![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
P38 Rangessa on bemarin suora kutonen ihan tehtaan toimesta, moottorin mallinumeroa en tähän hätään muista...
Tarkistin, M51 on moottori, tuotannossa 1994-2001... Viimeksi muokannut JasuT : 09.02.2022 12:04 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Joo toi Bemarin mylly on ainoastaan P38:ssa, ja uudempi versio M57 sitten L322:ssa isossa Rangessa. Defeissä ei muistaakseni ole TD5:en jälkeen ollu Bemarin myllyä laisinkaan,
vaan siihen tuli Fordin Puma TD5:en jälkeen. Discoissa ainoastaan Lantikan oma kone tehtaan jäljiltä, riippuen mallisarjasta (koneet 200 TDi, 300Tdi tai TD5 ja bensaversion tietty Rover V8).
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Ok, onko ne discos olevat lantikan omat yhtä päteviä kun m57?
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Sen koneen toki saa nopeamminkin kulumaan, on kuulemma korvin kranttu että öljystä löytyy oikeat lisäaineet. Ykköspytystä menee mäntä ja sylinteri huonoksi, on toki putkitettavissa, mutta aika pitkälti pystyy välttymään pitämällä öljyt oikeina ja ajokierrokset riittävän ylhäällä. Manuaaliaskin kanssa pystyy vedättämään turhan alhaisilla kierroksilla, automaatin kanssa ei tuota murhetta tule... Onhan siinä koneessa toki hieman enemmän sepelimyllyn ääni, ja vuotoja enemmälti, mitä pihassa olevasta alta pari satkua ajetun koneessa. Muutenkin on kyllä tuntuma ihan toinen kaikinpuolin, ajetut kilometrit jättää jälkensä vähän joka paikkaan. Voimansiirron ulinatkin puuttuu siitä vähemmän ajetusta, enemmän ajetun jakoaski viheltää edelleen täysrempan jälkeenkin, uudet kuoret, laakerit yms vaihtui... |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Kyllä noi kaikki Roverin Dieselit on hyviä, TD5 5 pyttysenä uudempi ja tehokkaampi, sähköllä ohjattu jo et sillä puolella saattaapi olla välillä "ominaisuuksia". Huollettuina kaikki kestäviä koneita.
Itse pidän ehkä eniten tosta 300 TDi:stä, joka itseasiassa sama kuin 200:nen pienillä uudistuksilla. Jotkut taas ovat sitä mieltä että se 200:nen on parempi. Tai TD5 ![]() Siitä on ikuinen debatti ihan ulkomaanlehtien ja eri Rover palstojenkin sivuilla mikä on se "paras", eli pikkasen makuasia, mutta sanoisin että noi vanhemmat ovat mekaanisina ilman sähköistä poljinta ja ECU:a toimintavarmempia, mutta löytyvät siis vain ykkössarjan Discoista. (Edit: siis sikäli kuin Discoista puhutaan, onhan niitä Defessä ja Rangessakin) Itellä tällä hetkellä kalustossa parisenkymmentä eri ikäistä ja kuntoista konsernin tuotetta ('54 - '05 vuosilta) joista mm. Defe 200 TDi ja Td5 koneella, Disco1 300 TDi, Disco2 TD5 ja L322 M57:lla ja sitten myös noita Rankkuja 3,5 3,9 ja 4,6 Roverin kaseilla, niin on vähän saanut verrokkia tässä vuosien saatossa.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 09.02.2022 19:00 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Niin ja tosta M57:sta joka on Bemarin kone, on kuulemma Bemarimiesten keskuudessa "jumalkone", mutta on senkin kanssa saanut kikkailla isossa Rangessa, esim. termostaattien kanssa kun ei kone lämminnyt, omasta sitten purin kokonaan sen EGR:n pois, oli molemmat EGR ja moottorin termari menneet, se motin termari on aika ikävä vaihtaa...kuten moni muukin juttu, esim. apulaitehihna-jos tien päällä katkeaa niin hinausautohommiksi melkeen menee. Ja omasta kans vuotaa se korkeapainepumppu, sekin on melko "yleinen" noissa mitä lukenu. Pitäsi irrottaa se ja huoltaa, kitti onkin jo hyllyssä, mut siihen piti tilata myös 3-osainen erikoistyökalu irrotukseen, olikohan jotain 30-50 egeä Puolasta tilattuna + rahti tuo työkalu.
Joka moottorissa lienee omat juilinsa, 300 ja 200 TDi motteihin en kyllä ole joutunut kun vaihtamaan suodattimet ja öljyt ja jakopään tehnyt huoltovälin mukaisesti.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Uusia osia Landrover defender/discovery | valu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 69 | 06.02.2017 10:46 |
| Myydään LandRover Discovery | JERKKU | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 15.12.2014 13:47 |
| LandRover Discovery II:n automaattilaatikon tyyppiviat ?? | G16AB | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 19.05.2010 23:48 |
| landrover discovery täristää ohjausta | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.11.2008 23:42 |
| M. LandRover Discovery 2,5tdi -90 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 07.03.2007 11:41 | |