|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#151
|
||||
|
||||
Mäkin haluan tollasen pomon !
|
#152
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kyl nää konkarit tietää mistä puhuu ja hyvä et vähä jarruttelevat minu suuria suunnitelmia.. Se on varma et heikot paikat löytyy äkkiä näillä tehotavotteilla, mut polte ottaa voimaa vie voiton järjestä tällä kertaa Mutta.. nuo Sisun akselit rupes kiinnostamaa. Herää muutama kysymys.. Hinta, saatavuus ja tekniset tiedot.. Mikähä näis kokonaisvälitys? planeettanavat vissii on, lukot, paino, leveys?? Varmaa kestäis kovempaaki rääkkiä.. Mokkilaiset ois kans kova sana, mut onkoha nekii jo liia kovilla? Eikä näytä niitäkää hirveemmi myynnis oleva |
#153
|
||||
|
||||
Alkuu piti laittaa kaks ahinta, mut sit järkiinnyin. Eiköhä ykskii riitä
|
#154
|
||||
|
||||
On sen verta pieni kuitenkin vielä että sopii hyvin alakierroksille
|
#155
|
||||
|
||||
Lainaus:
Juu Saa nähä mite tuo heräilee ja käyttäytyy.. pitäs ilman riittää isolleki kasille. 16 litrasesta scaniasta tuo turbo |
#156
|
|||
|
|||
Saattaapi olla että joutuu vähän kierrättämään että ahdin herää 🤣
|
#157
|
||||
|
||||
Se on varmaan ihan kauheeta odotella niitä ahtoja kun kone antaa vaparina vaan sen 500hp...!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#158
|
||||
|
||||
No onha se ny iha kerrassaa hirveetä.. Tupakin kerkee vetässä enne ku mitää tapahtuu näikii laiskas pataraudas
Nyt ku en muuta päänvaivaa keksiny ni oon mietiskelly typpitikkujen järjellisyyttä täs laitokses.. Mikähä se mahtas olla paras vaihtoehto? Nää nykyset typpikepit, coilöverit, vai jotkut bypasstikut näitte tän hetkiste tikkuje lisäks. Saakelisti kaikkee huomioitavaa ja erillaisia variaatiota jousituksen osalta. Kokemuksia tullu lähinnä Pirate 4x4 sivuja plärätessä Kovempaan ajoon vissii coiloverit parraimmat ja säästäs mahollisesti swaybarien hinnan, tai ainakii toisen niistä.. Joustoissa sit ovat vähä kankeemmat verrattuna typpitikkuihi. Ajatus näitten järjellisyyestä lähti ku muistin tikun paineen olleen 26bar ajokorkeudes, eli mitähä mahtaa paine olla täydessä sisään joustossa ku painoo tulee häkkiin joku 500kg lisää Lisäsäiliöillä vois tätä ongelmaa avittaa, mut niitäkää en löytäny erillisinä tälle koolle. Vaan eipä tässä kiirettä.. ehkä tääki ongelma on kesää mennessä selvitetty https://www.bigshocks.com/coilover-s...-travel-1.html |
#159
|
||||
|
||||
Itsellä on sekä typpitikkut edessä ja coil-overit takana, enkä oikein osaa sanoa kumpi on parempi - kummassakin on puolensa. Ja swaybarit löytyy sekä edestä että takaa. Painaviin autoihin suositellaan melkein poikkeuksetta rautajousia.
20" liikevaralla olevia coil-overeita ei käsittääkseni käytetä juuri missään kisavehkeessä, vaan pitkä liikerata tehdään kiinnittämällä alapää tukivarteen jolloin akseli liikkuu enemmän kuin vaimennin. Jos typpitikut kerran on jo olemassa, niin rakentaisin ensin niillä valmiiksi. Jätä kuitenkin sen verran tilaa joka puolelle että pystyt vaihtamaan coiloveriin jos typpitikku ei olekaan mieleinen. Ison rahan autoissa on yleensä coil-overit pitämässä auton korkeudessaan ja bypass-iskarit hoitavat vaimennuksen, mutta se vaatii tilaa huomattavasti enemmän. |
#160
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lähinnä tuo paino hirvittää mikä tikuille tulee. Vois kuvitella et nopeessa ajossa esim crossissa lämpöä kertyy ja varsikii näillä paineilla.. Puol tuntii ajoa ja hytti 20cm ylempänä Pitää miettiä jotai lisäsäiliö systeemiä jos näillä meinaa ajaa, tai sit myyn pois ja hommaan coiloverit. Taakse olis mahdollista siirtää tikku tukivarren päälle mut edessä liian ahdasta. Joutus kaiken lisäks tekemää alatukivarret uusiks ja ostamaa uudet nivelet jottei tukivarsi pääse pyörimää ja hajottamaa tikun silmää. Sekii siin vielä on et helpompi säätää alusta toimivaks ku tikun päät on akselissa mahollisimman lähellä rengasta. Rahaa on pikkuse vähempi käytettävissä ku ameriikan pojilla Tässä vaihteeks video tukivarsista, nivelistä yms asiaan liittyvästä.. https://www.youtube.com/watch?v=bi5k4zKd1mc |
#161
