![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() On niin pitkästi tarinaa etten jaksa nyt ihan joka riviä täydellä ajatuksella lukea, mutta sanoisin 20+ vuoden varaosapisniskokemuksella seuraavaa. Joka ikisessä varaosaluettelossa lukee että asiat on tarkastettu mutta ei voida silti ottaa vastuuta kuluista tai muista harmeista mitä luettelovirhe saattaa aiheuttaa. Jos joku taho varaosan toimitusketjussa sitten haluaa jotain hyvänmielenkorvausta antaa niin se on puhdasta asiakaspalvelua ja raha tulee suoraan kyseisen asiakaspalvelutahon kassasta. Jos tulee väärä osa ja pakkaus räjäytetään atomeiksi, sotketaan varaosaa ja palautetaan väärä sitten ilman pakettia puolen vuoden päästä niin on aiheellista funtsia että oliko toiminta asiakkaan osaltakaan ihan sen tasoista että mitään hyväntahdonele-korvauksia kannattaisi maksaa. Ja en väitä että sellaisesta on alkuperäisen postaajan kirjoituksessa tapahtunut (kuten sanoin, en jaksanut ihan kaikkea lukea) vaan tuo oli ihan yleisellä tasolla jubailtua. Ja mitä tulee alkuperäisnumeroon ja sen parhaudesta osan valitsemiseen, niin sen allekirjoitan täysin. Meillä on työmaalla 2 varaosamyyjää, käytämme molemmat lähes jokaisen varaosan valintaan alkuperäisluetteloita ja numerokäännöksiä ja onnistumisprosentti lähentelee sataa. Silloin kun menee pieleen lähes yhtä suurella prosentilla tarkmmassa tutkimisessa käy ilmi että me ollaan kämmätty, ei luettelo. Toki kun puhutaan 30 vuotta vanhasta vehkeestä niin silloin tilanne on hieman eri jo pelkästään sen takia ettei ketään kiinnosta hieroa nykyluetteloita museokaluston osien osalta, mutta kun puhutaan keskiverrosta kotimaisesta käyttöautokannasta niin silloin tilanne on yllä kirjoittamani mukainen. Luojan kiitos siitä että viimiset 15 vuotta olen saanut asioida lähes yksinomaan korjaamoasiakkaiden kanssa, voin kuvitella että auto_miesten varaosamyyjänä on varmasti aika raskasta nykypäivänä.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#2
|
|||
|
|||
![]() huoltamon #3 mokasta täsmennys
Kiitos 20+ varaosa busineksessä työskenneelle!
Ao vastaus vahvisti OEM-numeron oleellisuutta varaosien tilaamisessa, minkä sekä ao korjaamot #2 ja #3 - tekevät jos pystyvät tilaamaan - ja ellei heidän kauttaan saa niin antavat OEM numeron mulle itse tilata ja tässä tapauksessa mitä tekstiä pitäs näkyä ao oem numerolla hakiessani kuten: 48560-31g26 Nissan cross assy cross 1990-1994 fitting vehicle options: VG30E item: rod assembly / tie rod axle (välitanko) yamato-rod-assembly OEM: https://spareto.com/oe/4856031g26 URL: https://spareto.com/products/yamato-...mbly/i31015ymt korjaamo#3 - tutki ajoneuvon ylhäällä hallissa ja muttasi tangon leveyden muttei mitannut muita tarpeellusia tietoja - tilasi heidän hovihankkijaltaan ts kyseessä ilu huoltamo ns alusta (platform) tileus eli en tilannut enkä määritellyt tuotetta vaan korjaami näki kstsastustodistuksesta ao hylkäyksen syyn ja päätteli aivan oikein että koko tanko on vaihdettava mutta mokasi tilausta tehdessään ! Eikö mokan tehnyt huoltamo#3 voi vain palauttaa ao varaosaa avaamattomana ja saada rahoja takaisin kuten tilaamisesta vastaava esimies sanoikin 3.12 kunnes ao puutteelisen tutkimisen ja mittauksen suorittanut huoltomies oli uhannut 9.12 että auto pitää tuoda halliin - olisiko harmittanut että meni ylityö mahdollisuus tai ettei myönnä mokaa. Korjaamot #2 ja #3 tilaavat uudestaan jos mokaavat eivätkä veloita hukkaan menneestä työstä. Korjaamo #3 poikkeaa yleisistä käytännöistä Suomessa mikä voinee johtua siitä mihin ketjuun kuuluu. EU:n ja Suomen lainsäädännön luulisi suojelevan kansalaisia tälläistakin EU alueella toimivaa vastaan jos aihetta ? Entä kuluttajan suoja ? Miten selvittää kuka huoltamolla #3 päättää viime kädessä ? vai määrääkö ao ketju ? |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Miksi sitä osaa piti lähtä tilailemaan muualta, vaikka ensimmäisen korjaamon tilaama osakaan ei ollut vielä saapunut, ja sen sopivuutta ei siten oltu fyysisesti voitu varmistaa?(Tällainen aikajana kirjoituksesta välittyi)
Ja oliko osa tarkoitus vaihdattaa osa korjaamolla vai miksi sitä sieltä olltiin hankkimassa varaosakaupan sijasta?
