![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Missä lukee että kevykuorma-auton kuormakorin kiinnityksestä vaadittavia todistuksia ei voi itse tehdä? Trafin ohjeen mukaan kuormakori pitää kiinnittää joko ajoneuvon valmistajan ohjeen mukaan, tai laskemalla lujuudet itse. Lauseesta " Todistuksesta tulee käydä ilmi käytetty testausmenetelmä ja tulokset" ymmärtäisin että laskemisen sijaan voidaan myös fyysisesti testata. Eli tässä ois kolme eri tapaa eikä tässä mielestäni missään kohtaan määrätä ettei noista voi itse tehdä vaadittavia selvityksiä. Katsastusasemalla kuitenkin sanoivat että ei voi itse tehdä vaan pitää olla jonkun pajan tekemät. Missä niin määrätään? https://www.finlex.fi/data/normit/46...korjaukset.pdf
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Ei missään, jos olet ”kiinnityksen suorittanut taho”. Tietysti sitä on jossain määrin jäävi tekemään omasta autosta, mut ei ne nää jääviys/esteellisyyssäännöt suoraan tämmöistä koske.
|
|
||||
|
||||
![]()
Olen koittanu selvitellä mikä mahtaa olla land cruiser kdj95 maksimi rengaskoko, vaan en ole oikein varmaa tietoa mistään löytänyt.. onko se niin että se olis se 77mm suurempi, 10% suurempi vai tuliko 2019 että saisi olla jopa 15% suurempi kuin alkuperäinen.
![]() 285/75r16 kait menee vielä pikku korotuksen kanssa..? |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole levike malli.. otteessa rengaskoko 215/80r16. Ohjekirjassa 265/70r16 vaikka kirja on levikkeettömästä..
|
|
||||
|
||||
![]()
Voinko siis käyttää levikemallia verrokkina ja muutoskatsastaa 35" kun periaatteessa sama automalli? Levikkeet toki laitan että pysyy renkaat suojien sisällä..
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rengas- ja moottorimuutoksien rajat muuttumassa! | -MaTTi- | Tekniikka & Jutustelu | 839 | 19.11.2021 10:25 |
Rajat kiinni ja äkkiä!! | Lars | Society | 3 | 09.02.2016 19:31 |
Gen2 pajeron moottorimuutosten leimaus | Dectane | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.01.2013 14:29 |
Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... | Korpikumpu | Chit-Chat | 16 | 19.12.2009 20:38 |
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? | _Metal_ | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 09.07.2007 10:34 |