![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Pakoputkea tässä suunnitellut. Vähän epäselvää tekisinkö tuon 2,5- vai 3-tuumaisesta..
3" mutkia ja putkea on jo varattuna, yksi ajatus oli tehdä alkupätkä turbolta kolmetuumasella, ehkä vaimentimelle asti, josta sitten taakse asti 2,5-tuumaista. Tuossa ajatuksena se, että äänimaailma pysyisi riittävän hillittynä eikä ainakaan olisi semmonen "lopottava", mitä joissain väljempiputkisissä dieseleissä joskus kuulee. Liekkö sitten tuota pelkoa, jos koko putken tekisikin 3-tuumaisesta? Toisaalta, riittäisikö jos koko putken tekee 2,5" putkesta (muutaman millin väljempi kuin alkuperäinen)? Moottorihan säilyy pientä turbon kompressoripuolen päivitystä ja sitä vastaavaa syötön säätöä lukuunottamatta vakiona. Putki tulee siis kulkemaan taakse asti, sivuputkea en ala tekemään. Myöskään turhaan en halua liian väljää putkistoa alkaa tekemään jos siitä ei ole mitään hyötyä.. Toki tuon kutosdieselin sävel saa kuulua, silleen hillitysti.. Ajatuksia, kokemuksia aiheesta ![]()
__________________
BJ75 SLCK #274 Viimeksi muokannut Jull : 20.03.2022 22:57 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kun sulla on se turbo siinä moottorin ja pakoputken välissä, niin ihan sama onko loppupakoputki 2,5" vai 3". Tuskin kukaan huomaa eroa äänessä, tai missään muussakaan toiminnassa.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nyt vaan kun alusta asti uuden putken teen, olisi mahdollisuus vaikuttaa sen ominaisuuksiin. Esim. Kiinnostaisi kuulla kokemuspohjaista tietoa, kun monilla foorumeilla ovat kehuksineet 3" putken vaikutusta pakolämpöihin ja vääntöön jo ihan vakio 12ht:ssä, että onko noille kehuilla oikeasti katetta.. Jos vastaavaa hyötyä ei ole, en aio turhaan putkea alkaa väljentämään.
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Meinasitko tehdä yhdellä vai kahdella vaimentimella?
Itellä 75:ssä koko putki 3" ja 2 vaimentajaa, etummainen sellanen missä lähdöt eri linjassa ja takimmainen läpivirtaus. Koneena 1hd-t eikä mun mielestä löpötä ja mukavan hiljanen ajaa matkaa.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Yksi pönttö oli ajatus laittaa samalle paikalle, missä alunperinkin on se iso vaimennin.
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
rosvolta ääni 2,5tuumalle sekä sivupakoputkelle
![]() [vaikka tottapuhuen 12H-T pikkuhousuja kostuttavimmillaan ihanvaan paljaalla putkella vaillamitään vaimentimia välissä kutentästä taannoisesta pajunkissan pellonlaidasta henkiinpaluusta saatoimme todeta...] https://vimeo.com/334292544
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- Viimeksi muokannut pillimehu : 22.03.2022 00:03 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Bj75 pakettiauton "kovat" takapenkit | Erion | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 12.06.2018 08:51 |
Nopeusmittarin vaijeriin "" T-kappale"" Hodarin automaatin päivitykseen | BJ-40/76 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 26.04.2015 22:05 |
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |