Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.06.2022, 20:33
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.777
Perusasetus

Pumpun sisäiset sääjöt pielessä.
Lähinnä se kuormatunnistus joka alkaa sekoilemaan ja rynkyttää konetta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.06.2022, 19:27
P3rttu P3rttu ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.05.18
Sijainti: Kuusamo
Viestit: 12
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Pumpun sisäiset sääjöt pielessä.
Lähinnä se kuormatunnistus joka alkaa sekoilemaan ja rynkyttää konetta.
Kiitos neuvosta, löysinkin juttua tuosta tyhjäkäynnin vaimennin ruuvista, täytyy sitä koittaa pyöritellä.

Onkos muuten kokemuksia leveistä vanteista hodarin alla, et kuinka rasittaa pyöränlaakereita ja muuta?
Itsellä nyt 15x10 aluvanteet -48et:llä, et aika rajusti levittävät ulospäin.
Hieman kyllä vetelee uraisella tiellä ja ohjaus vähän jäykkä mielestäni.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.08.2022, 14:51
Sooda Sooda ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.05.21
Sijainti: Oulu
Viestit: 18
Perusasetus

Ei kellään sattuisi olemaan ylimääräisenä kiertokangenlaakereita koossa 0.5?

Rupesin tuossa vaihtamaan hodariin näitä laakeriliuskoja, viidessä kangessa on ACL:n STD kokoiset liuskat mutta yhdessä 0.5. Toimitusaika ACL:n muun kuin std koon liuskoille 3 viikkoa niin mielellään ostan pois jo jollakin ylimääräisenä on. Riittää siis yhteen kankeen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.10.2022, 17:05
Sooda Sooda ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.05.21
Sijainti: Oulu
Viestit: 18
Perusasetus

Osaako joku sanoa kuuluisiko hydraulisen A442f laatikon venttiilikoneistossa olla pultit noissa sinisellä ympyröidyissä kohdissa? Otin automaatin öljypohjan irti ja putsasin suodattimen, jonka yhteydessä tuon huomasin. Tuolla oli aikaisemminkin joku käynyt, niin jäin miettimään onko entisen sepän jäljiltä?

Nuo ovat siis kierteisiä reikiä ja nuo venttiilikoneiston pultit tuohon sopisivat.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Valve body.jpg‎
Views:	304
Size:	238,8 Kt
ID:	103391  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.10.2022, 18:20
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Katoitko räjäytyskuvista kuuluisiko tossa olla joku levymäinen osa noiden pulttien alla? Jotenkin näyttää siltä, että ei siinä turhaan noita muitakaan pultteja kuuluisi olla.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.10.2022, 21:38
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ulkomuistista....


Eihän ole alkuperäistä vakionopeussäädintä?

Minulla on mielikuva, että tuossa voisi olla alkuperäisen vakionopeussäätimen sähköisesti ohjattu hydrauliikan venttiili, jonka tarkoitus on ehkäistä vakionopeudensäätin päällä vaihteiden (Olikohan OD ja D?) edestakainen vaihtaminen, vai olikohan pelkästään OD:lla turbiinin lukon toiminnan vakauttaminen?

-> Jos on toiminut normaalisti, niin en huolestuisi "puutteesta"

En löytänyt pikaisella hakemisella tuota hydraulisesti ohjatun 442f manuaalia (-kirjaa)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.10.2022, 08:46
Sooda Sooda ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.05.21
Sijainti: Oulu
Viestit: 18
Perusasetus

Ei ole vakkaria tässä. Yritin räjäytyskuvista tulkata kuuluisiko tuossa olla mitään, mutta selkoa ei riittävästi saa. Netistä en myöskään löytänyt kuvaa tuosta hydrauliversiosta, uudemmasta kyllä useampiakin.

Laatikkohan ei pelaa normaalisti niin sillä tähän putsausoperaatioon aloinkin. Kylmänä ei vaihda ykköseltä ylöspäin jos ajaa D silmässä. Kakkosen kautta pääsee sitten isommille pykälille kun laatikko lämpeää. Lämpimänä toimii muuten normaalisti, mutta tahtoo nakata nelosta silmään jo 40 vauhdissa ja ei pienennä pykäliä moottorijarrutuksessa. Kun on melkein pysähdyksissä niin silloin nakkaa 1 silmään. Muuten löytyy kaikki pykälät ja turbiinikin lukittuu.

Ilmavirran kanssa asiasta keskustelin ja hänelle kuulosti ettei paineet laatikossa ole tarpeeksi kovat ja suositteli sihdin puhdistamista, millä ei ollut vaikutusta.

Kickdown-vaijeria olen säädellyt ja sen eri säädöillä ei vaikutusta muutakuin vaihtojen kovuuteen. Kuuluuko tuossa vaijerissa olla "löysää" kun kaasu on painettuna pohjaan? Eli kun kaasupoljin on painettu autosta pohjaan ja menen pumpulta nykimään tuota vaijeria, se tulee vielä ulos jonkin matkaa ennenkuin selvästi pohjaa laatikon päästä. Tuota ei saa kyllä pohjaamaan tuota vaijeria säästämällä, on sen verran löysää siinä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 7 (0 jäsentä and 7 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 05:35 (GMT +2).