Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.06.2022, 21:49
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.119
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Tuohon sahaamiseen taisi olla syynä myös jos joku pumpun "levy" on kulunut.
Joo, se kolmiokantaisella ”mutterilla” oleva päätytulppa. Kuuleman mukaan jos tulee mitään kulumisjälkeä niin fuskaa paineet ja sahuuttaa etenkin lämpöisenä. Potkua puuttuu myös.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.06.2022, 07:35
jouniw jouniw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.06.13
Sijainti: Hämeenkyrö
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Joo, se kolmiokantaisella ”mutterilla” oleva päätytulppa. Kuuleman mukaan jos tulee mitään kulumisjälkeä niin fuskaa paineet ja sahuuttaa etenkin lämpöisenä. Potkua puuttuu myös.
Jep,kiitos kun joku aina jaksaa vastailla näihin mun sepustuksiin.
Tässä taannoin kun tammerdiisseliin soittelin vaivoista niin puhuivat ja katsoivat koneelta jotain venttiiliä tähän autoon ja näihin vaivoihin.En tiedä hakiko jtn mikä liittyi johonkin polttoaineen paluu kanavan venaan mut päätyi sitten et tässä mallissa siinä venassa olisi reikä ?? eikä sitten vaikuttaisi asiaan.Täytyy soitella uudestaan ja tiedustella vielä tuosta päätytulpasta.Jos joku on ottanut pois kaasuläppäkotelon niin kuinka se irtoaa ,on aika jumis.Pääsis tarkemmin tsekkaan egr;n kun sieltä jostain puskee ööliä.Taitaa joku joskus olla tukkinut egr;n kun imusarja oli niin puhdas.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.06.2022, 09:11
jouniw jouniw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.06.13
Sijainti: Hämeenkyrö
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jouniw Näytä viesti
Jep,kiitos kun joku aina jaksaa vastailla näihin mun sepustuksiin.
Tässä taannoin kun tammerdiisseliin soittelin vaivoista niin puhuivat ja katsoivat koneelta jotain venttiiliä tähän autoon ja näihin vaivoihin.En tiedä hakiko jtn mikä liittyi johonkin polttoaineen paluu kanavan venaan mut päätyi sitten et tässä mallissa siinä venassa olisi reikä ?? eikä sitten vaikuttaisi asiaan.Täytyy soitella uudestaan ja tiedustella vielä tuosta päätytulpasta.Jos joku on ottanut pois kaasuläppäkotelon niin kuinka se irtoaa ,on aika jumis.Pääsis tarkemmin tsekkaan egr;n kun sieltä jostain puskee ööliä.Taitaa joku joskus olla tukkinut egr;n kun imusarja oli niin puhdas.
Se olikin joku ylivirtaus venttiili mistä tuossa yllä kirjootin.Käskivät koittaa kiristää tuon päätytulpan. Jos mahtaa löytyä sopeva avain.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.07.2022, 08:01
jouniw jouniw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.06.13
Sijainti: Hämeenkyrö
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Joo, se kolmiokantaisella ”mutterilla” oleva päätytulppa. Kuuleman mukaan jos tulee mitään kulumisjälkeä niin fuskaa paineet ja sahuuttaa etenkin lämpöisenä. Potkua puuttuu myös.
Pitäisikö sinne muuta uusia kuin tuo päätytulppa.Siellä tulpan alla näkyä olevan jtn kilkkeitä
.Tuon tulpan varmaan vaihtaa pumpun ollessa paikallaan.Tilasin uudet imuputket tankkiin ja nyt tuli vahingossa sen laipan tiiviste ja sihti putken päähän tuplana.Noit tuli Imuputken mukanakin. Jos joku tarvii....
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.07.2022, 19:17
jouniw jouniw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.06.13
Sijainti: Hämeenkyrö
Viestit: 114
Perusasetus

Videosta näkyy kuin kulkee ilmaa putsarin jälkeen tyhmäkäynnillä ja kierroksilla.En saanutkaan videoo näkyyn. Katotaan saanko kuvan.

Viimeksi muokannut jouniw : 08.07.2022 19:34
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.07.2022, 19:47
jouniw jouniw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.06.13
Sijainti: Hämeenkyrö
Viestit: 114
Perusasetus

Kuvat, tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Mitä mieltä?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC_1543.jpg‎
Views:	230
Size:	186,0 Kt
ID:	102558   Click image for larger version

Name:	DSC_1541.jpg‎
Views:	242
Size:	232,8 Kt
ID:	102559  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.07.2022, 11:27
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.962
Perusasetus

Tuleeko sitä ilmaa kirkkaaseen letkuun jos otat kanisteriin löpöä ja siitä letku putsarin tulopuolelle?

Jos vieläkin ilmaa kirkkaassa letkussa, niin sun putsarijalka haukkaa jostain ilmaa.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.07.2022, 08:46
dmn dmn ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Kaarina
Viestit: 138
Perusasetus

Kannattaa laittaa pumpun paluupuolelle myös kirkasta letkua, jos tuossa on jakajapumppu niin se voi ottaa ilmaa sisään stefasta tai ennakonsäätimen o-renkaasta.

Suodattimessa taitaa olla takaisin kierrätys termostaatilla, joten ilma voi olla peräisin pumpusta itsestäänkin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.07.2022, 09:06
jouniw jouniw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.06.13
Sijainti: Hämeenkyrö
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Tuleeko sitä ilmaa kirkkaaseen letkuun jos otat kanisteriin löpöä ja siitä letku putsarin tulopuolelle?

Jos vieläkin ilmaa kirkkaassa letkussa, niin sun putsarijalka haukkaa jostain ilmaa.
Väheni huomattavasti,joitain pieniä kuplia meni mut kierroksillakaan ei mitään isompaa.Et kyllä linjasto vaihtoon menee.Noit imupillit jo tuli tilattuakin.Käyntiin nämä vaivat näin korvakuulolta ei tuntuisi vaikuttavan.Eli yön yli huilattuaan lähtee kohtuu hyvin käymään (paraneeko ??? kun ilmavaivat saa pois ).Vedot huonot liikkeelle lähtiessä, lämmettyään paranee.Lämpösenä jonkuaikaa seisottuaan sahuuttaa startti.Tuo pumpun päätytulppa niin siitä kyselin Tammerdiisselistä ja vastaukset oli vähä naheita kun mainittin kokemuksista "kentältä",sanovatten vaan et täytyy sit pumppu ottaa syyniin ,taitaa olla vähintäänkin tonnin meno .Toi vaan askarruttaa ku pitempään huilaa ja jäähtyy nii lähtee paremmin käymään .

Onko suosituksia palinjan putkelle.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.07.2022, 22:44
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Yleisellä tasolla jakajapumpuista. Onko sähköinen kaasupoljin?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jouniw Näytä viesti
Väheni huomattavasti,joitain pieniä kuplia meni mut kierroksillakaan ei mitään isompaa.Et kyllä linjasto vaihtoon menee.Noit imupillit jo tuli tilattuakin.Käyntiin nämä vaivat näin korvakuulolta ei tuntuisi vaikuttavan.Eli yön yli huilattuaan lähtee kohtuu hyvin käymään (paraneeko ??? kun ilmavaivat saa pois ).Vedot huonot liikkeelle lähtiessä, lämmettyään paranee.Lämpösenä jonkuaikaa seisottuaan sahuuttaa startti.Tuo pumpun päätytulppa niin siitä kyselin Tammerdiisselistä ja vastaukset oli vähä naheita kun mainittin kokemuksista "kentältä",sanovatten vaan et täytyy sit pumppu ottaa syyniin ,taitaa olla vähintäänkin tonnin meno .Toi vaan askarruttaa ku pitempään huilaa ja jäähtyy nii lähtee paremmin käymään .

Onko suosituksia palinjan putkelle.
Siis onko pumppu täysin sähkö ohjattu, siis ei mene edes kaasuvaijeria? Vai onko kaasuvaijeri?

Minä en keksi, millä tavalla tuo jakajapumpun "päätytulppa" (jos on se tulppa suihkujen takaiskuventtiilien välissä, mistä mitataan männän liikkeestä perusennakko) voisi olla syypää mihinkään noista vaivoista; Päätytulppa ei osallistu mitenkään ruiskutukseen?, ainoastaan pitää paineistetun dieselin pumpun painepäässä; ja jos vuotaa, niin dieseliä pihalle.... siis ei vuoda ilmaa pumppuun.

