![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() webaston ihmettelyä. oli kytketty väärin päin akkuihin. polttaa välittömasti sulakken. ohjain kortti näyttää muuten ehjältä mutta yks satiainen on epäilyttävän näköinen. varaosat aivan järjettömän hintaisia näihin..joten korjaus yritys tai roskiin..... ilmeisesti diodi mutta mittaamalla päästää kumpankin suuntaan läpi
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
webaston suoja diodi oli tyypiltään motorola tra103 zl9925 en löytänny mitään arvo tietoja netistä.
korvasin sen parilla pienemmällä diodilla ja webasto heräs henkiin. puhallin mottori piti viellä putsailla kun oli jumiintunut. hieman sirkuttaa pyöriessä mutta toimii sentään |
#3
|
||||
|
||||
![]() TSV diodi
Katselin uteliaisuuttani jos tuosta kärähtäneestä diodista löytyisi mitään dataa. Eipä löytynyt. Näyttää siltä. että tuo Motorolan TRA103 on ns. transienttisuoja (TSV)diodi. Johtaa myötäsuuntaan kuten diodi jos akku/kytkentä väärin päin. Estosuunnassa käyttäytyy kuten Zener diodi (akku/kytkentä oikein). Alkaa johtaa kun jännite ylittää asetetun rajan. Nämä TSV diodit eroavat tavallisista Zenereistä siinä, että kestävät valtavan hetkellisen virran/energian.
Mikäli auton sähköjärjestelmä moitteettomassa kunnossa niin tuolla suojadiodilla ei ole virkaa. Riittävän kokoinen tavallinen diodi suojaa väärin päin kytkennältä. Tähän tarvitaan tietenkin sulake avuksi. Ylijännitesuojaukseen vaaditaan oikein mitoitettu TSV diodi. Jotain tämän kaltaista voisi tarjota tilalle jos 12V systeemi. https://www.digikey.fi/en/products/d...6KE20A/5290494 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tuommosta tullu pikkuhiljaa närittyä kasaan, lavalle vielä putket, keulalle rauta ja levikkeet keulille. Leimakin räpsähti kun totesin levikkeiden olevan tulossa jo postissa - jahka vaan semmoset löytäis jostain.😅
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Pätkä pääsi pukille...
On tätä jo vähän odottanutkin, että nosturilla ja tallissa olisi tilaa tälle. Katto pois, niin mahtuu ainakin kääpiö alla seisomaan, itselle hyvä kun penkillä istuu... Takimmainen kiertokangen laakeri oli selkeästi välyksellinen, joten äkkiäkös sitä tuossa enää aukaisee..? Tuo viimeistään paljasti että on tuotakin konetta joskus ropattu. Öljypohjan silikoniturskeet oli kyllä eka vihje asiasta... Ja joo. Pikkasen on laakerimetallia karannut. Pitää vielä filtteri ottaa auki, eiköhän sitä sielläkin ole... Nätisti kuitenkin piti paineet öljyllä, kolisti vain lämpösenä ja sopivalla kierrosalueella kaasun asennosta riippuen... Niin, kotona on laakeriliuskoja hankittuna. Vakiot ja .020 ylikokoiset. Tarve olisi kuitenkin siitä välistä, kaulan mittasin niin se on just speksissä, ja kevyesti kiillottamalla lähti siistiksi. Nyt on kymysys Karaasissa notta olisiko hyllyssä, vaan eiköhän nuo pitäisi hätäseen tulla Sumuiselta saareltakin..? Tusataan sitten muuta tässä odotellessa... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ford-klubilaisiin tuli vauhtia raadon kanssa kun jo pitkään suunnitelmissa ollut pressutallin pohja rupesi muotoutumaan tontin kulmalle, kone vuokralle ja mursketta nupillinen. Sierran raato sattui olemaan juuri siinä mihin talli olisi kasvamassa, vähän sitä jo nyppivät kun ilmoitin että nyt parturoitte sen ja sitten romu-ukko paikalle... todellisuus iski kun perjantaina riehuin ton sivuun "äijähän on tosissaan, eikä pelkästään uhkaile".
![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ei paljoa tapahdu, vaan ei tarvitsekaan. Eilen sain Lantikan nippuun, käytin kuumaksi ja jätin yöksi tuohon jäähtymään. Toistaiseksi ihan kummallinen tilanne, moottorin alapuolisella lattiapinnalla...
Kellon ympäri tuossa kohtaa kuumaksi käytön jälkeen. Vaan missä ne öljypisarat, saati lammikot..? Etuakselin kääntöpään tihkumista ei nyt lasketa, vaan sekään onneksi ei tule rummun sisältä vaan pysyy ulkopuolella eli jarruttimet kuivana... Eiköhän se totuus sitten taas esiin tule, kun ajoon ottaa. Monta potentiaalista vuotopaikkaa, joista vain muutamaan tuli koskettua. Todennäköisesti kuitenkin väheni reviirin merkkaustaipumus... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
parturissa tapahtuu | SAMROCK | Chit-Chat | 9 | 10.09.2007 18:10 |
kärkölässä tapahtuu.. | toyota4x4 | Chit-Chat | 15 | 15.04.2007 11:11 |
Kilvetön mopo tallissa? Oonko rikollinen? | kokkolanpoika | Chit-Chat | 14 | 12.12.2006 20:42 |
NHL:ssä tapahtuu.. | SamppaFIN | Jääkiekko | 3 | 05.05.2004 14:56 |
NHL:ssä tapahtuu | SamppaFIN | Jääkiekko | 4 | 12.05.2003 12:27 |