![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Oliko tuo sisäpuolen muoviosien maalisävy valmiina pullossa vai sävytitkö sen? Ei sulla sitä koodia olisi jakaa?
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Taas kerran aika vuoden viimeiselle päivitykselle.
Sähköongelmat selätetty, niin pääsin asentelemaan sisustan osia. Aiemmin jo otin työn alle keppien kumit. Tällasista lähdettiin. ![]() ![]() Pesussa paljastu ikäviä jälkiä. ![]() Toinen tilalle ja aineet pintaan. ![]() ![]() ![]() Kehyksistä poistin vähäiset ruosteet ja maalasin. ![]() ![]() Sitten kasaan. Vaihdekeppiin laitoin uudet niitit pitämään kumit yhdessä. ![]() ![]() Kardaanitunnelin kurkistusluukulle en tehny muuta, ku pesin. ![]() ![]() ![]() Sitte kumit paikalleen. ![]() Tässä vaiheessa huomasin vaihekeppiä pestessä, että kepin juuressa oleva kumi oli hapertunu, joten uusi tilalle. ![]() Sitten uusi tiiviste ja pusla. ![]() Keppi paikalleen. ![]() Ja loput kumit sekä uus maton palanen. Myös uusi käsijarrun kahva. ![]() Seuraavaksi sitten turvavyöt. Niiden kanssa aloin askartelemaan jo vuosi sitten. Haalin kasaan kaikki nurkista löytyvät vyöt. Auton omat oli homeiset ja pahasti. Jokaisessa sarjassa oli etuvöitten napit haalistunu. ![]() Mutta yhdessä setissä oli hyvät. Kori oli seissy ladossa yli 10 vuotta auringolta piilossa. Mutta siinä oli matkustajan lukon kuoret rikki. ![]() ![]() Auton omassa taas oli kuori ehjä, mutta kansi rikki. ![]() Joten. ![]() Ja lopputuloksena ehjä lukko ja kaikki kolme etupenkin lukkoa kirkkailla napeilla. ![]() ![]() Se ei ollu ainoa murhe etupenkin lukkojen kanssa. Kuskin ja keskipenkin lukkojen kiinnitysjalat oli ruosteessa ja rumat. Koitin saisko ne kuoresta pois ilman vahinkoja. Ei oikein. Riski, että muovikuori vaurioituu oli liian suuri. ![]() Totesin, että ne pitää purkaa. Joten vanha niitti pois. ![]() Sorvilla uusia. ![]() Prässillä koepuristus. ![]() Sitten osat sinkkiin. ![]() Takapenkin vöitten kiinnikkeet maalasin uudelleen pulverilla. ![]() Vöiden homeen päätin hoitaa lähettämällä vyöt huollettavaksi ja hihnojen vaihtoon. Kasasin vyöt yhteen parhaimmista. Pistin korvaavat osat mukaan ja lähetin koko läjän turvavyo.fi. ![]() Pakettia odotellessa putsailin muoviosat. Parin viikon päästä vyöt saapu takas ja oli hymy herkässä. ![]() ![]() ![]() Hihnojen väri osu hyvin kohdalleen. Myös vöiden kelat huollettiin, joten oli todella hyvä ratkaisu tämä. ![]() Sitten niittasin kiinnikkeet takas vastakappaleisiin. ![]() Sitten vyöt paikalleen. ![]() ![]() ![]() ![]() Ens vuonna sitten jatkuu sisustan kasaaminen. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Eikö tuonne etu vöiden ala osaan tulee sellaine muovi suoja kotelo?
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Meinaatko sitä haurasta muovia, mikä tulee lattiasta b-pilarin puoliväliin asti?
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Ei kantti valossa kuulu olla sellaisia muovi suojaa siellä sori höpöjä puhun pyöreä lamppu mallissa vaan on se.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Kepit ku on paikallaan, niin muistin koittaa toimiiko peruutusvalot. Tällä kertaa syttyy kepistä, eikä sumuvalokatkasijasta.
