettu, kun ei ole ollut mitään viitettä siitä, että niissä olisi sanomista. Tulpat kokeilen nyt vaihtaa, mutta siitäkään ei ole mitään viitettä, että esim. kävisi vajailla. Tosin sitä ei aina välttämättä V6 tyhjäkäynnillä kuule. Kokeilen nyppiä vielä johdot irti.

Tuo moottorin lämpötila-anturi on hyvä ajatus. MIssähän se sijaitse ? Ja onko teillä havaintoa, että kuinka MItsun ruisku 'ryypyttää' kylmää konetta ? Onko siellä oma lisäsuutin kylmäkäynnille vai antaako vaan kaikkien kautta enemmän ? Vai rajoittaako ilman saantia ?

Onko kokemusta, että onko suutin vikoja ?

Jollakin oli kommentti, että alkaa sulkemaan vikalähteitä pois yksitellen. Juuri niin, mutta mitä ?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.12.2022, 22:24
Hessupossu Hessupossu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.11.09
Sijainti: Joutseno
Viestit: 31
Perusasetus

Lamda anturin vertailuhappi tulee johtosarjaa myöten, tästä syystä ei saa kolvata. Mutta itse vikaan. Jos se kerta puputtaa tyhjäkäynnillä niin joku sylinteri ei sytytä silloin. Perus asiat ihan ensimmäisenä tarkistaa, polttoainepaine, puristuspaineet, imuvuodot, onko joku tulppa mustana tästä vois päästä tiettyyn sylinteriin kaventamaan vianlähdettä. Jos rikkaalla käy niin vois kuvitella että sytytyspuolella vika vois olla. Jos tässä vehkeessä on vielä tulpanjohdot niin yksitellen käynnissä ollessa vetäsee irti ja laittaa takasin, mykkä pytty on se missä käynti ei muutu
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.12.2022, 10:13
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessupossu Näytä viesti
Lamda anturin vertailuhappi tulee johtosarjaa myöten, tästä syystä ei saa kolvata.
Missä se vertailuhappi kulkee, siellä johtimien eristeen sisällä, säikeiden seassako?
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.12.2022, 13:20
Hessupossu Hessupossu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.11.09
Sijainti: Joutseno
Viestit: 31
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Missä se vertailuhappi kulkee, siellä johtimien eristeen sisällä, säikeiden seassako?
Kyllä. https://youtu.be/Fl3aD1qJrEg Tuosta videosta selviää toiminta

Viimeksi muokannut Hessupossu : 28.12.2022 13:24
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.12.2022, 15:02
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessupossu Näytä viesti
Kyllä. https://youtu.be/Fl3aD1qJrEg Tuosta videosta selviää toiminta
Kohdassa 2:20 kerrotan: "Outside air is made to flow through the gaps between connecting cables.". Tulkitsisin tämän niin, että ilma virtaa lambda-anturin liitäntäkaapelin eri johdinten väliin jäävässä tilassa, ei johtimien sisällä.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.12.2022, 16:18
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Onko tuossa läppämallin ilmamäärämittari? Sen vastinjousi kun kuoleentuu niin menee seos rikkaalle kun läppä avautuukin enemmän kuin ilmanvirtaus oikeasti pitäisi läppää avata.

Tojotissa suht yleistä, ja jousta voi kiriä kun avaa sähköpuolen siitä ilmamäärämittarista.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.12.2022, 16:53
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Kohdassa 2:20 kerrotan: "Outside air is made to flow through the gaps between connecting cables.". Tulkitsisin tämän niin, että ilma virtaa lambda-anturin liitäntäkaapelin eri johdinten väliin jäävässä tilassa, ei johtimien sisällä.
No nimenomaan, ei se missään johdon sisällä kulje. Tinausta toiset välttää sen takia että tinattu kohta murtuu tärinästä helpommin, tai varmaankin sen vierestä. Käytännössä kun liimakutistesukalla hyvin tekee niin varmasti hyvä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty ** Mitsubishi Pajero 3.2 Did h.3500 e ** MakeO O/M/V Ajoneuvot 2 26.02.2016 17:00
pajero ongelmaa :/ apua kaivataan apolys Tekniikka & Jutustelu 10 21.02.2016 15:43
Apua apusimpukalle (Pajero) okkiM Tekniikka & Jutustelu 4 08.12.2009 18:14
APUA!!!!! Pajero 2,8 td, autom -90 nana Chit-Chat 18 07.10.2008 21:27
M: Mitsu Pajero 2.5td vm.-90 hp. 3500€ Jugio O/M/V Muut 0 11.08.2005 13:48


Sivu luotu: 12:07 (GMT +2).