![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() älä missään nimessä ohita dsl-suodatinta
Lainaus:
jos on otettu haaralla dsl-linjasta, tulppaa ensiksi se webaston linja, ainakin väliaikaisesti.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Paikallaan käyttelin kun ohitin suodattimen. Jostakin ehkä imasee vielä ilmaa. Jonkunaikaa seisahtuneena selkeesti käynnistyy huonosti. Vetojakaan ei oikein ole vasta kun vähä lämpiää ni on paree. Webaston liitos on vielä kattomati. Meno pumpulle kumi putkenpää oli kuraa ja elättelin toivoa mut ei. Jostain falskaa tai pumppu sökö. Jako hihnan vielä vaihdan kun ei tietoo koska vaihdettu, olisko siinä jtn.
Mahdollista ahtimen vaihtoo ajatellut,kuis noit ruuvit on lähteny auki. Viimeksi muokannut jouniw : 11.06.2022 20:19 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
#4
|
|||
|
|||
![]() ![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kyssäriä pukkaa.
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tulpattu ,ei vaikutusta.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on kumiputket vaihdettuna ja käyntiin lähtö parani kylmästä (nää helteet???) yön yli seisottuaan. Kuumana vielä kuitenkin sahuuttaa jonkin aikaa seisottuaan. Olisiko vaiva kuitenkin pumpussa lämmettyään. "Kylmänä" on tehoton, ei niinkuin kierrokset oikken nousisi, lämmettyään meno mittaa paremmin. Imusarjaa, kaasu läppää ja egr:ää en vielä kerinnyt nuohoon. Imuputket tankkiin tilattu. Taidan siitäkin oikasta ja tehdä luukun takakonttiin.
Ps. Auto oli Tammerdiisselissä ja arvelivat että pumpussa ja suuttimissa ei olisi vikaa näin äkkiseltään, hukkaporttia epäilivät tehottomuuteen, on vaan pahassa paikassa et jos sitä vähän sais herätelty, onko konsteja 😊. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tuohon sahaamiseen taisi olla syynä myös jos joku pumpun "levy" on kulunut.
Mulla oli hukkaporttiin laitettu bleedi jolla sai vähän nostettua ahtoa. Seuraava ongelma on että liika ahto katkaiseen syötön ja sitäkin piti huijata fuel cut defenderillä joka on myös bleedi tyyppinen. Omassa oli Turbosmart Fuel Cut Defender FCD-1 -> https://www.jmtuonti.fi/ahtopaineens...ender-fcd.html. Jotain kuviakin voi löytyä -> https://forums.offipalsta.com/showth...=130403&page=3. Noilla virittäminen on vaan aika vaikeaa ja niissä tulee rajat nopeasti vastaan. Oikea tapa tämmösen sähkopumppuhärvelin virittämiseen olisi lastutus tai esim. joku Adonis purkki väliin. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Adonis?? . Irrottelin ahtoputken ja imusarja on puhtaan olo en, mahtaako egr toimiakkaan. Laitanpa kuitenkin uudet tiivisteet. Kuis ton kaasuläppärunkon saa irki. Pitääkö egr putki irrottaa ennen kuin läppä noussee ylös.
Juu ei se egr olekkaan kii kaasuläppärunkossa. Viimeksi muokannut jouniw : 27.06.2022 18:00 |
#10
|
||||
|
||||
![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Joo kiitos vihjeestä. Mulle kyllä riittää kun sais noit alkuperäisiä takas laitumelle, osan ainaki. Huomasin tuossa kun auto seissyt tallissa vrk;n niin laatikon mittatikussa näyttäs olevan yli Hot rajan. Onko siellä nyt liikaa öljyä ja kuinka se vaikuttaa laatikon toimintaan.
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Joo, se kolmiokantaisella ”mutterilla” oleva päätytulppa. Kuuleman mukaan jos tulee mitään kulumisjälkeä niin fuskaa paineet ja sahuuttaa etenkin lämpöisenä. Potkua puuttuu myös.
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tässä taannoin kun tammerdiisseliin soittelin vaivoista niin puhuivat ja katsoivat koneelta jotain venttiiliä tähän autoon ja näihin vaivoihin.En tiedä hakiko jtn mikä liittyi johonkin polttoaineen paluu kanavan venaan mut päätyi sitten et tässä mallissa siinä venassa olisi reikä ?? eikä sitten vaikuttaisi asiaan.Täytyy soitella uudestaan ja tiedustella vielä tuosta päätytulpasta.Jos joku on ottanut pois kaasuläppäkotelon niin kuinka se irtoaa ,on aika jumis.Pääsis tarkemmin tsekkaan egr;n kun sieltä jostain puskee ööliä.Taitaa joku joskus olla tukkinut egr;n kun imusarja oli niin puhdas. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
.Tuon tulpan varmaan vaihtaa pumpun ollessa paikallaan.Tilasin uudet imuputket tankkiin ja nyt tuli vahingossa sen laipan tiiviste ja sihti putken päähän tuplana.Noit tuli Imuputken mukanakin. Jos joku tarvii.... ![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Videosta näkyy kuin kulkee ilmaa putsarin jälkeen tyhmäkäynnillä ja kierroksilla.En saanutkaan videoo näkyyn. Katotaan saanko kuvan.
Viimeksi muokannut jouniw : 08.07.2022 19:34 |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
2.8 Pajeron (4M40) mekaaninen pumppu käy näihin kohtuudella, helpommin löytyy. https://forum.ih8mud.com/threads/1kz...p-swap.536516/ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
pajerossa ilmavaivaa, tankkiin tarvis uudet pillit | AttEinari | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 29.08.2012 08:06 |