![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mulla esimerkiksi on harrasterakennuksessa ilmalämpöpumppu ajastettuna valoisaan aikaan. Tämänlainen järjestely voi olla 10 kertaa taloudellisempi kuin joku tavanomainen sähköpatteritouhu ja rakennusta voi käyttää. Kuorma tulee yhdellevaiheelle. |
|
||||
|
||||
![]()
Toisaalta tällä hetkellä jos on hyvä kiinteä sähkösopimus, kannattaa kaikki myydä verkkoon kovalla hinnalla ja ostaa halvalla sopimushinnalla. Täl hetkel voi siis olla mun käsityksen mukaan kannattavampaa ettei ole netotusta ollenkaan.
Viikonloppuisin kun pörssisähkö halvempaa, niin silloin kannattais taas käyttää tuotot itse. Toki jokaisella on eri tilanteensa sopparista riippuen.
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur Viimeksi muokannut Hessu888 : 04.09.2022 09:41 |
|
|||
|
|||
![]()
Nooh, katsotaanpa vaikka viiden vuoden päähän, millaisia lukuja on säästetty.
Tähän asti on käytännössä ollut niin, että viimeistään parin vuoden jälkeen aurinkosähköharrastajien into raportoida tuotoista on hiipunut ![]() Mutta toki nyt tilanne on toki otollisempi, jotta jotain voisi jäädäkin viivan alle. Vai syökö nousseet hinnat senkin, tiedä häntä. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Iitissä isoja suunnitelmia: https://dynasty10.iitti.fi/cgi/DREQU...em&id=202231-6 Veikkaisin aurinkotouhujen vakiintuvan keinovalikoimaan. Se ei tunnu tulevaisuudessa ihmeellisemmältä kuin rakennuksessa todettiin savupiippu tarpeelliseksi. Puukiuaskin olisi joskus ollut ihmettelyn aihe. Itse ihmettelen sen monipuolisia mahdollisuuksia vieläkin... |
|
|||
|
|||
![]()
Toukokuussa sähkölasku -150€, kesäkuussa -200€ ja heinkuussa -250€. Elokuulta tulossa reilusti yli 300€. Samaan aikaan sähkön kulutus pudonnut 29-45% vaikka talouteen tuli ladattava hybridi joka ladataan joka päivä tyhjästä täyteen. Hyvä investointi.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Aurinkotouhut kehittynyt paremmin kuin varteenotettava täyssähköautotarjonta. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus: