WJ 2.7CRD 2002.
Tässä pikkuhiljaa saanut autoa taas ajokuntoon. Pariin asiaan kaipaisin lisätietoa:
1. Katselen WJdiagPro-ohjelmalla anturien arvoja. Siellä on vaihdelaatikon alla sellainen kuin "uphill grad". Tuo lienee kallistuskulma-anturi? Se näyttää mitä sattuu. Välillä 0%, välillä tasamaalla yli 60%. Mihin kaikkeen tämän anturin lukema vaikuttaa? Turbiinilukon kytkeytymiseen? Missä moinen anturi sijaitsee? Ihmettelin, kun ei tunnu turbiinilukko menevän kiinni. Vaikuttaako koko asiaan? Renkaat 245/70R17 eli hieman isommat kuin vakiona kai. Nopeusmittari näyttää satasen vauhdissa 2km liikaa.
2. Öljynpaine. Kojetaulun mittari näyttää hyviä lukemia, tyhjäkäynnillä 3,5...4 ja ajossa yli. Diagnostiikka väittää samaan aikaan, että paine on n. 1,5. Onko kaksi eri anturia ja missä nämä sijaitsevat?
3. Tämä on ihme ongelma, joka on nyt jo joitain vuosia ollut päällä: korkea tyhjäkäynti. Tyhjäkäynti seilaa selvästi korkealla, 900...1100, mutta palautuu normaaliksi, kun jarrua painaa. Ei vaikuta normaaliin käyttöön, mutta ihmetyttää että mistä johtuu. Vakionopeussäädin toimii.
4. Ilmastoinnin kondenssivedet valuu pelkääjän jalkatilaan. Missä pitäisi olla kanava vedenpoistolle? Tässä autossa tuo lämppärin kotelo on pilkottu ja taas kasattu jonkun toimesta ja silloin varmaan lutkut menneet väärään asentoon. Päivässä kertyy näin kesällä useampi desi vettä kun pitempää matkaa ajaa. Matot märkänä. Ei tuonne oikein näe edes endoskoopilla.
Kiitos.