Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.05.2022, 06:49
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.492
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JNaukki Näytä viesti
Jeeppiä käyty välillä kokeilemassa ja joka kerta etuakselilla joku antautuu,mahtavaa. Alkaa olla suht rutiinia tuo vetoakselin ja nivelen vaihto.
Hyvä juttu että huoltaminen sujuu nopeasti, mutta onhan tuo vähän ikävää jos joka kerralla menee rikki. Ja vähän erikoistakin se on... Eikös esim. XJ:ssä ole samat kääntyvät osat? Nuo tuntuvat kestävän monella ihan kohtuullisen hyvin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.05.2022, 07:05
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.051
Perusasetus

Onko kaasujalka erityisen painava ja säälimätön sekä onko koko auton paino etuakselilla silloin kuin etuakselilta jotain hajoaa?
Nimim. yhden naputtavan murroksen ylämäkeen pakittamalla hajottanut vuonna 2004 viimeksi
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.05.2022, 08:40
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.051
Perusasetus

pääsisikö kääntymään enemmän kuin nivel kestää? ohjauksen topparit on vaan etupuolella akselia niin ainoa rajoittava toiseen suuntaan on ohjaustankojen kautta niin kyllä ne ohjauksen tangot antaa periksi kääntyä yli sallitun kulman kun on renkaat linkussa.

Vakio vetareita tullu kyllä muutamat vaihdeltua mutta yllättävän hyvin nekin kestää ilman lukkoa ja järkevällä käytöllä..
esim..https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=155343

Kaverin autossa kestänyt hyvin vastaavalla lukolla ja cromovetareilla etupää XJ:ssä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.05.2022, 10:39
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

Mielestäni olen jopa koettanut varoa kaasunkäyttöä että pysyisi ehjänä,tämä viimeisin särkyminen esimerkiksi tapahtui renkaat suorassa ojan ylityksessä,Yksi nivel meni kun yritin rengasta kannon päälle jne.jne. tuntuu särkyvän vähän missä sattuu.varmaan nuo tarvikeosat mitä olen käyttänyt ovat heikkolaatuisia,ja nyt noilla chromoilla tuo ristikko mikä antautui oli joku oudon merkkinen,toisella puolella on spicer ja nyt tilasin spicerin tuohonkin. Renkaatkaan ei ole kun 33" . Pitääpä tutkia tuota ylikääntymistä.
__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.05.2022, 15:01
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
pääsisikö kääntymään enemmän kuin nivel kestää? ohjauksen topparit on vaan etupuolella akselia niin ainoa rajoittava toiseen suuntaan on ohjaustankojen kautta niin kyllä ne ohjauksen tangot antaa periksi kääntyä yli sallitun kulman kun on renkaat linkussa.

Vakio vetareita tullu kyllä muutamat vaihdeltua mutta yllättävän hyvin nekin kestää ilman lukkoa ja järkevällä käytöllä..
esim..https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=155343

Kaverin autossa kestänyt hyvin vastaavalla lukolla ja cromovetareilla etupää XJ:ssä
XJ on aika paljon kepeämpi.
Tikkua katkesi omastakin ZJ:stä kun oli edessä lukko ja 33" renkaat
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.05.2022, 16:12
_samppa_ _samppa_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.12
Sijainti: ruuhimäki
Viestit: 399
Perusasetus

Automaatti lukko on kyllä varmaan yksi syy. Aika tärsky kun veto päällä lyö lukon kiinni ja toinen rengas pysäyksissä pitävällä alustalla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.05.2022, 16:32
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.451
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _samppa_ Näytä viesti
Automaatti lukko on kyllä varmaan yksi syy. Aika tärsky kun veto päällä lyö lukon kiinni ja toinen rengas pysäyksissä pitävällä alustalla.
Automaattilukko on veto päällä aina lukossa (ja ylipäätään suoraan mennessä), aukeaa vain rullatessa/ pintakaasulla kääntyessä.
Mutta (pala)lukko toki lisää vetareille ja välitykselle aiheutuvaa rasitusta verrattuna avoimeen perään.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Jeeppi golffari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 24.03.2011 21:36
iso jeeppi MOGGI Linkit 2 11.04.2010 00:00
V-8 Jeeppi lepoantti Tekniikka & Jutustelu 6 02.09.2005 15:04
M:JEEPPI tapsa4x4 Chit-Chat 7 07.06.2005 21:12
m: Jeeppi cj5 O/M/V Muut 0 19.01.2003 12:07


Sivu luotu: 04:08 (GMT +2).