Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.11.2022, 10:51
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.018
Perusasetus

Jos kokeilis eka kahdel ketjul ja tutkailis miten mahtuu pyöriä?

Olet kehittänyt menopeliä ja silloin ihan hyvin. Näkee vähän miten välitykset ja voima käyttäytyy.

Eka riittää ketjut joilla pääsee testailee.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.11.2022, 11:53
dragonxi dragonxi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.12.16
Sijainti: n/a
Viestit: 380
Blog Entries: 2
Perusasetus

Thanks!
Kahdet eli yhden setin jos tosiaan
hankkis ensin, niin ilmeisesti
ideassa olis mainitut edut ja
eturenkaisiin jos laittas niin
näkis että varmasti sopivat
autoa käännellessäkin.

Elleivät käy vieden liikaa tilaa
niin takarenkaisiin ne kyllä käy
ja kun huonoja ei hanki niin ei
rahakaan pala turhaa - myyjät ei
tämän koon palautusta hyväksy.

Ilmeisesti etu ja takarenkaiden
lumiketjujen ei tarvitse olla täysin
samanlaisia, jos esim ei ole
eka pariin täysin tyytyväinen ?

Pewag lumiketjuista:

Titan Grip® termistä sain kiitettävän
nopeasti ja ainakin itselleni selventävästi
ao liikkeeltä seuraavaa tarkennusta,
mihin toivon palstalaisilta kommentteja:

Ao liike tarkensi:
"mainostavat ketjun pitokykyä
seoksen kanssa tuolla keksimällään nimellä"
-
ts foorumissa oikein kommentoitiin
ettei ketjuja titaanista ole valmistettu

"grip viittaa ketjun pitoon.
Se on kantikas.
Ja kuvioitu.
Ketju profiilissa on urat ulkopinnassa."
-
Onko foorumilsisten mielestä
eo tekniikalla miten merkitystä
ja millaisilla talvikeleillä ja pinnoilla
se toisi lisäetua muiden valmistajien
lumiketjuihin ?

Ketjun materiaalista:
"Valmistaja ei kerro"
-
OK mielestäni; liikesalaisuus

Kahden ketjun koostumuksesta:
"Ei eroa. Se on kaikissa sama"
-
OK mielestäni, kysyin koska
joudenkin valmistajien eri
ketjujen materiaali voi poiketa,
ks seuraava:

Paino:
"Austro super reinforced 29,6kg/pari
Pewag Austro Super 18,80kg/pari"
"Paino tulee materiaalin määrästä
ja ainevahvuudesta"

Linkki lumiketjujen konfiguraattoriin:
https://www.pewag.com/snow-chain-configurator/
Choose tire dimension RIM
285/75 16
Antaa seuraavat kaksi lumiketjua:
(1)
pewag austro super A 84 S #29555

(2)
pewag austro super reinforced A 84 SV #02071

Ilmeisesti teknisesti molemmat
lumiketjut olisivat Terranoon OK ?

Onko lumiketjujen hankintaan/vertailuun
ominaisuuksissa jitain ja mitä
mittalukuja.

Painoon on viitattu aikaisemmin,
tässä tapauksessa
Austro super reinforced 29,6kg/pari
Pewag Austro Super 18,80kg/pari
eli 29,6kg olis parempi
- mutta
montako euroa/kg on viisas valinta ?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.11.2022, 12:22
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.018
Perusasetus

Jos jotain piikikkäitä ketjuja, takavoimansiirto varmaankin kestävämpi. Näkis vähän mikä tehon tarve jos enempi vastustavaa lunta. Samalla voi testata miten edessä tilaa.

Tikapuumalli kannattaa välttää täristävyyden takia.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.11.2022, 17:40
dragonxi dragonxi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.12.16
Sijainti: n/a
Viestit: 380
Blog Entries: 2
Perusasetus

Paino (kg) lumiketjujen hankinnassa ?
Mitä kg arvoja olis viisasta edellyttää, odottaa,
korkeintaan kelpuuttaa ?

Esimerkkejä tutkimieni
lumiketjujen (parin) painoista:

36kg
koenig-rallye-pro-1403-7-mm

29,6kg
Austro super reinforced

18,80kg
Pewag Austro Super

16kg
Nosted F480182 FRONT Light Load

16kg
400586 TRYGG Classic 6mm

16kg
F480182 FRAM Square easy-on

13kg
477182 SAFE Scan Trac 5mm

Onko tuossa joukossa liian keveitä
tai liian raskaita, kun ketjut tulevat
Nokian Hakkapeliitta LT3 nastarenkaille
8x16” ET-25 Dotz Extreme Dark teräsvanteilla
ja autona on Nissan
Terrano 1EU) / Pathfinder 1 (USA)
Transmisson: Automatic, 4WD
Engine size: 3.0 liter 148hp
Engine type: VGE3.0 petrol V6
-
kun lumiketjujen hintaa/kg ei laske
-
eikä vertaa hankittujen uusien
nastarenkaiden ja vanteiden yhteishintaan
-
vai pitäisikö ?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.11.2022, 21:40
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.018
Perusasetus

Jos ne on hirveen painavat, ei ehkä huvita ottaa mukaan ja raskaammat laittaa. En tiedä minkämoiset hitaat välitykset tuossa on, mut Tuubivideoiden perustaalla kuvittelisin et on ihan kova menijä jos saat edes kaksi ketjua.

