![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Sopivasti joulupukki toi paskan kiinalaisen PC:hen liitettävän mikroskoopin. Laatu ei ole kummoinen, mutta sillä saa helposti suoraan PC:lle talteen dokumenttikuvia. Tässä esimerkkinä tuon pääsäätöventtiilin pitkulaiset aukot. Venttiilin karan yläosa siis liikkuu noiden aukkojen takana. Ilmaläpän ollessa kiinni virtaus minimissä ja "luukku auki" virtaus maksimissa. Helposti sanottu, mutta toteutus lienee ollut aikamoinen haaste toteuttaa. Selvästi ollut jo tuohon aikaan laserleikkuri olemassa. Paljaalla silmälläkin katsottuna aukot näyttävät aika pieniltä. Venttiilin karan pinnasta löytyy myös mielenkiintoisia koneistuksia kun tarkkaan katsoo. Kiinan mikroskooppia kun vähän kalibroi niin sillä pystyy jollain tarkkuudella tekemään optisia pituusmittauksia. Pieniähän ne sitten ovatkin. Venttiilin aukothan näyttävät olevan suunnilleen 5mm pitkiä ja viisi satkua leveitä. Aika monta roskasihtiä jo pelkästään tämän määränjakajan sisällä + ulkoiset filtterit. No syytä ollakkin.
Viimeksi muokannut Säätäjä_setä : 26.12.2022 02:12 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Asiallista pohdintaa ja perehtyneisyyttä! Hienoa seurata tällaisia
![]()
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tätä tarinaa lukiessa, tulee Mieleen se kerta kun mentiin nyttemmin jo lopettaneeseen Ranskalaisiin erikoistuneeseen korjaamoon, etsimään osia kaverin SM:ään, toisen kaverin SM:llä. Pihassa oli vähän muuta kuin kansanvaunuja, pari Porschea, Jagge nosturilla, ja yksi "Grande Punto" pihassa FTR-1 kilvellä koristeltuna, -konesalin peitto pystyssä. Kilpi kertoi sen olevan Testarossa Ferraari, ja se oli pienessä keväthuollossa...
Oli omistaja valitellut että "nyt menee bensaa jo reilusti Ferrari -kulutukseenkin tottuneelle", ja menihän sitä, semmoista vajaata litraa kilometrille. Korjaamon omistaja oli sitä ropaamassa, kun tultiin pihaan, ja totesi meille että "te varmaan keksitte heti missä vika", käynnisti koneen ja se kuulosti käyvän ihan hienosti. Tosin kuudella, ja toisen puolen pakoputkista tuli bensaa palamattomana läpi. Sitä hetki katseltiin, ja katse osui noihin määräjakajiin, joita siinä oli luonnollisesti kaksi eli kuusilähtöisiä kummallekin koneen puolikkaalle. Eka kysymys minkä esitin, "ettei vaan ole määräjakaja jumissa", niin kaveri totesi ekan arvauksen osuneen oikeaan... Ferrarissa kun oli valittu K-jetit koneeseen, eikä 12-lähtöisiä ollut valmistettu, niin kahdellahan se sujuu. Ja luonnollisesti kahdet järjestelmät, eli kaksi tankkia, pumppua, määräjakajaa jne. Ja sýksyllä bensaan stabilisaattoriaineet sekaan. Oli vaan omistaja unohtanut että siinä tosiaan on kaksi täysin toisistaan erillistä järjestelmää, yhteistä vain kaasupoljin. Oli laittanut sitä stanilisaattoria vain toiseen tankkiin, tuloksena toinen koneenpuolikas toimi kuten pitää, toinen laski kaiken läpi mitä pumppu ehti pumppaamaan... Määräjakajan puhdistamalla tuosta selvisi, onneksi oli tuttu järjestelmä kaverille, sanoi noita päätyneen putsaamaan ihan reilusti kun niitä oli enemmänkin käytössä, ja ongelmia oli yleensä vähänkin pitempään seisseissä yksilöissä, ja ongelma lisääntyi rajusti kun lisäaineistusta bensassa muutettiin nykyistä kohti, etenkin jos kuivahtamaan pääsee eli lisäaineistus kiteytymään määräjakajan sisälle niin ongelmia seurasi... Sen tiesin että noissa on pieniä kanavia, mutta noin pieniä en odottanut näkeväni. Toki pitää ollakin, bensa kun menee aika pienestä rakosesta helposti, ja kun seostakin pitää pystyä varsin tarkkaan säätämään niin sieltä se tarvekin pienille kanaville tulee. Eikä paljoa kärsi roskaa tms väliin kun välykset ja kanavat on pieniä, lisähankaluutena bensan huono kyky voidella... Ei tuo oma muisti näköjään enää toimi kuin ennen, näiden kuvien ja tarinan jälkeen vasta välähti että "tämmöinenhän on nähty, ja aiheesta juteltu ennenkin", viikko meni että muistilokero löysi sisältönsä... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nyt ei löydy enää sanoja,
🫡👍🏻
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Onkos tämä ruisku nyt tuo kugelfischer. ODellä hyvä thread ison tehon kaivamisesta: https://www.overdrive.fi/forum/threa...ruisku.314167/
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Määränjakajan kyljessä on paineen säädin. Kahdella kuuskolo ruuvilla kiinni. Siitä pystyy säätämään painetta mekaanisesti kun osan ottaa irti, on kiinnitys pinnan puolella pieni irrotettava kansi. Kannen alta löytyy pieni kuuskolo ruuvi . Muistaakseni ruuvia myötäpäivään käännettäessä menee rikkaammalle. Ruuvia ei saa kääntää yli 1/4 kierrosta enempää.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Mersun 722.3 tai .4 | Rune | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 21.10.2013 20:42 |
Ostetaan 6 koneeseen l-jetronic | mettäsika | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 30.04.2009 10:38 |
Myydään LE-Jetronic 4-pisteruiskun kamat | vhanhisuanto | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 28.03.2009 01:55 |
Myydään L-Jetronic ruisku | mullgren | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 25.02.2009 22:46 |
"Moderni runous" rappeuttaa nuorten aivot! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 2 | 25.10.2005 15:23 |