![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Labrapöydällä venttiili kliksahti joka kerta. Hain vielä kompressorin sisään ja kokeilin paineen kanssa. Kummallisesti näytti toimivan joka kerta. Skooppikuva kyllä paljasti, että riittävä vetojännite on olemassa vain muutaman millisekunnin ajan. Pieni alle 4V pitojännite tuntui riittävän hyvin pitämään venttiilin auki.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Mitään selvää vikaa ei löytynyt avausajastuksen tekevästä piiristä. Kuppi kahvia (päivällä kun ei voi ottaa konjakkia) ja suunnittelijan hattu päähän. Avauspulssin energia varastoidaan kahteen 470uF konkkaan. Kapasitanssi tuplaksi eli 100ouF konkka rinnalle. Konkka varataan MJD122 darlington transistorin sisällä olevien vastusten kautta. Datalehti antaa näille arvon 7k. Jotta konkka ehtii varautua mahdollisten tiheästi toistuvien starttien välillä niin MJD122 trankun yli 6k8 vastus. Vetoon käytettävissä oleva energia tietenkin tuplaantui. En tiedä onko vian ilmenemisen syy ikääntynyt venttiili vai alun perin liian rajoille tehty mitoitus tässä kikka kytkennässä. Tähänastisella tutkimisella aikaisempi havainto, että kylmänä ei toimi, mutta kun saa käyntiin niin yleensä toimii tuntuu loogiselta. Kun venttiilin saa ensin liikkeelle niin toistot kyllä onnistuu. Sitten vaan kokeilemaan korjattua kytkentää. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Pelaa kuin se kuuluisa junan vessa. Kaikki materiaalit kelpaa ja syttyy varmasti joka laukauksella. Vielä jäljellä oleva pikkujuttu on virtasäädön alue. Mittauksen mukaan 5A asetusarvolle ollaan 3.5A tuntumassa ja 20A jää vähän vajaaksi noin 19A tienoille. Tuo 3.5A vajaa virta selittänee , että ei jaksa varmasti palaa 5A asetuksella. No kuka sitä vitosella leikkaa yhtään mitään. ![]() Tuota ohkasta 0.5 on mukava vetää noin 10A virralla. Kokeeksi vetäisty myös rosteria ja alumiinia ja kakkos nelosta ![]() Eiköhän tuomio ole, että kansi kiinni ja käyttöön. Sitkeys ja järjestelmällinen vianhaku palkittiin jälleen. Viimeksi muokannut Säätäjä_setä : 08.05.2022 23:14 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No niin, olette konjakkinne ansainnut
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Hienoa vianselvitystä kertakaikkiaan! Inspiroi kaivelemaan omia elektroniikan opintoja ja muistoja kun tarttis yksi Technicsin EQ:n näyttö korjailla ja samalla kattois mikä yhden vanhemman kotisubbarin vahvistinlankussa on kärähtänyt.
Skooppi olisi kiva olla kanssa, mutta ei oikein muistu enää mieleen edes miten sitä käytetään ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään kuris servo cutter | tjl | O/M/V Muut | 0 | 17.04.2016 15:01 |
Myydään plasma | jiba | O/M/V Muut | 5 | 23.09.2015 13:51 |
Myyty plasma | ventora | O/M/V Muut | 3 | 17.05.2011 18:36 |
Ostetaan plasma | Lalli bj40 | O/M/V Muut | 2 | 31.03.2011 16:24 |
plasma & lcd | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 2 | 17.12.2008 18:35 |