![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Taas vähän tutkittiin viikonloppuna. Ylimääräiset sähköviritelmät purettu. Niitä ei onneksi aivan valtavasti ollut. Tuota ruostetta löytyi sitten vähän enemmän kuin pari reikää.. Ei onneksi mitään valtavaa, mutta löytyi kuitenkin lisää. Lisäksi takana on vanhat ruostekorjaukset mädäntynyt uusiksi. Ei niitä ole alunperin suojattu yhtään mitenkään. Siihen on vaan läiskitty vanhan ruosteen päälle lätkä ja se on sillä selvä. Sisäpesun jälkeen kokeiltiin myös käynnistellä tuota. Hyvin hörähti käyntiin ja kaikki yllättäen toimi. Alunperin ei sähköikkunat toiminut kummassakaan ovessa, mut nyt pesun jälkeen ne toimii. Ehkä siellä oli jossain paskaa? Keskuslukituskin toimii, mut en tiedä miten hyödyllinen se on kahdessa ovessa. Takaoveen kun se ei vaikuta. En tiedä onko kuin iso homma laittaa takaovi samaan keskuslukitukseen? Vois varmaan katsoa jonkun halvan varashälyttimen niin saisi kauko-ohjaimen keskuslukkoon.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ei noita joka nurkalla pyöri, komea peli
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
On kyllä kohtuu saastaisen näköinen lähtötilanne. Hyi hlvetti.
Vaan hyvinhän tuo pska näyttää lähtevän. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jos kerta paikka missä vähänkään rupata pystyy, niin eikö kannattaisi pikkasen enempi panostaa? Toki jos kiertopalkinnoksi/äkkiä seuraavan riesaksi myytäväksi hankittu, niin eri asia.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sai ne painepesurilla ja liuottimella noin puhtaaksi. Noi kaikki matot oli kunnon paskan peitossa. Meinasin hakea vielä tekstiilipesurin niin saa ne kunnolla puhtaaksi. Kuten myös penkit saa. Tuo mustaläntti takaosan matossa on pikitahra. Jonka sai kyllä painepesurilla mäkeen siitä, mut toi mustaläntti jäi siihen. Se näyttäisi tärpätillä aika hyvin irtoavan siitä. Pitää vielä hinkutella sitä. Lainaus:
En lähde irroitteleen mitään koria rungolta ja hiekkapuhaltamaan kaikkea. Enkä tule ylimaalaamaan kaikkea. Mutta kyllä siitä ruosteet korjataan ja toi paska siivotaan siitä. Samaten uusin sen kattopressun siihen kun ei se niin kallis ole. Sain siihen myös taakse penkit, jotka puuttui siitä ostettaessa. Lisäksi löytyi ajan henkeen sopivat rihlatut lisäpitkät ja sellaiset muoviritilöillä varustetut sumuvalot. Ne varmaan mätkäsen nokalle kun ne on vähän ajan henkeä. Ei niillä varmasti näe yhtään mihinkään, mut eipä se ole edes tarkoitus. Alkuun yritetään saada se vain leima kuntoon ja leima siihen. Talven se saa viettää lämpimässä tallissa. Pitää vähän tutkia onko tuo kone missä kunnossa ja tarvittaessa se sitten talven aikana availlaan. Pitää myös fixaa Vitaran tyyppiviat ennen kuin ne laukeaa. Koska nyt ne tyyppiviat näyttäisi toimivan. Sen myös huomasin tuossa, että taakse pitää uusia pyöränlaakerit kummallekin puolelle ja apparin puolen vetari pitää uusia. Sekä kuskin puolelle pitää vaihtaa suojakumi. Se itse vetari ei ainakaan tuntunut tarvitsevan uusimista, mut katsotaan nyt kun sen availee miten paljon paskaa se suojakumi on sinne päästänyt. Jarrut tuohon on joku ilmeisesti jossain välissä uusinut, koska etulevyillä ei ole minkäänlaista reunusta ja paloissa on reilusti pintaa. Ehkä riittää niiden herkistely ja jarrunesteen vaihto? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
My bad!
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Aivan kauheasti projekti ei ole edennyt. Ruosteita on putsailtu, minkä myötä löydetty lisää ruostetta, joka on syönyt huolella motivaatiota.
