![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Nyt on komeaa tekemistä ![]() Pumpun oman rajoittimenhan saa nyt poistaa kokonaan käytöstä ja täysi syöttö rajoittimelle asti.
|
|
|||
|
|||
![]()
lyhyt video solenoidin hydraulisesta pumppauksesta.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ei voi muuta kuin ottaa hattua pois päästä ja kuunnella hiljaa kun Säätäjä_setä kertoo miten sähköasiat menee oikeasti.👍
www.alanmiehet.com #1 |
|
|||
|
|||
![]()
Solenoidissa ei riitä puhti sammattumaan konetta kierroksilla, eli ei toimi rajoittimena.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toki voi olla toisinkin, mutta olisi aika vaarallinen peli liikenteessä, jos auto olisi mahdollista sammuttaa vain tyhjäkäynnillä. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toimiessaankin tuo on ehkä hieman huono tapa rajoittaa syöttömäärää, kun siinä pumppu alkaa kavitoimaan. Jos pumpussa on erillinen sammutusvipu, niin sitä käyttämään joku servo tai kokonaan sähköohjattu määränsäädin mekaanisen tilalle. |
|
||||
|
||||
![]()
Mulla vois olla G:hen moiselle purkille tarvetta. Nyt alipaineellansammutus , varmaan sähkösolkku suoraan vipuun?
|
|
||||
|
||||
![]()
Koodi kyllä kiinnostaa, en ihan heti olisi uskonut tuota itse kirjoittavani. Vaan kun on tässä yrittänyt sisäistää koodaamista pitkän tauon jälkeen, ja Arduinolla opetellut vääntämään, niin ihan jo mielenkiinnosta näkisin miten on tuo toteutettu...
Toimi käytännössä, eli riitti puhti. Semmoinen ajoneuvon itse aiheuttama rajoitin tuli kun sammutussolenoidin piuhaliitokseen tuli kosketushäiriö. Tyhjää käydessä kävi kuten piti, samaten kevyesti kuormittaessa, mutta enemmän voimaa pyytäessä moottori kun hieman muutti asentoa niin alkoi "rajoitus" toimimaan. Boschin VE-pumppu kyseessä. Voimaa oli tasakaasulla kuten pitää, mäkiin ei jaksanut kunnolla mennä, siinä vaiheessa kun olin vasta puolimatkassa, eikä keksintö jaksanut Joutsan varalaskupaikalla kulkea enää kuin niukan neljäkymppiä, ajoin huoltoasemalle ja hinurilla loppumatka. Liitoksen kun sitten korjasi, niin taas kulki sen pari sataa mitä pitikin... Työkalutkin olisi olleet mukana, vaan kun kontti oli aivan täynnä tyhjennettävän tallin sisältöä ja ne työkalut alimmaisena, ja muutama päivä tyhjennystä takana niin ei enää jaksanut panostaa... |
|
||||
|
||||
![]() Sisarprojekti
Tällä projektilla on toiselle foorumille dokumentoitu sisarprojekti. Modernisoin mun pientä Hobbymat MD65 sorvia mihin tuli myös kierroslukumittari. Yhteisiä osia tämän tarinan kanssa.
Linkki sorviprojektiin |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]() Arduino softa
Joku kyseli aikaisemmin projektin softaa. Koeajot eivät ole edistyneet, mutta tässä v1.0 testoisofta ihmeteltäväksi. Tämä ei ole mikään hyvän ohjelmointityylin tai C-koodin esimerkki. Tavoite on ollut saada testipenkki koejokuntoon.
Foorumi ei hyväksy Arduino projektin.ino päätettä. Jos haluaa imaista tämän paketin Arduino kehitysympäristään niin .txt loppu pitää vaihtaa .ino tyypiksi. Kehittely ja virittely jatkuu kunhan Tero saa Tojowaagenin ajoon. |
|
||||
|
||||
![]()
Joo, kiitos. Tuli ladattua, ja tuijotettua koodia kun hetken rauha löytyi. Uskoisin että on taas apua, kun itse yrittää väsätä, kun vaan sitä rauhallista hetkeä löytyisi. Jotenkin on semmoiset vähissä, vaatii "hieman" huomiota pikkuapinat...
Kommentointi koodissa auttaa paljon, että pysyy jyvällä mitä pitäisi tapahtua. Senkin kun voi tehdä hyvin, huonosti tai sekä-että eli hyvin huonosti. Tuossa menee enemmänkin sinne hyvään päähän... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Toyota LJ:stä ToyWagen VOL2 | Sumsar | Maasturiprojektit | 118 | 19.04.2024 16:43 |
Myydään PAINEPESUREITA ja elektroniikkaa | 33SD | O/M/V Muut | 15 | 29.07.2017 22:54 |
Toyota Crawler (ToyWagen) | kippo86 | Maasturiprojektit | 497 | 25.12.2015 21:20 |
Ostetaan La / elektroniikkaa | fimika | O/M/V Muut | 1 | 01.04.2011 15:34 |
m:Elektroniikkaa kotiin | Joakim1 | O/M/V Muut | 1 | 04.04.2007 07:28 |