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Miten voi yhden tangon vaihtamiseen sotkeutua kolme korjaamoa? Ja miten kaikki voikin olla niin vaikeeta....
Jos ekasta korjaamosta tilasit osan, niin miksi asiaa ei voinut siellä viedä loppuun asti ja antaa heidän todeta, että sopiiko se osa vai ei. Jos ei sovi, antaa heidän tilata oikean osan. Jos eivät saa oikeaa osaa tilattua, niin sitten varmasti hyväksyvät sen, että sun ei tarvii maksaa sitä väärää osaa. Nyt jos menit asioimaan jo korjaamoille 2 ja 3, etkä selvittänyt asiaa korjaamo 1:n kanssa kunnolla, niin varmasti haluavat nähdä autosi ja todeta kumpi oli oikeassa. Paras olisi edelleen tilata osat ihan itse ja opetella korjaamaan auto itse. Sitten ei tarvii taistella kuin itsensä kanssa ja syyttää voi vain itseänsä. Kyllä mullakin on huonoja kokemuksia korjaamoista ja sen takia teetän ulkopuolisilla vain pyörien suuntaukset, ylimaalaukset, renkaiden laitot vanteille ja koneistustyöt. Niihin on hyvät tekijät löytyneet, joten niitä uskaltaa käyttää. Tarpeeksi jos hämmentää varaosafirnojen ja korjaamoiden kanssa, niin hetken päästä blokkaavat tilaukset ja korjaamot kieltäytyvät korjaamasta (ongelmia välttääkseen). Sitten meneekin tilanne vaikeeksi jos siihen asti päästää tilanteen. Toivottavasti sulla ei mene yhtä monimutkaiseksi hommat ruokakaupassa ![]()
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur Viimeksi muokannut Hessu888 : 11.12.2021 17:56 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä voi jumalauta terranon omistaminenki olla vaikeeta...
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tähän voi laittaa topicin aloittajalle vanhan klassikon, eli "osta HJ"
Varaosien saanti on helppoa ja jokainen täällä osaa neuvoa asiat vaikka unissaan.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur Viimeksi muokannut Hessu888 : 11.12.2021 21:16 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Neuvottelen tämänkin tapauksen - kiitos palautteista palstalaisille.
Niiden huoltamoiden omistajat,
joiden kanssa olen tähän asti ollut tekemisissä, ovat ottaneet palautteen ammattimaisesti ja sanoneet että tarvitsevatkin palautetta voidakseen palvelutasoaan kehittää. Asentajat on otettu mukaan esittämään oman kantansa. Katsottu yhdessä mitä on tehtävä, ratkaistu ja menty eteenpäin no bad feelings, case closed - niin siis tämäkin. Kiitos palautteista ja hyvää loppuvuotta! |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Terrano on SUV. Ei oo kyllä sun laji vanhan auton pito/varaosien hankkiminen. 🤦🏻*♂️
|
![]() |
Luokat |
oem, tilaus, toimitus, tuotenumero, vastuu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hiluksiin vastaavuus todistus | toyollavaan | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.06.2013 19:37 |
3314 vastaavuus todistus | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 12.02.2009 12:31 |
Gen1 ja Gen2 Pajeron osien vastaavuus | HobGoblin | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 03.12.2008 09:15 |
Offivaruste muuttaa - toimituksissa katkoksia. | KooPee | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 01.01.2007 19:39 |
Apua! Rättirenkaiden ja vyörenkaiden vastaavuus | IsoA | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 28.10.2005 21:48 |