-> jos minun pitäisi selvittää tuo käyntiongelma, niin aloittaisin tuosta ilma-ongelma;
Siis kirkasta letkua "jokaiseen" väliin, niin pitkään että vuoto löytyy... (Ne suihkujen vuotolinjat tarkistaisin ensimmäiseksi, kuten jo aikaisemmin kerroin)
Ja kun ilman vuoto dsl sekaan on löydetty JA korjattu, niin sitten alkaisin hakemaan syytä noihin muihin ongelmiin....

K.O cruiseri on minulle aika vieras, mutta uskoisin siinäkin olevan jonkin sortin tunnustelua syötön säädölle:
Siis tavalla taikka toisella, esim. vahapatruunalla, jota lämmittää moottorin jäähdytysneste, muutetaan mekaanisesti kylmäkäynnistyksessä syötön asetuksia.
Ja Jos on sähköisellä kaasupolkimella, (välimuotojakin on jakajapumpuissa) niin tietokone laskee, paljonko pyydetään (solennoidilta) syötön ennakkoa, ja paljonko syötetään dieseliä...
Ja jos tuo sähkö osallistuu syöttöpumpun säätämiseen, niin yksi hapettunut liitos voi aiheuttaa sen, että ei toimi oikein....

P.S vuosimallin 1981 2,3 td Mitsubishi ei lähtenyt -25 asteen pakkasessa käyntiin, kun "webasto" oli ollut päällä tunnin....
-Piti sammuttaa dsl-lämmitin, ja mennä huoltoasemalle 15-30 min kahville, että lämpö tasaantui, ja sitten lähti "kuin kesällä": "Webasto" lämmitti syöttöpumpun niin lämpimäksi, että startatessa syöttömäärä oli niin pieni, että ei jaksanut lähteä käyntiin 10w-40 öljyillä....

Sorry, jos koet topiikin sekoittamiseksi tms.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.07.2022, 10:33
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.119
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jouniw Näytä viesti
Pitäisikö sinne muuta uusia kuin tuo päätytulppa.Siellä tulpan alla näkyä olevan jtn kilkkeitä
.Tuon tulpan varmaan vaihtaa pumpun ollessa paikallaan.Tilasin uudet imuputket tankkiin ja nyt tuli vahingossa sen laipan tiiviste ja sihti putken päähän tuplana.Noit tuli Imuputken mukanakin. Jos joku tarvii....
Jotkut rissathan siellä pyörii ja tekee pumpulle paineen. Tuskin pelkästään päätytulppa kuluu ellei sit ole paljon pehmoisempaa. En oo aukonu niin menee arvailuks.

2.8 Pajeron (4M40) mekaaninen pumppu käy näihin kohtuudella, helpommin löytyy. https://forum.ih8mud.com/threads/1kz...p-swap.536516/
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.07.2022, 11:34
jouniw jouniw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.06.13
Sijainti: Hämeenkyrö
Viestit: 114
Perusasetus

Pienen testin vielä koitin.Suoraan tankilta kirkasputki väliin ja ei ilmaa ?? Eli kuitenkin putsarin jalka ?.Lämmittimellä olevaa ulkomailta en löytänyt ,ilman sitä kyllä. Onko tarpeellinen meidän olosuhteissa. Marmorilta uus n.400 jöröö. Mutta joo pumppu ??. Imusarjan vaarnat tarvis kanssa saaada auki,kuinkahan imusarjan käy jos putkareilla ottaa kii ja vääntää.Tuntuu olevan kii.

Senverta vielä et paluussakin oli kirkasletku ja hyvin pientä ilmakuplaa sieltä kautta tuli,juur silmällä näkee.

Viimeksi muokannut jouniw : 10.07.2022 13:12
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
pajerossa ilmavaivaa, tankkiin tarvis uudet pillit AttEinari Tekniikka & Jutustelu 3 29.08.2012 08:06


Sivu luotu: 15:20 (GMT +2).