Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.08.2022, 13:02
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.529
Perusasetus

15mm alumiinista adapteri/kellostuslevy jota käytetään NP203 orkkis adapterin kanssa. Peltikauluksen on tarkoitus toimia ohjurina kun merkataan pultinreikiä.




Käytin lootan palasina enkä löytänyt varsinaisesti mitään kunnostettavaa tai rikkinäistä, eli kasaan vaan. Ketju vaikutti ainakin tosi hyväkuntoiselta ja venymättömältä. Ulostuloakseliin tein M10 jengat pitämään laippaa paikallaan, liuku tulee kardaaniin.


Jospa sitä pikkuhiljaa jaksais ryhtyä laatikonvaihtoon.

__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.09.2022, 12:32
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.529
Perusasetus

Vihdoin kerkesi tallille hieman puuhailemaan ja kaivamaan vanhan jakiksen irti. Käsittämätön möykky se on kyllä kooltaan ja painoltaan "uuteen" verrattuna.

Mutta silti uusi ei meinaa mahtua paikalleen, jakis ottaa lattiaan kiinni ellei etukardaanin lähtö roiku ihan hulluna. Etuvedon ketjukotelo on jotenkin korkea profiililtaan vs 203 vastaava kohta. No niinhän ne roikkuukin ihan hulluna vakio asennuksissa nuo 208 lootat.

Lähdin kuitenkin siitä että sen lootan sais vakion lootapalkin yläpuolelle, sit vois käyttää aikaisempaa pohjapanssaria. Jakiksen kellotusta ei kovin ylös voi tehdä pakosarjan takia ja toisaalta tämä mun adapterihässäkkä kun on aika korkea, eli vaikka lootan kellottais mihin, niin toi alkuperäinen kiinnikejalka tulee kiinni vaihteistopalkkiin ja määrää koko paketin korkeuden. Eli ei hyötyä kellottaa lootaa enempiä jos palkki roikkuu kuitenkin.

th350 -> NP203 adapteri ja kiinnitysjalka on tällänen valurautaköntsä.




Tota ei hirveästi pysty modailee, ellei sitten pyöräytä palikkaa 180 astetta ja tee kiinnityksen yläpuolelta "roikkuvana"..!

no seuraavaksi loota paikalleen ja hahmottelemaan mikä olisi lootan asento ylimmillään etukardaanin ja pakosarjan puolesta, kun toi lattia ei oo enää edessä.



__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.09.2022, 20:26
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.529
Perusasetus

Lootaa paikalleen että pääsee hahmottelemaan asentoa. Tässä loota on melko alhaalla.
Näyttää jäävän muuten vaihekeppi aika pirun eteen, mutta eiköhän siihen saa tehtyä jonkun hurjan mutkakepakon alumiinista että yltää paremmin.


Tästä näkee että lootien kiinnitys tavallaan määrää miten alas pohjapanssari tulee, ei taida tulla tasaista pohjaa vaikka aluksi siitä haaveilinkin.




Tästä näkee että koko pakettia ei paljoa saa ylöspäin, ellei avaa kardaanitunnelia enempi ja nosta koko pakettia perästäpäin ylöspäin.
Tässä olisi se hyöty, että pakosarja ja etukardaanin lähtö liikkuisi samaa tahtia, eli siinä ei tulisi ahtautta niinkuin nyt näyttäisi tulevan.


Pitänee siis kasata etukardaani paikalleen ja katsoa mikä on sen puolesta maksimi kellotus ja sitten ehkä nostaa koko pakettia perästä.
Tai sitten kasata se nykyisellä korkeudella, käyttää vanhaa panssaria ja unohtaa koko maavaran kasvatus. Eihän se varsinaisesti ole ollut mikään ongelma.
Kyllähän se panssari on naarmuilla ja joskus kolisee kiviin, muttei se ajoa oo haitannut ja varsin harvoin on jäänyt pohjasta kiinni.
Taisin vaan innostua parantelemaan ns samalla vaivalla!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.09.2022, 21:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

HDPE:tä panssarin pohjaan niin liukuu yli, jos tuntuu että tarraa välillä kiinni.. itsekin joskus miettinyt flat belly- tyylistä ratkaisua mutta ei oikein natsaa omassa pikkuautossa. Ei se näköjään ole ihan helppo full- size kokoluokassakaan.

En muista että olisin Kulmakorvessa montaakaan kertaa nähnyt että tämä olisi ollut mahasta kiinni, niin ei kait tuo tosiaan isompi ongelma ole jos jää jokseenkin alkuperäiseen korkeuteen?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.09.2022, 07:17
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.529
Perusasetus

Tollasella adapterilla nousis palkki ylöspäin huolella.



Mutta vaatii pituutensa takia automaatin ulostuloakselin vaihtamisen pidempään.

Ja sitten se etukardaanin ja pakosarjan läheisyys olis vielä haasteena.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.09.2022, 07:45
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Jos et jaksa kardaanitunnelia nostaa niin nosta koria rungolta?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.09.2022, 08:17
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Tollasella adapterilla nousis palkki ylöspäin huolella.



Mutta vaatii pituutensa takia automaatin ulostuloakselin vaihtamisen pidempään.

Ja sitten se etukardaanin ja pakosarjan läheisyys olis vielä haasteena.
Paljonko on noitten adapterien eroa pituudessa. Olisiko mahdollista koneistaa se että akselin pituus riittäisi. Ja eikö pakoputkelle löytyisi paikkaa kun laatikko on paikalla. Vaikea hahmotella kuvista mutta...
Todellista kiinnostava seurata tää sun projekti, todella hienoja ratkaisuja sulla😉👍😎
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.09.2022, 09:28
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.529
Perusasetus

Koria ei voi nostaa koska säkäkorkeus on maksimissa kotitallia varten. Katto on naarmuilla kun se välillä hipasee. Lootatunnelin korottaminen on helpompaa kuin parkkihallin oviaukon.

Toi matala 208 adapteri on näin paksu:



Ja toi 203 adapteri on tällänen lättänä. Kuvassa toki th400 lootalle, mut sama paksuus. Eli automaatin ulostuloakseli on vaihdettava jos tolle tielle lähtee.



Pakoputkiongelma on siis kun peltisarjojen kollektori on siinä lähellä, kun lootaa nostaa niin tulee yhteentörmäys jossain vaiheessa. Pitää siis kasata paikalleen senverran että pääsee varmuuteen. Pakosarja on vähän hankala muokattava, muta ei toki mahdoton. Pitää vaan punnita hyödyt ja työn määrä.

Tossa vielä vanha sivukuva josta näkee aika hyvin nykyisen panssarin. Sitä saa jokatapauksessa pienennetyä uuden lootan kanssa, kysymys on kuinka paljon.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
blazer 6.2d Tekniikka & Jutustelu 6 27.08.2007 20:24
M/V: Blazer k5 K5 O/M/V Ajoneuvot 1 16.06.2007 20:32
O: BLAZER O/M/V Muut 3 23.01.2005 14:19
M:Blazer 6,2D ari O/M/V Muut 0 16.02.2004 19:26
m blazer k5 O/M/V Muut 0 11.02.2003 16:37


Sivu luotu: 12:59 (GMT +2).