Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.12.2022, 23:40
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppahj Näytä viesti
Siitä innostuneena kaivoin esille kahvat. Kuskin kahvan ostin uuden ja samaten sen peitelevyt. Niistä oli pinnat niin auringonpolttamat. Kahvat oli täynnä ihmissaastaa.
...rauta+ruoste vielä menee mutta muovi+ihmissaasta onkyllä vähintäänkin vastenmielinen yhdistelmä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppahj Näytä viesti
Sitten nippu paikalleen ja testiä. Nyt toimi takavalot ja rekkarivalot. Sumarit ku napsautti päälle, nii sytty pakkivalot. Molemmissa kuori saman värinen, mutta erilaiset hopeat täplät. Oli menny väärin, ku käytin liitimen irti. Vaihdoin niiden paikkaa ja sitte ei enää palanu pakkivalot, eikä kyllä sumuvalotkaan. Mittailin hetken ja toiselta puuttu maa ja toisen plussassa johto poikki, ku johtoa liikuttelemalla katkes jännite. Eli nippu uudestaan irti ja tutkimaan. Toisessa maajohto oli poikki haarotuksesta ja toiseen vaihdoin pätkän plussajohtoa. Sitten taas nippu paikalleen ja nyt sytty toinen sumuvalo. Toisesta vika paikallistu epäonnistuneeseen tinakutistejatkoon. Kolvasin johdot yhteen, niin nyt palo sitte molemmat.
...pelkästään jo tuosta johtonipusta selviytymisessä syytäsiihenettä Samppahj kuuluisi linnanjuhliin kutsua

__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ40 1979 -rusticgreen-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.12.2022, 23:27
Samppahj:n Avatar
Samppahj Samppahj ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.15
Sijainti: Vähäkyrö
Viestit: 609
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pillimehu Näytä viesti
...rauta+ruoste vielä menee mutta muovi+ihmissaasta onkyllä vähintäänkin vastenmielinen yhdistelmä



...pelkästään jo tuosta johtonipusta selviytymisessä syytäsiihenettä Samppahj kuuluisi linnanjuhliin kutsua
En minä siellä(kään) osais ihmisiks olla. Soittasin vaan suuta kaikille sannamariineille..
__________________
SLCK #552

HJ60 -88
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.12.2022, 09:16
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.961
Perusasetus

Oliko tuo sisäpuolen muoviosien maalisävy valmiina pullossa vai sävytitkö sen? Ei sulla sitä koodia olisi jakaa?
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.12.2022, 18:56
Samppahj:n Avatar
Samppahj Samppahj ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.15
Sijainti: Vähäkyrö
Viestit: 609
Perusasetus

Taas kerran aika vuoden viimeiselle päivitykselle.

Sähköongelmat selätetty, niin pääsin asentelemaan sisustan osia.

Aiemmin jo otin työn alle keppien kumit. Tällasista lähdettiin.



Pesussa paljastu ikäviä jälkiä.


Toinen tilalle ja aineet pintaan.




Kehyksistä poistin vähäiset ruosteet ja maalasin.



Sitten kasaan. Vaihdekeppiin laitoin uudet niitit pitämään kumit yhdessä.



Kardaanitunnelin kurkistusluukulle en tehny muuta, ku pesin.




Sitte kumit paikalleen.



Tässä vaiheessa huomasin vaihekeppiä pestessä, että kepin juuressa oleva kumi oli hapertunu, joten uusi tilalle.


Sitten uusi tiiviste ja pusla.


Keppi paikalleen.


Ja loput kumit sekä uus maton palanen. Myös uusi käsijarrun kahva.


Seuraavaksi sitten turvavyöt. Niiden kanssa aloin askartelemaan jo vuosi sitten. Haalin kasaan kaikki nurkista löytyvät vyöt. Auton omat oli homeiset ja pahasti. Jokaisessa sarjassa oli etuvöitten napit haalistunu.


Mutta yhdessä setissä oli hyvät. Kori oli seissy ladossa yli 10 vuotta auringolta piilossa. Mutta siinä oli matkustajan lukon kuoret rikki.



Auton omassa taas oli kuori ehjä, mutta kansi rikki.


Joten.


Ja lopputuloksena ehjä lukko ja kaikki kolme etupenkin lukkoa kirkkailla napeilla.



Se ei ollu ainoa murhe etupenkin lukkojen kanssa. Kuskin ja keskipenkin lukkojen kiinnitysjalat oli ruosteessa ja rumat. Koitin saisko ne kuoresta pois ilman vahinkoja. Ei oikein. Riski, että muovikuori vaurioituu oli liian suuri.


Totesin, että ne pitää purkaa. Joten vanha niitti pois.


Sorvilla uusia.


Prässillä koepuristus.


Sitten osat sinkkiin.


Takapenkin vöitten kiinnikkeet maalasin uudelleen pulverilla.


Vöiden homeen päätin hoitaa lähettämällä vyöt huollettavaksi ja hihnojen vaihtoon. Kasasin vyöt yhteen parhaimmista. Pistin korvaavat osat mukaan ja lähetin koko läjän turvavyo.fi.


Pakettia odotellessa putsailin muoviosat. Parin viikon päästä vyöt saapu takas ja oli hymy herkässä.




Hihnojen väri osu hyvin kohdalleen. Myös vöiden kelat huollettiin, joten oli todella hyvä ratkaisu tämä.


Sitten niittasin kiinnikkeet takas vastakappaleisiin.


Sitten vyöt paikalleen.





Ens vuonna sitten jatkuu sisustan kasaaminen.
__________________
SLCK #552

HJ60 -88
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.12.2022, 07:50
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.690
Perusasetus

Eikö tuonne etu vöiden ala osaan tulee sellaine muovi suoja kotelo?
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.12.2022, 08:35
Samppahj:n Avatar
Samppahj Samppahj ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.15
Sijainti: Vähäkyrö
Viestit: 609
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepa77 Näytä viesti
Eikö tuonne etu vöiden ala osaan tulee sellaine muovi suoja kotelo?
Meinaatko sitä haurasta muovia, mikä tulee lattiasta b-pilarin puoliväliin asti?
__________________
SLCK #552

HJ60 -88
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.12.2022, 12:28
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.690
Perusasetus

Ei kantti valossa kuulu olla sellaisia muovi suojaa siellä sori höpöjä puhun pyöreä lamppu mallissa vaan on se.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Takapihan löytö????? H_Nietu Chit-Chat 15 24.11.2011 18:43
Vuokrata halutaan Talli,tallipaikka,katos, navetan takunen Rekisteröimätön O/M/V Muut 0 28.11.2010 22:30
hj 60 -86 johto, mittaritaulun takaa, kiire! -roadwarrior- O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 25.02.2008 16:47
"Löytö tavaraa" Tojo4wd Chit-Chat 4 18.09.2007 08:06
M: Hj-60 -82 3 hlö ex-jollapaku + Hj-60 kori MakeO O/M/V Muut 16 02.07.2006 01:40


Sivu luotu: 23:27 (GMT +2).