Penkit sai ainakin jollain tapaa puhtaaksi. Niissä on niin helvetisti paskaa. Penkit on hinkutettu varmaan 10 kertaa läpi ja aina sieltä tulee urakalla paskaa. Lisäksi tuolla pesurilla ei oikein saanut penkin laitoja puhdistettua, kun sen pitäs päästä siihen pintaan kiinni suuttimella ja sieltä ei välistä saisi tulla ilmaa. Noh. Penkin laita on niin pieni osa, että tuo on hieman haastavaa. Eiköhän ne ole ihan tarpeeksi puhdistettu. Ei ainakaan ole niin paskaset kuin alunperin. Lisäksi kävin hakemassa Laalaalta takapenkit. Ei ne ihan täsmälleen samaa kangasta ole, mut kyllä ne takapenkkeinä menee. Nuo penkit puuttui alunperin. Tankki hieman vuosi, joten se piti irroittaa, jotta päästään hitsaileen. Kattelin, että uutta tankkia saa n.100€ hintaan. Ei paha. Mutta tankin irroitus vaati vetokoukun irroituksen, jotka yhdessä hienosti peitti tuon poikkipalkin takaa. Joka on melko mätä. Apparin puolen takakulman korinkiinnike on myös hienosti kadonnut ruosteen syömänä. Sitä on joskus ilmeisesti vähän paikkailtu. Mutta se kuka noita nyt on hitsaillut niin on hitsannut suoraan ruosteen päälle, eikä ole suojannut noita hitsauksiaan millään tapaa. Joten yllättäen ne mätänee pois. Itse rungosta löytyi takaa pari pientä reikää. Eli suurimmat hommat on korissa ja tuo poikkipalkki. Sitä en tiedä miten tuo korin kannake takakulmasta fixaillaan? Toisella puolen se oli korjailtu niin, että sinne on vaan laitettu paksumpi metallilevy, joka on hitsattu koriin kiinni. Muutamia paikkoja jo hitsalin tuossa umpeen ja täytyy todeta tuon hitsaamisen olevan niin perseestä kuin olla vaan voi. Alkoi vituttaan huolella. Pitää jostain keksiä joku hitsaamaan se, koska minä en todellakaan hitsaa yhtään mitään enää. Jos joku homma on perseestä niin hitsaaminen. Varaosiakin saapui hieman. En tiedä miksi ihmeessä ne postitettiin kolmessa erässä? Ensin tuli uusi pakoputki. Maksoi muuten 60e, kun motonet haluaa siitä 160e. Seuraavana päivänä saapui yksi pyörän laakeri melko kookkaassa paketissa. Ja kolmatta pakettia odotellaan, missä tuleekin sitten aikamoinen kasa osia. Ei ole kyllä mitään järkeä tilaa suomesta noita osia, koska tuo paketti osia minkä tilasin maksaa suomessa yli 500e. Nyt ne tulee virosta alle 200e. Lisäksi huomasin tuossa kun hinkuttelin aikani kuluksi sähköikkunoiden kytkimiä puhtaaksi tehneeni täysin turhaa duunia. Avasin ne, putsasin ne ultraäänipesurilla, voitelin ne ja kasasin takaisin. Ja bongasin ebayn kautta täysin uuden kytkimen hintaan 12e.. Ei todellakaan ollut mitään järkeä sitä putsailla. Mut nyt se toimii ja säästin 12e. Alunperin ne ei toiminut ja tuon koko sisustan pesun myötä ne toimi hetken ja lopetti taas toiminnan. Mut nyt ne toimii koko ajan hyvin. Lisäksi sähköpeilit toimii ok ja ajovalojen korkeussäätö toimii ok. Ovien lukkopesät pitäs myös uusia. Niitä on kaikkia kolmea lukkoa availtu ilmeisesti ruuvimeisselillä. Vähän on vaan haastavaa löytää uusia. Koska kaikki mitä löydän sisältää oven kahvat ja täydellisen lukkomekanismin. Mutta kun riittäisi pelkkä lukkopesä avaimelle. Mutta kunhan löytyy hitsari, joka parsii nuo pellit kuntoon ja saan ne tilaamani osat niin sit tuo on leima kunnossa. Päivässä varmaan saa ne kaikki osat sinne vaihdeltua vaikka niitä nyt tulikin aika paljon, osaavalta hitsarilta tuskin menee kovin kauaa noissa hitsauksissa. Mulla meni 3kpl 3x4cm kokoisten reikien paikkaamiseen viikonloppu ja kunnon vitutus siihen päälle. Ja se osaava hitsari varmaan tekee nekin paikat uusiksi kun ne on niin karmean näköistä jälkeä. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kaveri joka on muutaman hienon entisöinninkin tehnyt, ja hitsannut ihan paljonkin "ohutlevykorjauksia" mitä 50- ja 60 -lukuisiin Sitikoihin saanut tehdä, ja käyttöautoissa sitten vähän lisää, totesi jossain vaiheessa mätähommien olevan toiseksi parasta mitä autojen korjauksessa voi olla. Kysyin tähän vähän perusteluja, niin totesi vaan yksikantaan kaiken muun olevan parempaa... Onnea ja menestystä, sen hitsarin etsimiseen. On niitäkin onneksi vielä, jotka ainakin sanojensa mukaan tykkää mätäpaikkauksista, vaan tuntuu nekin vähenevän ja katoavan viimeistään siinä vaiheessa kun pitäisi toteutuksesta sopia. Itselläkin on odottamassa perhekuljettimen helmojen ehjäystä leimalle, toiselta paikalliselta korjaamolta kysyin kauttarantain jo ja hän muotoili hienosti "osaan kyllä kieltäytyäkin jos kysyt mokomaa", ja taitaa olla ainoa reitti tuokin asia hoitaa kaivamalla hitsauskone esiin ja ihan itte taas papatella uutta peltiä kun vaan löytää ehjää siitä pehmeän vierestä... |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mähän facepuukissa pyysin sulta kuvia takaa mitä siellä muovien alla piilottelee.
Tohon hitsaamiseen vaikuttaa varmaan aika paljon millane hitsauskone sulla on kun suzukissa aika ohutta peltiä ni ei sitä oikee tehokkaalla koneella pysty hitsaamaan ilman että palaa kokoajan läpi. Sellasella uuella 500-1000e verkkovirtakoneella on ero kun yöllä ja päivällä jos vertaa noihin vanhoihin missä alkaa jo sisuskalutkin olemaan finaalissa eikä saa säädettyä sopivia säätöjä. Ainoa hitsauspaikka mikä tulee mieleen missä tekijä jotekuten ilmeisesti nauttii työstään on Gp-korjaus tuusulassa |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 27 (0 jäsentä and 27 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään HDJ80 pieni projekti | patroltd | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 07.12.2019 13:55 |
Myyty Pieni projekti traileri | jonetzu | O/M/V Muut | 5 | 06.12.2013 17:58 |
Myydään Patrol -87 pieni projekti | Kingscap | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 18.10.2012 23:05 |
Pieni pajero projekti | fygy | Maasturiprojektit | 24 | 14.08.2009 20:53 |
Pieni HJ Projekti! | OffBeast | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 08.12.2005 23:30 |