Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.01.2022, 20:43
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JasuT Näytä viesti
P38 Rangeen on suunnitelmissa toteuttaa hetkellisen kulutuksen näyttö, ulkolämpömittari, ja eiköhän siihen kaikenlaista muutakin sitten keksi lisätä. Nuo kaksi on kuitenkin semmoisia mitä on aina tuossa kaivannut, niin jospa lähtisi niistä liikkeelle tuon kanssa..?

.
Missäs sun ulkolämpötilan näyttö on, vai oletko vain tyytymätön sen suurpiirteisyyteen näissä vanhoissa joissa se anturi on hölmössä paikassa? Hetkellisen kulutuksen näyttö... hehee, se on varmasti tarkoituksella jätetty tehtaalla pois. Laita sitten kunnon max lukema, Kisussa tais näyttää 120litr/100km asti ja se menee tappiin "tuost noin vaan".

__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.01.2022, 21:20
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Missäs sun ulkolämpötilan näyttö on, vai oletko vain tyytymätön sen suurpiirteisyyteen näissä vanhoissa joissa se anturi on hölmössä paikassa? Hetkellisen kulutuksen näyttö... hehee, se on varmasti tarkoituksella jätetty tehtaalla pois. Laita sitten kunnon max lukema, Kisussa tais näyttää 120litr/100km asti ja se menee tappiin "tuost noin vaan".
Se ulkolämmön näyttö juttelee liian usein "klingonia", ja joo, se on aika suurpiirteinen. Sisälämmön ollessa sopiva, näyttö toimii kuten pitää, valtaosan aikaa siis ei. Eikä tullut muistettua vaihtaa toista paneelia tuon tilalle, kun oli tallin lämpimässä tovin, ehkä ens kerralla? Esilämmitettynä näyttää ihan jotain muuta kuin lähellekään ulkolämpöä...

Eihän tuo pitkän aikavälin kulutusnäyttökään kovin isoja lukemia kerro, maksimi mitä on tullut nähtyä oli 99,9l/100km... Ja ihan varmasti menee törkeää suuremmiksi lukemat, talvikaudella liikkeelle lähtiessä, ennenkuin on voimansiirtoon saatu yhtään nöyryyttä mukaan. Muutama sata kiloa voimansiirron osia pysyy aika pitkään kylmänä...

Eihän noita mitään oikeastin tarvitse, mutta itseään pitää sivistää. Lisäksi kun pieni mieli keksii että jotain pitää tehdä, niin aika vaikeaa on olla ainakin kokeilematta. Luovuttaminenkin on toisinaan ihan liian vaikeaa, ennemmin hakkaa päätä seinään kuukausisotalla kuin osaa antaa periksi...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.01.2022, 19:11
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Kuormaaja teki temput
https://www.youtube.com/watch?v=KzWML39Cmtc

Mutta tein pielavetiset ja käänsin tuon hammasrattaan 180 astetta jolloin kuormaus-sektori on taas käyttökelpoinen ja hommat jatkui parin tunnin päästä
Pitää wiikkarilta kysellä varaosaa jahka arki taas koittaa..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.02.2022, 10:25
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Mustaa MOS rasvaa ei sitten nopeasti pyöriviin laakereihin. Menee särki muun muassa pyöränlaakerit, vesipumpun laakerit, yms. Kokemusta on. Noihin kohteisiin vaikka ruskeata. Parempi lukea tuubista.
Vaikka tuubista joo jos siinä lukee, näitähän on vaikka minkälaisia. KP2K-30 -luokituksella sopii kyllä rullalaakereille. Vaikkapa Würthin Voiteluvaseliini II on grafiittirasvaa, mut silti tuubissa lukee että sopii rulla- ja kuulalaakereille. Grafiittihan on vain lisäaine.

Onko pyöränlaakerin nopeus ”nopeasti pyörivä”? Pyörii 100 km/h vauhdissa n. 600 r/min.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.02.2022, 12:56
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.330
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti

Onko pyöränlaakerin nopeus ”nopeasti pyörivä”? Pyörii 100 km/h vauhdissa n. 600 r/min.
Kyllä se tuntuu olevan lopputuloksesta päätellen. Kuula ja rullalaakeri "tamppaa" grafiitin irti rasvasta, ja siitä tulee kerros, joka rikkoo pinnat.

Betonimyllyn 1:100 vaihteistossa oli mustaa rasvaa neljällä akselilla. Laatikko oli käännetty kyljelleen, siksi öljypinnan yläpuolella olevat laakerit voideltiin vaseliinilla. Nopeimmin pyörivästä meni laakerit, toiseksi nopeimmatkin vaihdettiin. Kaksi hitainta olivat ihan ok, ei mitään vikaa niissä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.02.2022, 13:50
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Onko pyöränlaakerin nopeus ”nopeasti pyörivä”? Pyörii 100 km/h vauhdissa n. 600 r/min.
Löytyi laskukaava hitaasti pyörivälle:
n·dm <50000min-1 ·mm

Mut mitä tonne nyt syötetään kaavaan, jos vaikka kuvitellaan että laakerin ulkohalkaisija on 100 mm ja rullat 10 mm? Tuo -1 on yläindeksi (en osaa kännykällä tehä) eikä copypaste toimi.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.02.2022, 09:02
veturi:n Avatar
veturi veturi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.05
Sijainti: uusimaa, Finland.
Viestit: 146
Perusasetus

Rosteripakosarjat värjäätyneet


Onko tietoa, millä aineella puhdistan värjääntyneet rosteripakosarjat?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_4025.jpg‎
Views:	270
Size:	149,5 Kt
ID:	101221  
__________________
Valkkasin ja valkkasin, otin tojotan.
Ajanvietettä youtube - matsoffroadrecovery
Opettavaista youtube - hubon auto
Tietoa youtube - simolammikko
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.02.2022, 16:49
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veturi Näytä viesti
Onko tietoa, millä aineella puhdistan värjääntyneet rosteripakosarjat?
Peittaustahnalla tai jollakin miedolla hienonta/kiillotuslaikalla. https://webshop.industriacenter.fi/p...tainclean-esab
https://www.motonet.fi/fi/tuote/7000...um-75-mm-2-kpl tai joku vastaavan tyylinen

Noilla poistetaan töissä hitsauksesta tullut väri, en ole 100% varma toimiiko yhtän hyvin juuri tässä tapauksessa, luulisi että toimii jos lämmöstä tuokin väri tullut?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
parturissa tapahtuu SAMROCK Chit-Chat 9 10.09.2007 18:10
kärkölässä tapahtuu.. toyota4x4 Chit-Chat 15 15.04.2007 11:11
Kilvetön mopo tallissa? Oonko rikollinen? kokkolanpoika Chit-Chat 14 12.12.2006 20:42
NHL:ssä tapahtuu.. SamppaFIN Jääkiekko 3 05.05.2004 14:56
NHL:ssä tapahtuu SamppaFIN Jääkiekko 4 12.05.2003 12:27


Sivu luotu: 11:31 (GMT +2).