![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() HDPE:tä panssarin pohjaan niin liukuu yli, jos tuntuu että tarraa välillä kiinni.. itsekin joskus miettinyt flat belly- tyylistä ratkaisua mutta ei oikein natsaa omassa pikkuautossa. Ei se näköjään ole ihan helppo full- size kokoluokassakaan. En muista että olisin Kulmakorvessa montaakaan kertaa nähnyt että tämä olisi ollut mahasta kiinni, niin ei kait tuo tosiaan isompi ongelma ole jos jää jokseenkin alkuperäiseen korkeuteen?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tollasella adapterilla nousis palkki ylöspäin huolella.
Mutta vaatii pituutensa takia automaatin ulostuloakselin vaihtamisen pidempään. Ja sitten se etukardaanin ja pakosarjan läheisyys olis vielä haasteena.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos et jaksa kardaanitunnelia nostaa niin nosta koria rungolta?
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Todellista kiinnostava seurata tää sun projekti, todella hienoja ratkaisuja sulla😉👍😎 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Koria ei voi nostaa koska säkäkorkeus on maksimissa kotitallia varten. Katto on naarmuilla kun se välillä hipasee.
![]() Toi matala 208 adapteri on näin paksu: Ja toi 203 adapteri on tällänen lättänä. Kuvassa toki th400 lootalle, mut sama paksuus. Eli automaatin ulostuloakseli on vaihdettava jos tolle tielle lähtee. Pakoputkiongelma on siis kun peltisarjojen kollektori on siinä lähellä, kun lootaa nostaa niin tulee yhteentörmäys jossain vaiheessa. Pitää siis kasata paikalleen senverran että pääsee varmuuteen. Pakosarja on vähän hankala muokattava, muta ei toki mahdoton. Pitää vaan punnita hyödyt ja työn määrä. Tossa vielä vanha sivukuva josta näkee aika hyvin nykyisen panssarin. Sitä saa jokatapauksessa pienennetyä uuden lootan kanssa, kysymys on kuinka paljon.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mieleinen kellotus löytynyt ja tieteellisellä tarkkuudella merkattu, tällä mahtuu kardaani olemaan.
Laatikkojen väliin tulee vielä 15mm alumiininen sovitelevy: Tässä vielä esimerkkikuva miten tila loppuu pakosarjan suhteen. Jakista käännettäessä etukardaani liikkuu melkein yhtä paljon sivullepäin kuin ylöspäin. Testailin vaihdekeppiä tuohon alkuperäiselle paikalle ja tuosta ehkä näkee miten paljon edempänä ja ylempänä jakis on vs 208 vakiopaikka. Laatikko ja keppi on molemmat 2wd asennossa. No välitangon lyhennys, lattiaan korotettu kaulus ja sitten taaksepäin taivutettu ja lyhennetty keppi. Tai jotain vastaavaa. Maavaran suhteen tehdään pohjapanssaria uusiksi ja vähän ylemmäksi soveltuvin osin, maalataan uudestaan ettei oo yhtään vanhaa naarmua ja katotaan vaikka vuoden ajelujen jälkeen onko tarpeen panostaa aiheeseen enempää.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso Viimeksi muokannut veijon-esso : 22.09.2022 10:11 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Onneks on vara-aski, niin sen päällä helpompi keskittää lootat keskenään ja merkata pultinreikiä:
Adapterilevyn reijät porattu ja kierteytetty. Ikinä en oo tykänny alumiinjengoista, rupesinkin pohtimaan jos laittaisin nämäkin pultit uppokannoilla "väärältä puolelta". Olis jakista asentaessa helpompi tähdätä pultit vaan läpi adapterista ja sitten mutterit paikalleen. Ja kestävämpikin ei voi korkata jengoista. Upotustesti.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Piti saada viikonloppuna tehtyä tätä taas eteenpäin reilusti, mutta tallilla puuhastelu lipesi saunomisen ja kaljoittelun puolelle.. sauna transit on kyllä hieno keksintö!
Vähän kuitenkin ehti tänään askarrella vaikka olikin vielä hieman veto veks.. Pientä viimeistelyä ja sit voi alkaa kasaamaan.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
blazer 6.2d | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.08.2007 20:24 | |
M/V: Blazer k5 | K5 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2007 20:32 |
O: BLAZER | O/M/V Muut | 3 | 23.01.2005 14:19 | |
M:Blazer 6,2D | ari | O/M/V Muut | 0 | 16.02.2004 19:26 |
m blazer k5 | O/M/V Muut | 0 | 11.02.2003 16:37 |