![]() Laitoin sisävalojen katkaisijat paikalleen ja taakse uudet kumit. ![]() Valot toimii. ![]() Takalasin pussiin uudet vaahtomuovit. ![]() Releelle uudelleen sinkitty kiinnike ja putsatut kuoret. ![]() Paikallaan. ![]() Tunkin teline seuraavaksi. Mahtavassa kunnossa ja alin tappi poikki. ![]() ![]() Hioin tumpin tasaiseksi ja porasin keskelle reiän ja siihen M6 kierre. Sitten sorvasin M8 pultin ohkaisemmaksi ja myös M6 kierre. Kierteestä tuli melko kosmeettinen, mutta ajaa asiansa. ![]() Lukitteen kanssa putsattuun telineeseen. ![]() ![]() Ja autoon kiinni. ![]() ![]() Reunalistan pätkät paikalleen. ![]() Tulipellin ja konepellin tiivisteet putsattuina ja uusilla nastoilla paikalleen. ![]() ![]() Lähdin hakemaan varastosta avausvaijeria, koska olen hukannut paikallaan olevasta nupin. Se reissu päätyi liukastumisen jälkeen päivystykseen. Nyt oikea käsi on siinä tilassa, ettei voi kurottaa tai nostaa. ![]() Käsipuolena kunnostin kuitenki nupin seuraavana päivänä. ![]() Reilu 3kk takaperin silmäni löyti ebaysta nämä kuvat. ![]() Koitin löytää noita kumijuttuja muualta tuloksetta. Lopulta oli pakko heittää myyjälle löysä tarjous koko tunkista, koska ei myyny pelkkiä kumeja. Ja sitten omaan aiemmin kunnostettuun tunkkiin kumit putsattuna. ![]() Lisää terapiahommaa. Kaivoin työkalut ja pussit esille. ![]() Pussien sisältö yhdisteltynä. Jakoavain ja rengasavain uudelleen sinkitty. Vääntörauta on uusi ja loput väärän Toyotan pussista. ![]() Kiintoavaimia on HJ:n pussiin yksi liikaa. Mutta koska näissä väärän Toyotan avaimissa on muoviklipsu tallella, niin annan itselleni anteeksi sen. ![]() Meisseli siistissä kunnossa. Putsasin ja käsittelin kahvan. ![]() Toinen itseltäni anteeksipyydettävä on tämä väärän Toyotan pyöräkiila. Ei kuulu HJ:n varustukseen, mutta liian hieno jätettäväksi pois. ![]() ![]() Kaikki kamppeet pussiin. ![]() Ja tunkin kanssa paikalleen. Putsasin myös kuminauhan. ![]() Tankin luukkuun uus lukko, tarra ja jousi. Klipsu uudelleen sinkitty. ![]() Kätköistä löyty uus lukko. Vaijerin kiinnike putsattu. ![]() ![]() ![]() Kannelle uudet kumit. Lukon prikka ja mutterit on mustia. Ei tunnu järkevältä viedä pelkästään niitä passivoitavaks. ![]() Ja luukku paikalleen. Huomasin, ettei tankin korkissa lue "Diesel". Pitää tilata uus. ![]() ![]() Nyt sitte odottelemaan käden toipumista, jotta voi jatkaa sisustan kasaamista. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Takapihan löytö????? | H_Nietu | Chit-Chat | 15 | 24.11.2011 18:43 |
| Vuokrata halutaan Talli,tallipaikka,katos, navetan takunen | Rekisteröimätön | O/M/V Muut | 0 | 28.11.2010 22:30 |
| hj 60 -86 johto, mittaritaulun takaa, kiire! | -roadwarrior- | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 25.02.2008 16:47 |
| "Löytö tavaraa" | Tojo4wd | Chit-Chat | 4 | 18.09.2007 08:06 |
| M: Hj-60 -82 3 hlö ex-jollapaku + Hj-60 kori | MakeO | O/M/V Muut | 16 | 02.07.2006 01:40 |