Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 12.04.2005, 21:28
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

61:ssä ei ole kaasuläppää (kai se sammuu katkaisemalla polttoaineen pumpusta?), ja imusarja on vain sellainen kotelo joka on kannessa kiinni, eli erillisiä putkia ei siinä ole.

13B-T:hän sammutetaan ns. kaasuläpällä, kuristetaan kuoliaaksi toisin kuin vaikka 3B, jossa polttoaineen saanti katkaistaan.

Itselläkin on ajatuksena parannella imusarjan muotoa, todennäköisesti teen sellaisen virimoottorityylisen putkimaisen pöntön josta lähtee suippenevat putket jokaiseen imukanavaan. Vähän pitää miettiä ainakin etummaisen ruiskusuuttimen "jäykkää tulpanjohtoa" uusiksi, täytyykin käydä jossain dieselpajassa kyselemässä onko kuinka paha rasti taivutella siihen uusi.

Aika tarkasti tämän näköisen pakosarjan ajattelin myös taiteilla:

http://www.amworks.com/gallery/custom/toyotapa.jpg

Tässä vähän imusarjan mallia, tarkoitus olisi kuitenkin pitää nuo erilliset putket suorina ja HJ:n kaasuläppä tulisi tuon emäpöntön päähän.

http://www.amworks.com/gallery/custom3/toyota35gte.jpg

Eipä se HJ:nkaan kaasuläppä mikään hirmuinen ole, mutta tuskin nostan koneen kierroksia korkeammalle eli ihan hyvin sen n. 50 mm kurkun pitäisi virrata. Jonka lisäksi on tietysti huomioitava, etteivät nuo B- ja H- sarjan kaasuläpät vakionakaan ikinä ihan apposellaan ole.



Edited by - JF on 12/04/2005 22:29:10
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj-60 turbotus Toni.k Tekniikka & Jutustelu 33 12.10.2009 08:16
HJ-60 turbotus Nerd-O Maasturiprojektit 64 17.03.2009 18:14
l-200:sen turbotus maasteri Tekniikka & Jutustelu 4 16.11.2006 22:09
3B turbotus Tekniikka & Jutustelu 1 27.09.2006 10:28
Turbotus jansku Tekniikka & Jutustelu 8 07.12.2003 19:28


Sivu luotu: 03:20 (GMT +2).