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kattelin 32" tangoilla olevia ja kaikki oli 0.700" halkasijaltaa, eli vajaa 18mm.. kuulostaa aika ohkaselle jos miettii tän projektin korkeutta ja painoo. Eli onkohan noista liiemmin hyötyä esim vauhdilla mutkiin ajettaessa. Nuo 32" tangot ois just passelit eteen ja taakse.. pidempiä ei saa mahutettua järjellisesti. Yks vaihtoehto ois tehä nuo vaik auton vääntövarsista, mut oma säätämine niissäkii ja jos hitsiä joutuu käyttämää ni kestävätkö ristijoustossa.. https://www.rockjock4x4.com/CE-9903-...-18-Steel-Arms |
#162
|
||||
|
||||
Lainaus:
Nämä vakaajat on olleet alla vasta pari vuotta, mutta ei ole ollut ongelmia katkemaisen suhteen. Itse kun lähdin näitä hankkimaan niin tarkoitus oli maksimoida käpälän pituus, jotta samalla minimoidaan vääntöjousen kiertyminen joustossa. Paksumpaa tankoa voi tarvittaessa sorvata ohuemmaksi, jos sattuu liian jäykkä tulemaan, mutta samalla tietysti kesto heikkenee. Ja mitä pidempi tanko sen löysempi se on ja samalla sitä paremmin se kestää kiertymistä. |
#163
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ok.. Kiitänpä tästä. Taijan tilata nää 32" eteen ja taakse. Lyhyemmällä tangollahan liikerata jää pienemmäks kuin pitkällä joten eiköhän nää tule kestämää sen mitä tarviaa. Kallisteluun ei sit niin voimakkaasti ehkä vaikuta, mut varmaanki tyhjää parempi |
#164
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kannattaa myös laskeskella näitä jäykkyyksiä laskurilla: https://swayaway.com/tech-room/torsi...ate-calculator ja verrata vaikka lukemia vaikka noihin minun Jeepin lukemiin. Jos vähän pyöristellään, niin voit käyttää Jeepissä 1000 kg akselipainoa edessä ja takana - ja verrata niitä omiin arvioihisi. |
#165
|
||||
|
||||
Pyöräytin nopeasti oman etu- ja takavakaajan, sekä sinun ehdottaman 32" tangon laskuriin. Käytin kaikissa laskuissa 16" pituista käpälää ja oletusta että "bar active length" on tangon pituus - 6". Näillä arvoilla wheel ratet on:
Jeep etu: 50 lbs/in Jeep taka: 108 lbs/in Faraday: 40 lbs/in Näppituntumalla sanoisin että tuo on liian löysä vakaaja sinulle. |
#166
|
||||
|
||||
No hyvä etten kerinny tilaamaa.. ois voinu ahistaa jos ois turhaa tilannu
Säästin siis isot rahat. Kiitän.. En muute ees tienny et tähänki löytyy laskuria Vaan joo.. pitää jatkaa ton suunnittelua, ehkä vois omatekelettä kokeilla alkuun. Renkaat just äske tilasin. Melko halvat oli tollaset 14.9-24 verrattuna perus maasturin renkaisii.. |
#167
|
||||
|
||||
Täältä saa swaybareja mittojen mukaan, esim. 33" pituinen ja 1" paksuinen: https://store.tk1racing.com/ProductD...tCode=115%2D00 .
|
#168
|
|||
|
|||
Tuolta löytyy jotakin. https://www.uniball.fi/cgi-bin/webio...tti=rallycorsa
|
#169
|
||||
|
||||
noita jousi keppejähän on joka mädän pajeron/nissanin/toyotan renkku keulissa...........
|
#170
|
||||
|
||||
Tk1racingin vakaajis näytti oleva hyvästi vaihtoehtoja ja kunnon ohjeet sopivan setin valintaan. Taijan silti testata omatekelettä alkuun..
Löysin romuvarastosta tuumasen vääntövarren ja siitä meinasin kokeilla tehä. Näyttäs olevan kiertosuunta stanssattu päähän. Tiijä sit mite kestää väärään suuntaan kiertoa?? Selviää varmasti aikanaa Tuota rallycorsan vakaajan toimintaperiaatetta piti iha kuukletella. Putki siis ihessää toimii "jousena".. voi olla kesto sitä sun tätä jo tynnyrijoustossa https://www.theseus.fi/bitstream/han...pdf?sequence=1 |
#171
|
||||
|
||||
Vielä vanteet ni alkaa hahmottuu ulkonäkö
|
#172
|
||||
|
||||
Ai tolleen?
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#173
|
||||
|
||||
Kyllä.. offsetti sais vaa olla aika liki nollaa
|
#174
|
||||
|
||||
Laita vaan positiivista niin paljon kuin on mahdollista. Kestää paremmin kasassa ja taitaa kääntyäkin paremmin. 👍
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#175
|
||||
|
||||
Lainaus:
Nollan lähellä pitää olla eessä jot mahtuu pyörimää. Sillo raideleveys about 235cm renkaitte ulkopinnoilta mitattuna. Se on totta et aina tiukemmalla ohjaus vermeet jne, mitä kauempana rengas kääntöpäästä. Pitää viel mallailla offsettia kuha saan vanteet.. Rupesin ajankuluks suunnittelemaa renkaitte palojen leikkausta Ja voihan arse!! Taas kuvat viturallaa vaik koneella muokkasin toisee asentoo. Sillä ei siis nähtävästi oo mitää merkitystä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rojekt Bj 42 Soft Top Exo Cage | Kauttu | Maasturiprojektit | 230 | 01.12.2018 21:43 |