![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Normi kulutus jos on nurkassa pyörimistä ym lyhyttä nykyä. Isoilla pyörillä mittari vielä pyörii vähemmän joten sekin lisää tuskaa. Jos haluat että tuo vie vähemmän niin käy ajamassa pelkät sukat jalassa sopiva satkun lenkki alle sallitun marssivauhdin, vähennä siitä 25% mittarivirhettä ja pyöristä vielä lähimpään kymppiin tai yksinumeroiseen tasalitraan, riippuen kumpi on joko uskottavampi tai tukee paremmin syytä mihin lukemilla pyritään. Ja loppuun ![]() ![]() ![]() Pätkä ja matka-ajon ero voi olla todella iso ja talvella vielä tyhjäkäynnin osuus kasvattaa kulutusta. Vielä kun noissa on neljä isohkoa öljyvispilää voimansiirrossa ja kaikissa reilu kolme litraa, GL-5 tai nelosta ja tuskin synteettistä niin kylmänä kyllä hetken on vastukset kohillaan.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Meidän perheessä ollu useita hj61 12l vienyt kun kylillä pyörittää 35 renkaat ollu ja on syöttöjä nostettu ahtoja isoa traileria kun kiskoo niin sitten vei 16l
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Tarkistus mittaus GPS kanssa, yllättävän paljon vanhat mittarit valehtelee, 12L/ 100 on normaali ollut noissa mitä itse ajellut. Toki jos ilman suodatin täynnä lehtiä ja suuttimet loppu niin kyllä sillä on vaikutus asiaan.
__________________
WWW.RASKAS.FI |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Tästä lähtisin, nollaa trippi ja aja edes muutama kilometri jonka matkan tiedät tarkalleen. Paljonko puuttuu tripistä sen jälkeen? Veikkaan että paljon, laskennallisesti n. 16% (205 vs. 35” renkaat).
Tietysti jos ei vakio 12H-T jaksa 35”:lla kulkea niin jotain on pielessä. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Nopeus ja matkamittarin tarkistus gps:llä, löytyy puhelimesta.
Matkamittari heittää sadalla kilometrillä noilla renkailla paljon! |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Soittelin tossa edellisen omistajan kanssa ja hänenkin kulutus on oli n. 12l/100km luokkaa et kai sitä pitää ny sit käydä aluks vaihtaa kaikki öljyt ja suodattimet käydä läpi vaikka ei kuulemma ole vanhoja ja vetää diesel purget koneesta läpi.. öljyt ei edellisen omistajan mukaan kauheen vanhat ole mutta käydään nyt kunnolla läpi.
Ns. todellisen heiton katoin ajamalla mittarin mukaa 100km/h ku GPS näytti 112km/h ni 12% todellinen ero. Aurauskulmissa ehkä hento heitto mutta melko suorassa menee eikä pahemmin vetele muutako jäisillä urilla 😁. Olen kans miettinyt että pitäs tarkastuttaa/säätää kun kerkii. 600tkm on ajettu. Kierroslukumittari ja paine/lämpö mittarit tuntuvat olevan pois pelistä. Tärkein tuo kiekkamittari aiheeseen liittyen, mistä suosittelette etsimään vikaa ensin? Edellisellä omistajalla ei tietoa näistä. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Isommat renkaat tosiaan huijaa todella paljon matkamittaria ja sen perusteella tehdyt kulutusluvut on tosi lohduttomia. Itse tarkkuutan aina mittarin per renkaat niin että ajan gps:n ja tripin perusteella matkan x ja lasken korjauskertoimen.
Esimerkiksi oma HDJ-80: 35" cooper stt todellinen matka on mittari x 1,16. 37" mudterrain km3 todellinen matka on mittari x 1,24. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Huomaa että silloin kun nopeusmittari on tarkka, matkamittari saattaa jätättää vielä pahimmillaan 10%. Alunperin vakiorenkailla kun matkamittari on jokseenkin tarkka, mutta nopeusmittari näyttää selvästi liikaa.
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Soittelin tossa edellisen omistajan kanssa ja hänenkin kulutus on oli n. 12l/100km et kai sitä pitää ny sit käydä aluks vaihtaa kaikki öljyt ja suodattimet käydä läpi vaikka ei kuulemma ole vanhoja ja vetää diesel purget koneesta läpi.. öljyt ei edellisen omistajan mukaan kauheen vanhat ole mutta käydään nyt kunnolla läpi.
Ns. todellisen heiton katoin ajamalla mittarin mukaa 100km/h ku GPS näytti 112km/h ni 12% todellinen ero. Aurauskulmissa ehkä hento heitto mutta melko suorassa menee eikä pahemmin vetele muutako jäisillä urilla 😁. Olen kans miettinyt että pitäs tarkastuttaa/säätää kun kerkii. 600tkm on ajettu. Kierroslukumittari ja paine/lämpö mittarit tuntuvat olevan pois pelistä. Tärkein tuo kiekkamittari aiheeseen liittyen, mistä suosittelette etsimään vikaa ensin? Edellisellä omistajalla ei tietoa näistä. |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Jotain häikkää oli kännykän selaimessa kun postasi nyt uudelleen saman tekstin, en löytänyt miten poistaa kommenttia.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| 2.5 D4D viritys | Hodari | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 26.12.2014 11:32 |
| Apparin viritys. | Repro | Chit-Chat | 7 | 16.08.2009 20:23 |
| hj61 viritys pakopuolelta? | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 27.02.2008 21:48 | |
| Viritys/tulipalo | Ipe64 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 26.05.2006 16:55 |
| Viritys | Lars | Motoring | 0 | 18.06.2002 07:24 |