Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.12.2022, 01:44
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 707
Perusasetus

Sopivasti joulupukki toi paskan kiinalaisen PC:hen liitettävän mikroskoopin. Laatu ei ole kummoinen, mutta sillä saa helposti suoraan PC:lle talteen dokumenttikuvia. Tässä esimerkkinä tuon pääsäätöventtiilin pitkulaiset aukot. Venttiilin karan yläosa siis liikkuu noiden aukkojen takana. Ilmaläpän ollessa kiinni virtaus minimissä ja "luukku auki" virtaus maksimissa. Helposti sanottu, mutta toteutus lienee ollut aikamoinen haaste toteuttaa. Selvästi ollut jo tuohon aikaan laserleikkuri olemassa. Paljaalla silmälläkin katsottuna aukot näyttävät aika pieniltä.



Venttiilin karan pinnasta löytyy myös mielenkiintoisia koneistuksia kun tarkkaan katsoo.



Kiinan mikroskooppia kun vähän kalibroi niin sillä pystyy jollain tarkkuudella tekemään optisia pituusmittauksia.



Pieniähän ne sitten ovatkin. Venttiilin aukothan näyttävät olevan suunnilleen 5mm pitkiä ja viisi satkua leveitä. Aika monta roskasihtiä jo pelkästään tämän määränjakajan sisällä + ulkoiset filtterit. No syytä ollakkin.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	B_osa_paaventtiilin_aukot.jpg‎
Views:	1848
Size:	124,4 Kt
ID:	103991   Click image for larger version

Name:	A_osa_saatoventtiili.jpg‎
Views:	774
Size:	221,8 Kt
ID:	103992   Click image for larger version

Name:	Venttiilin_kara_ylaosa.jpg‎
Views:	1814
Size:	82,5 Kt
ID:	103993   Click image for larger version

Name:	Venttiilin_kara_alaosa.jpg‎
Views:	782
Size:	86,6 Kt
ID:	103994   Click image for larger version

Name:	Venttiili_aukko_pituus.jpg‎
Views:	1800
Size:	124,3 Kt
ID:	103995  

Click image for larger version

Name:	Venttiili_aukko_leveys.jpg‎
Views:	1837
Size:	123,5 Kt
ID:	103996  

Viimeksi muokannut Säätäjä_setä : 26.12.2022 02:12
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.12.2022, 10:27
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Asiallista pohdintaa ja perehtyneisyyttä! Hienoa seurata tällaisia
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.12.2022, 11:08
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 553
Perusasetus

Tätä tarinaa lukiessa, tulee Mieleen se kerta kun mentiin nyttemmin jo lopettaneeseen Ranskalaisiin erikoistuneeseen korjaamoon, etsimään osia kaverin SM:ään, toisen kaverin SM:llä. Pihassa oli vähän muuta kuin kansanvaunuja, pari Porschea, Jagge nosturilla, ja yksi "Grande Punto" pihassa FTR-1 kilvellä koristeltuna, -konesalin peitto pystyssä. Kilpi kertoi sen olevan Testarossa Ferraari, ja se oli pienessä keväthuollossa...

Oli omistaja valitellut että "nyt menee bensaa jo reilusti Ferrari -kulutukseenkin tottuneelle", ja menihän sitä, semmoista vajaata litraa kilometrille. Korjaamon omistaja oli sitä ropaamassa, kun tultiin pihaan, ja totesi meille että "te varmaan keksitte heti missä vika", käynnisti koneen ja se kuulosti käyvän ihan hienosti. Tosin kuudella, ja toisen puolen pakoputkista tuli bensaa palamattomana läpi. Sitä hetki katseltiin, ja katse osui noihin määräjakajiin, joita siinä oli luonnollisesti kaksi eli kuusilähtöisiä kummallekin koneen puolikkaalle. Eka kysymys minkä esitin, "ettei vaan ole määräjakaja jumissa", niin kaveri totesi ekan arvauksen osuneen oikeaan...

Ferrarissa kun oli valittu K-jetit koneeseen, eikä 12-lähtöisiä ollut valmistettu, niin kahdellahan se sujuu. Ja luonnollisesti kahdet järjestelmät, eli kaksi tankkia, pumppua, määräjakajaa jne. Ja sýksyllä bensaan stabilisaattoriaineet sekaan. Oli vaan omistaja unohtanut että siinä tosiaan on kaksi täysin toisistaan erillistä järjestelmää, yhteistä vain kaasupoljin. Oli laittanut sitä stanilisaattoria vain toiseen tankkiin, tuloksena toinen koneenpuolikas toimi kuten pitää, toinen laski kaiken läpi mitä pumppu ehti pumppaamaan...

Määräjakajan puhdistamalla tuosta selvisi, onneksi oli tuttu järjestelmä kaverille, sanoi noita päätyneen putsaamaan ihan reilusti kun niitä oli enemmänkin käytössä, ja ongelmia oli yleensä vähänkin pitempään seisseissä yksilöissä, ja ongelma lisääntyi rajusti kun lisäaineistusta bensassa muutettiin nykyistä kohti, etenkin jos kuivahtamaan pääsee eli lisäaineistus kiteytymään määräjakajan sisälle niin ongelmia seurasi...

Sen tiesin että noissa on pieniä kanavia, mutta noin pieniä en odottanut näkeväni. Toki pitää ollakin, bensa kun menee aika pienestä rakosesta helposti, ja kun seostakin pitää pystyä varsin tarkkaan säätämään niin sieltä se tarvekin pienille kanaville tulee. Eikä paljoa kärsi roskaa tms väliin kun välykset ja kanavat on pieniä, lisähankaluutena bensan huono kyky voidella...

Ei tuo oma muisti näköjään enää toimi kuin ennen, näiden kuvien ja tarinan jälkeen vasta välähti että "tämmöinenhän on nähty, ja aiheesta juteltu ennenkin", viikko meni että muistilokero löysi sisältönsä...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.12.2022, 23:58
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Nyt ei löydy enää sanoja,

🫡👍🏻
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.12.2022, 08:13
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Onkos tämä ruisku nyt tuo kugelfischer. ODellä hyvä thread ison tehon kaivamisesta: https://www.overdrive.fi/forum/threa...ruisku.314167/
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.12.2022, 10:33
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.332
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Onkos tämä ruisku nyt tuo kugelfischer. ODellä hyvä thread ison tehon kaivamisesta: https://www.overdrive.fi/forum/threa...ruisku.314167/
Ei. Tässä jutussa kohteena oli Bosch KE-Jetronic.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.12.2022, 13:20
sähköarska sähköarska ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 326
Perusasetus

Määränjakajan kyljessä on paineen säädin. Kahdella kuuskolo ruuvilla kiinni. Siitä pystyy säätämään painetta mekaanisesti kun osan ottaa irti, on kiinnitys pinnan puolella pieni irrotettava kansi. Kannen alta löytyy pieni kuuskolo ruuvi . Muistaakseni ruuvia myötäpäivään käännettäessä menee rikkaammalle. Ruuvia ei saa kääntää yli 1/4 kierrosta enempää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Mersun 722.3 tai .4 Rune O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 21.10.2013 20:42
Ostetaan 6 koneeseen l-jetronic mettäsika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 30.04.2009 10:38
Myydään LE-Jetronic 4-pisteruiskun kamat vhanhisuanto O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 28.03.2009 01:55
Myydään L-Jetronic ruisku mullgren O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 25.02.2009 22:46
"Moderni runous" rappeuttaa nuorten aivot! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 2 25.10.2005 15:23


Sivu luotu: 03:22 (GMT +2).