![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Tässä taannoin kun tammerdiisseliin soittelin vaivoista niin puhuivat ja katsoivat koneelta jotain venttiiliä tähän autoon ja näihin vaivoihin.En tiedä hakiko jtn mikä liittyi johonkin polttoaineen paluu kanavan venaan mut päätyi sitten et tässä mallissa siinä venassa olisi reikä ?? eikä sitten vaikuttaisi asiaan.Täytyy soitella uudestaan ja tiedustella vielä tuosta päätytulpasta.Jos joku on ottanut pois kaasuläppäkotelon niin kuinka se irtoaa ,on aika jumis.Pääsis tarkemmin tsekkaan egr;n kun sieltä jostain puskee ööliä.Taitaa joku joskus olla tukkinut egr;n kun imusarja oli niin puhdas. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
.Tuon tulpan varmaan vaihtaa pumpun ollessa paikallaan.Tilasin uudet imuputket tankkiin ja nyt tuli vahingossa sen laipan tiiviste ja sihti putken päähän tuplana.Noit tuli Imuputken mukanakin. Jos joku tarvii....
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Videosta näkyy kuin kulkee ilmaa putsarin jälkeen tyhmäkäynnillä ja kierroksilla.En saanutkaan videoo näkyyn. Katotaan saanko kuvan.
Viimeksi muokannut jouniw : 08.07.2022 19:34 |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Kuvat, tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Mitä mieltä?
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Tuleeko sitä ilmaa kirkkaaseen letkuun jos otat kanisteriin löpöä ja siitä letku putsarin tulopuolelle?
Jos vieläkin ilmaa kirkkaassa letkussa, niin sun putsarijalka haukkaa jostain ilmaa.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Kannattaa laittaa pumpun paluupuolelle myös kirkasta letkua, jos tuossa on jakajapumppu niin se voi ottaa ilmaa sisään stefasta tai ennakonsäätimen o-renkaasta.
Suodattimessa taitaa olla takaisin kierrätys termostaatilla, joten ilma voi olla peräisin pumpusta itsestäänkin. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
.Toi vaan askarruttaa ku pitempään huilaa ja jäähtyy nii lähtee paremmin käymään .Onko suosituksia palinjan putkelle. |
|
#10
|
|||
|
|||
Yleisellä tasolla jakajapumpuista. Onko sähköinen kaasupoljin?Lainaus:
Minä en keksi, millä tavalla tuo jakajapumpun "päätytulppa" (jos on se tulppa suihkujen takaiskuventtiilien välissä, mistä mitataan männän liikkeestä perusennakko) voisi olla syypää mihinkään noista vaivoista; Päätytulppa ei osallistu mitenkään ruiskutukseen?, ainoastaan pitää paineistetun dieselin pumpun painepäässä; ja jos vuotaa, niin dieseliä pihalle.... siis ei vuoda ilmaa pumppuun. -> jos minun pitäisi selvittää tuo käyntiongelma, niin aloittaisin tuosta ilma-ongelma; Siis kirkasta letkua "jokaiseen" väliin, niin pitkään että vuoto löytyy... (Ne suihkujen vuotolinjat tarkistaisin ensimmäiseksi, kuten jo aikaisemmin kerroin) Ja kun ilman vuoto dsl sekaan on löydetty JA korjattu, niin sitten alkaisin hakemaan syytä noihin muihin ongelmiin.... K.O cruiseri on minulle aika vieras, mutta uskoisin siinäkin olevan jonkin sortin tunnustelua syötön säädölle: Siis tavalla taikka toisella, esim. vahapatruunalla, jota lämmittää moottorin jäähdytysneste, muutetaan mekaanisesti kylmäkäynnistyksessä syötön asetuksia. Ja Jos on sähköisellä kaasupolkimella, (välimuotojakin on jakajapumpuissa) niin tietokone laskee, paljonko pyydetään (solennoidilta) syötön ennakkoa, ja paljonko syötetään dieseliä... Ja jos tuo sähkö osallistuu syöttöpumpun säätämiseen, niin yksi hapettunut liitos voi aiheuttaa sen, että ei toimi oikein.... P.S vuosimallin 1981 2,3 td Mitsubishi ei lähtenyt -25 asteen pakkasessa käyntiin, kun "webasto" oli ollut päällä tunnin.... -Piti sammuttaa dsl-lämmitin, ja mennä huoltoasemalle 15-30 min kahville, että lämpö tasaantui, ja sitten lähti "kuin kesällä": "Webasto" lämmitti syöttöpumpun niin lämpimäksi, että startatessa syöttömäärä oli niin pieni, että ei jaksanut lähteä käyntiin 10w-40 öljyillä.... Sorry, jos koet topiikin sekoittamiseksi tms. |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
2.8 Pajeron (4M40) mekaaninen pumppu käy näihin kohtuudella, helpommin löytyy. https://forum.ih8mud.com/threads/1kz...p-swap.536516/ |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Pienen testin vielä koitin.Suoraan tankilta kirkasputki väliin ja ei ilmaa ?? Eli kuitenkin putsarin jalka ?.Lämmittimellä olevaa ulkomailta en löytänyt ,ilman sitä kyllä. Onko tarpeellinen meidän olosuhteissa. Marmorilta uus n.400 jöröö. Mutta joo pumppu ??. Imusarjan vaarnat tarvis kanssa saaada auki,kuinkahan imusarjan käy jos putkareilla ottaa kii ja vääntää.Tuntuu olevan kii.
Senverta vielä et paluussakin oli kirkasletku ja hyvin pientä ilmakuplaa sieltä kautta tuli,juur silmällä näkee. Viimeksi muokannut jouniw : 10.07.2022 13:12 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| pajerossa ilmavaivaa, tankkiin tarvis uudet pillit | AttEinari | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 29.08.2012 08:06 |