Minulla tuo automaatti tuntuu pyrkivän lämpimänä ollessaan ajelemaan nelonen silmässä lähes kokoajan. Sitten kiihdytyksissä hakee kyllä pykälää alempaa vauhtia tai jos kaasun laittaa pohjaan niin alempaakin. Hissukseen kun kiihdyttelee niin pukkaa nelosta silmään jo n. 50 vauhdista ja pysyy nelosella aina melkein pysähdyksiin saakka, eli ei pudota pienemmälle ennen kuin kaasulla "hoksauttaa" laatikkoa pudottamaan. Kun ollaan melkein pysähdyksissä pudottaa sitten suoraa ykköselle. Jos otan paikaltaan reilulla kaasulla kiihdytyksen laatikko kyllä käy pykälät järjestyksessä läpi ja vaihtaa ne vielä oikeissa vauhdeissakin manuskan mukaan. Minulla turbiini lukittuu kun mittarissa n. 80km/h.
Tarkoitin siis kylmällä laatikolla sitä, että auto on seissyt vuorokauden, lämpötilalla en ole havainnut olevan juurikaan vaikutusta. Mutta siis jos kylmällä lootalla lähden D silmässä liikkeelle, ei vaihda pois ykköseltä. Manuaalisesti kun laitan kakkosen silmään ja ajelen sillä muutaman kilometrin voi tarjota jo kolmosta tai D:tä ja silloin nostaa isommalle. Jos liian aikaisin tarjoaa 3 tai D:tä, pudottaa takaisin ykköselle. OD namiskaa tässä ei ole laisinkaan.
Automaatin huoltohistoriasta ei ole mitään tietoa, auto ollut minulla vasta n. 10tkm, jona aikana vaihdettu huuhtelemalla öljyt ja nyt vaihdettu öljypohjan puhdistuksen yhteydessä lisää. Syylärin jäähdytyskierto ei ollut toiminnassa vaan oli päät yhdistettynä letkulla. Nyt olen siihen itse lisännyt laatikolle jäähdyttimen. Laatikkoon olen laittanut Dexron II öljyä. Kannattaisikohan kokeilla jotain automaatin lisäaineita tiivisteille?
Missä vauhdeissa teillä tarjoaa loota nelosta sisään?
|