Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.09.2022, 22:10
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Pitäis kytkeä tämä Eber Push/Pull kytkimellä. Kytkimen saisi kyllä kytkettyä mutta ei tässä vehkeessä ole johtoja polttoainepumpulle. Onko kytkis eri mallille, missaanko jotain vai miten se PA-pumppu pitäisi kytkeä tähän?

Ja toinen kysymys että kuinka katastrofi on jos eberiltä lähtee virrat kokonaan kesken käynnin? Hajoaako samantien vai mitä tapahtuu?

E: nyt on kyllä menny värit sekaisin päässä. Siis pumpun vihreä johto löytyy, mutta keltainen, kytkimelle menevä johto puuttuu. Lämmitin todennäköisesti ei lähde käyntiin sillä että kytkee akulta tulevan plussan maihin. Eli miten tän ois tarkoitus toimia?
Mistä tuo eberi on lähtöisin? Tuo GM -logo viittaisi siihen, että vois olla jonku opelin? ajonaikainen apulämmitin, siis väyläohjattu?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.09.2022, 19:16
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Catrikille.
Kuvassa näkyy 6 napanen pistoke (minulle outo pistoke, tämän muotoiseen/malliseen en ole ebereissä törmännyt)..
Pun plussa
Rus maa
Sin-valk diagnostiikka
Vihr. (Ehkä se pa pump).
Mitkä loput 2 johto väriä on??

Normaalissa on muistaskseni violetti vesipumppu.
Pun-musta sisätilapuhaltimen ohjaus.

Tyyppi on D5S
Eli ulkoinen pa ja vesi pumput.
SC-versio on sisäisillä.

Hydronic II, loppu pään versioissa tais tulla vasta LIN-väylä ohjattuja?
Vanhempi Hydronic pitänes olla ihan keltasella plus ohjattu.

Mutta tuo GM logo tekee asiaan muuttujia.
Voi olla ihan mitä vain.
Ajon aikanen, ei välttämätyä ole edes vesipumpulle ohjausta, auton moottorikierto kierrättää veden ja lämppärille ei ohjausta.
GM:n väylä voi ohjata lämmittimen käyntiin ja pois. Ja GM:n väylän kautta voi olla vesipumpulle ohjaus. Jne.
Automalli kohtaisiin en ole perehtynyt, toisiin kun ei edes perus Edith testerilläkään pääse sisään.


Jos virrat katkaisee kesken pöhinän, ei se siitä säry. Seuraava käynnistys voi vaatia pari yrittämää.

Tuohon kun syötät punaseen plussaa ja ruskeaan masta.
Kokeile syöttää plussaa vihreään tai johonkin muuhun, yrittääkö heräillä. Elä syötä sin-valk diagnostiikkaan.

Viimeksi muokannut Jeep-Ukko : 28.09.2022 19:20
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.09.2022, 19:50
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Mistä tuo eberi on lähtöisin? Tuo GM -logo viittaisi siihen, että vois olla jonku opelin? ajonaikainen apulämmitin, siis väyläohjattu?
Näin mä sen lopulta järkeilin, muistaakseni se myyjä sanoi että se on Saabista ja ja googlettamallakin vaikuttais olevan 4 pinninen liitin väyläohjausjuttuja..

Ostin nyt D5WSC lämmittimen jossa oli valmiiksi nappikytkentä. Ettei ois liian helppoa niin maksimi polttoaineletkun imupituus 2m joka ei riitä, eli pitäs joko PA-pumppu purkaa ulos ja lähemmäs tankkia, tai laittaa erillinen tankki lämmittimen viereen.

Saako millään järkevällä tavalla tehtyä säiliötä joka täyttyisi itsestään joko moottorin pa-pumpulla tai sitten suutinten paluuletkun kautta? Säiliöön pitäisi päästä korvausilmaa sillon kun eber käy, mutta polttoainetta ei saisi missään tilanteessa tulla ulos korvausilmareitistä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.09.2022, 20:56
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Teet sopivan kokoisen umpisäiliön, jossa yläreunassa 2 putkea ja alareunassa yksi.

Toiseen yläputkeen moottorilta syöttöpumpun paluu.
Ja se toinen yläreunan putki auton varsinaiseen paluuseen autonpolttoainetankille.

Kun moottorin paluu täyttää säiliön, menee ylimääräinen toista putkea pitkin autontankkiin.
Toimii normaalina paluulinjana.

Sitten eberi imee alimmasta lähdöstä.
Tämä pikku tankki saa korvauksen autonpolttoainesäiliöön menevästä letkusta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.09.2022, 23:27
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

No niin tietysti, noinhan sen pitäisi toimia. Kiitos vinkistä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.09.2022, 09:41
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Itse olen sen pa-pumpun ottanut pois sieltä lämmittimen sisältä ja laittanut tankin lähelle. Tuommonen välisäiliö voi olla ihan kätevä jos se vain johonkin sopii fiksusti.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Eberi & Webasto osia. Zamppa O/M/V Muut 33 10.03.2012 11:39
"M"eberi webasto ardic sähköarska O/M/V Muut 39 24.02.2011 17:11
Eberi/Webasto puhelinohjaus? Numppa Tekniikka & Jutustelu 3 21.11.2008 21:49
O: Webasto tai Eberi Td5 O/M/V Muut 2 01.12.2005 21:15
O: webasto/eberi bensapumppu O/M/V Muut 4 10.10.2005 11:08


Sivu luotu: 22:52 (GMT +2).