![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kiitos linkistä Matti! Pani miettimään sen kuvia katsellessa tehdä reunalankkujen (kestopuu 48x123) päälle poikittain koolas, jonka päälle vesivanerilevyt, mikä ratkaisu tarjoaisi mahdollisuuden tehdäkin jotain pressutallissa ja jättää työkalut ja työ silleen odottamaan seuraavaa kertaa - tilaahan siinä on.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kysyppä eka vesivanerien saatavuutta ja hintaa. Saatat muuttaa mielesi sen jälkeen.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tuola on faneria jos mitä:
https://vaneri.info/tuote/filmivaner...-mm-1525x2467/ Kantavuus varmaan riittävä jo 1000mm 2*4-koolauksilla. Koivufilmi on altatuulettuvana katon alla lähes ikuista, huoltovapaa ja helposti purettava realisoitavaksi tai uusikäyttöön. Säästöä (jos tarvetta) voi miettiä vaikka noin että laittaa ”klaatian” vain tallin takapuolikkaaseen ja etuosaan ”ajorampit”, kääntää autoa sitten tarpeen mukaan kumpaa päätä työstää. Betonilaatat on toimiva, mutta pohjat pitää olla hyvät ettei elä. Maata tarvis kalliomurskaan (16-32+ tasaus 0-8 kivituhka) vaihtaa sen 20-30cm että ei ihan älyttömästi roudi. Sora tai hiekka ei asetu koskaan, siksi kalliomurske. Tarvii kaivurin yms maansiirtoa, eli tää varmaan on nounou jos valu ei ole vaihtoehto? Halvin varmaa on pelkkä 16-32, menee hiljaksiin maahan jota voi koittaa hidastaa suodatinkankaalla. Miinuksena epämukava, tippuvat mutterit yms katoaa jne… Tuota estämään voi laittaa sepelin päälle joku pressu tmv remontin ajaksi |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Minulla on tuommoisen pressutallin alla, vanhaa peltoa, mursketta ja hiekkaa, sitten levitin vaan pressun auton alle.
Kosteutta kyllä tuppaa tulemaan varsinkin nyt kun aurinko lämmittää tallin lämpimäksi ja sulattaa lumia ympäriltä ja nousee sitä maastakin. Toisessa ei ole mitään, ihan maapohjalla. Ja sitten vanhoja huopakaton alta otettuja havuvanereita yhdessä. Sitten on vielä yksi tallintapainen peltikatolla, murskepeti, harkot ja sitten lankuista tehty lattiarunko, vanerit päällä. Seiniin ei riittänyt enää rahat siinä vaiheessa, niin ne on pressulla. Ehkä tässä jossain vaiheessa, riippuen miten puutavaran hinta kehittyy.
__________________
Toyota Crown MS41 Toyota Crown RS56 Oldsmobile Cutlass Cruiser Chevrolet Caprice STW Valmet 455 ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Mitä kehyslankkujen alle ja missä vaiheessa ?
Kiitos hyvistä ideoita pressuteltan pohjaksi!
Mitä kehyslankkujen alle ja missä vaiheessa ? Maaliskuussa sain alustalankut vaakatasoon täsmäpaikkaan, johon pressuteltta mahtui, on turvassa katoilta putoavasta lumesta ja jossa Terranon sai kaartaen ajettua sisään. Haaste on, että 48x123 kyllästetyt lankut panin vaakatasoon niiden päälle mitä sain käsiin ts lankunpätkien ja tiilien päälle - betonilaattoja enkä harkkoja saanut mistään kun liikkeissä vielä talvisesonki. Routa ja kova lumihanki olivat apuna, mutta entä kun kevätaurinko alkaa sulattaa ? En pysty sivulankkuja kuin nostamaan, ts ei pituus eikä sivusuunnassa ole liikkumavaraa. Ilmeisesti vaiheittain lankkujen alle tukia parannellen ja pohjaa niille kaivellen - viisi kaarta kun lepää sivulankkujen päälle pultattuna ja kaarirakenteet ei sais vääntyä ? Betoniharkkoja/ betonilaattoja / kivimurskaa vaiheittaain eri kohtiin sivulankkujen alle ? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on pari tollasta varastoa/tallia maapohjallakin, edellinen omistaja on laittanut site bitumikermiä rullalta, siltä se ainakin näyttää eli samaa kuin kattoihin.
Tuntuu ainakin noissa toimivan ihan hyvin maapohjan päällä. Taitaa olla jossain kohden parikin kerrosta laitettu. Kovin tarkkaan en ole kyllä tutkinut, kun ei ole oikeen ollut tarvetta.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#7
|
|||
|
|||
![]() Väli-lisäkaarista pressutelttaan
Mistä ja miten on tehty välikaaria
tähän pressutelttaan vakio viiden kaaren lisäksi ? materiaali ? paksuus ? mittaan taivutettuna ? pituus ? Ilmeisesti tarpeen vähentämään lumitöitä ? Alkuperäinen kokoonpano pystytettynä jättää kaarien välit notkolle vaikka pressuteltta lepää tukevasti ja tarkasti vaakatasossa kyllästettyjen lankkujen päällä! Auttaako kuvissa nähty solumuovi välitangoin myös pitämään kaarien välit paremmin ryhdissä ? Ei ole kertynyt vielä kokemusta lumi ja räntäsateista kun on ollut poutaa - sensijaan alkutalvella varikkotelttaa piti vähän väliä puhdistaa vedestä/rännästä lumesta koska notkolla oleviin katon kohtiin keräänty heti ongelmia - pressutalli vaikuttaa samanlaiselta haasteelta - vai olenko väärässä ? |
![]() |
Luokat |
pressutalli, terrano |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Terranon tankki | Jannehe | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 17.09.2013 06:43 |
Myydään Terranon tankki | Jannehe | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 05.09.2013 12:52 |
Ostetaan TERRANON VAIHDELAATIKKO | espi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.04.2012 11:14 |
tunnistus apua, mikä vinssi mikä kartaani? | Hiprakka | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 03.12.2005 18:30 |
Koteloa vaihdettaessa mikä kestää ja mikä hajoaa | mika | Hardware | 0 | 26.12.2001 14:04 |