Herraskaisempi konsti on muuttaa rengaspaineita. On hyvä olla aina joku kikka varalla, yhdet on ketjut ja sellainen määrä konsteja riittää et pärjää.

Ketjuillakin rajat tulee joskus vastaan. Mul esim. takana ketjut ja moottorikelkal tampattu mut upottava oli edelleen paha rasti.
https://youtube.com/shorts/ZPOP3lYLe1w?feature=share

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 15.11.2022 22:38
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.11.2022, 20:14
dragonxi dragonxi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.12.16
Sijainti: n/a
Viestit: 380
Blog Entries: 2
Perusasetus

Miten helpolta näyttää
pewag austro super
lumiketjujen päällepano ?

Ref:
Article number: 29555
Tensioning System: manual
https://www.pewag.com/snow-chain-configurator/
185/75R16 <-- anna renkaan leveys/profiili ja vannetieto
show product <-- klikkaa
https://www.pewag.com/shop/en/catalo...d/50262/#29555
Videos <-- päälle pano/pois video

Miltä ketjujen päällepano näyttää
manuaalissa ?
Downloads <-- lataa

Miltä kiristys näyttää ?
Pysyvätkö nuo ketjut hyvin päällä ?

Miltä pois päältä panon helppous näyttää?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.11.2022, 20:43
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Tuo alempi on varsin Ok. Ei mitään muovi hokkuspokkus himmeleitä.

Tuo malli sopii pidemmillekin siirtymille. Ei ole väliä mikä valmistaja.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.11.2022, 13:19
dragonxi dragonxi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.12.16
Sijainti: n/a
Viestit: 380
Blog Entries: 2
Perusasetus

Kiitos vinkistä aloittaa yhdellä
lumiketjuparilla.

285/75R16 122/119Q
Nokian Hakkapeliitta LT3 nastarenkaat
8x16” ET-25 Dotz Extreme Dark teräsvanteille
asentanut rengasliike jo uumouli,
että edessä voi tehdä tiukkaa ketjujen kanssa.

Tutkitutin toisen kerran eri rengasliikkeessä
ja etupyörät ääriasennoissa ao
ketjujen vaatimalla tilalla kuin myös
ketjujen kiristysmekanismista johtuen
etuosassa tulis turhan tiukkaa, jos
joutuu kääntelemään paljon, mitä
en lumisilla metsäteillä voi välttään.

Tilasin yhden parin ja kun tarve tulee
asetan lumiketjut ketjut takapyörille.

Hankkimalla uudet isommat vanteet
ja nastarenkaat sain tiettyjä etuja
kuten lisäkorkeutta ja uudet nastarenkaat
- hintana se,
etten näyttäisi pystyvän kaikkiin pyöriin
lumiketjuja niitä tarvitessani laittamaan
kuten
Continental 235/75R15 nastarenkaat
7x15” ET -13 kombinaatiolla.
- ainakaan hankkimatta vähemmän
tilaa vievää toista lumiketjuparia.

Toisen parin jos aikanaan hankin,
niin se ei tule olemaan kaapelityyppiä,
koska ne eivät ole parhaat mahdolliset
käyttötarkoituksiini - minkä palstalaiset
kiitettävästi hoksasivat -
- joillekin muille ne voivat hyvätkin olla.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.11.2022, 20:53
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Jos ne on edessä niin tietysti on syytä tietää miten paljon niiden kanssa voi käännellä. Ottaa ne itsellänikin kiinni, mutta nuo vaan kuuluu hanskata jos ketjujen kanssa touhuaa.

Takapyörissä ne jytyyttää vähemmin rattia eikä ole sitä tilaongelmaa ainakaan niin äkkiä.

Kokeilemalla selviää kuinka käy.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.11.2022, 11:17
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.048
Perusasetus

Sukkaa tassuun jos ketjut/vaijerit ei maistu: https://www.youtube.com/watch?v=NpMmu0AliG0
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
cable tire chains, kaapelilumiketjut


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
lumiketjuista;) joojoomies Tekniikka & Jutustelu 48 17.01.2019 20:36
Lumiketjuista Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 3 20.12.2010 18:31
Lumiketjuista Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 24 01.12.2010 22:12
Lumiketjuista! Nippan Tekniikka & Jutustelu 10 27.10.2008 19:32
Lumiketjuista L-200 Tekniikka & Jutustelu 0 13.08.2004 13:01


Sivu luotu: 01:43 (GMT +2).