![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Hehkureleet on pa suodattimen takana esi ja jälkihehkulle. Pääsulakkeet on muistaakseni ne "johdonpätkät" akunkengässä. Joku jalkatilan sulakkeista on ohjausyksikölle. Toimiiko hehkutus ollenkaan vai mitä se tekee?
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nyt kaikki toimii kuten pitää vissiinkin. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Pukkasin korissa olevan takavalon rikki kun osui puuhun, milläs sitä suojaisi, koriin suojarauta vai puskurin päätä ylemmäs?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ainakin kanttilamppuisen takavalo on niin halpa, että ostaa kasan varalle. Puolenkymmentä kun rikkoo niin oppii ajamaan
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
On tullut vanhat tekniikka ja projekti-ketjut luettua, joten ajattelin heittää tänne kyssäriä:
Mulla LJ:ssä (470tkm / 1987) jäädytysvedet tulvii paisunta-astiaan. Ainakin kansipahvi on siis rikki ja mahdollisesti kansi halkeamilla. Rempassa vaihdan myös jakopään ja vesipumpun. Moottorin huoltohistoriassa on vain öljypumpun, kytkimen, jakopään, vesipumpun, starttimoottorin ja hehkujen vaihto, mutta mitään suurempaa täysremppaa ei ole. Renkaina 265/70-16 ja matka-ajossa menee 10l ja muuten 11-12l. Öljyä menee noin 1l per 1000km. Turbo on vakio ja konetila on aikalailla öljyssä, mielestäni venakopan alta. Runko ja kori ovat hyvässä kunnossa, joten siinä mielessä myös moottoria voisi vielä huoltaa. Tarkoitus on pitää auto jahti- ja arkikäytössä, mutta ei reivittää offissa. Kone on muuten toiminut hyvin, mutta -24 asteessa edes tunnin lohkolämppäri ei auttanut starttaamaan. Ajattelin aluksi ottaa vain kannen pois. Jos kansi on halkeillut, niin onko ainut mahis ostaa uusi? Pitäiskö kansi päivittää uudempaan? Mistä ootte ostaneet kansia? Jos kansi menee uusiksi, onko syytä laittaa venttiilit ja teetättää homma hiomolla? Mitä mieltä koko motin avaamisesta? Puristukset varmasti pitäis tarkistaa. Tulee mieleen, hoonaus, männänkenkaat, kk-laakerit, ka-laakerit? Millaista lisätutkimusta ja remppaa suosittelette koneelle? Tottahan tässä samalla tulee kysymys ahtimen päivityksestä �� Vanhoista ketjusta löytyi suositus muuttuvasiipiselle, gt2256v, Holset HE221W, garrett t03 tai holsetin hx40 superin pikku pakopesällä eli portillisella 14cm2 pesällä. Sittenhän se pitäis rakentaa pakoputkista 2,5 tuuman putkesta ja heittää cooleri. Mulla on kyllä hyvät tilat ruuvata ja peukalokin suht reunassa, mutta huoltostrategia auki, enkä halua kahden vuoden projektia ottaa ![]() Viimeksi muokannut Antti__84 : 24.01.2024 13:12 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Täällä on varmasti joku päivitellyt tota lj laturia tai asentanut lisälaturia. Tässä nyt koittanut pohtia mitä ton kanssa tekisi, tuo orkkis 55A laturi ei tule riittämään mihinkään kun ruvetaan tosissaan vinssaa. Tuo alipainepumppu rajaa aika rajusti sitä millasen isomman laturin sinne nyt vois nakkaa tilalle, ja sitten taas tilaa on hieman naftisti lisälaturille, joten onko jollakulla hyviä vinkkejä heittää
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Alipainetuotanto hoituu sit erillisellä omalla hihnalla toimivalla alipainepumpulla, joka on peräisin uudemman Toyotan laturista, eli sellasesta, missä alipainepumppu sijaitsee laturin etupäässä.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Samalla vaihdoin Italiasta yhdeltä alan pajalta tilatun uuden turbon (jollain mitsun kasetilla, ihan LJ:lle "suunniteltu" ja alkuperäisen tilalle heittämällä menevä, ei tarvi jäähdytysnesteitä). Aiempi oli Garretin T3 turbo joka alkoi olla entinen kaikin puolin. Vaihda samalla ainakin nokka-akselin ja kampiakselin stefat kun kuitenkin joudut purkamaan. Mulla pahin öljyvuoto oli laturin alipainepumppu josta levisi ympäri konetta vauhdissa ja kesti hetken paikallistaa. Mulla on nappihehku tuohon tehty ja on sillä kyllä lähtenyt kelillä kuin kelillä käymään ongelmitta. Laittele YV:tä jos haluat lisätietoa. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Mun uudessa kannessa imuventtiilien seeti ei istunut ihan täydellisesti, piti läpätä ihan tosissaan. Projekti on vähän jäissä koska haasteena on löytää uusia PAKOpuolen keinuvipuja. Uusin vara-osanumero sille on: 13802-54021, vanha 13802-54020. EDIT: kumpaakaan ei saa uutena mistään. Jos jollakin olis hyviä PAKOpuolen keinuvipuja hyllyssä, niin nyt kelpaisi. Se on siis lyhyempi noista. Lisäksi tulee lämpötila-anturit ahtoilmalle coolerin jälkeen, pakolämmöille ennen ahdinta ja jäähdytysvedelle kannessa. Videota tulee, kun saadaan homma purkkiin ![]() Viimeksi muokannut Antti__84 : 19.04.2024 08:00 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj:n omistajat tänne. | Kratz | Tekniikka & Jutustelu | 2309 | 03.09.2025 06:41 |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
Volvon omistajat tänne | hoojii | Chit-Chat | 77 | 12.12.2014 23:54 |
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |