Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.11.2021, 17:16
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.046
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja M4x4 Näytä viesti
Mites porukalla on tuo lämmityslaitteen teho? Tuntuu vähähn heikolta, joskaan ei kyllä moottorikaan lämpiä kovin kauheesti taajamassa näillä keleillä. Myös puhallus on jotenkin heikon oloinen.
Olisiko vain se ikuinen, merkistä riippumaton, kakkaa paikat täynnä kun ajokilla vuosia vierähtää?

__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.11.2021, 18:40
M4x4:n Avatar
M4x4 M4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.14
Sijainti: Tampere
Viestit: 105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Olisiko vain se ikuinen, merkistä riippumaton, kakkaa paikat täynnä kun ajokilla vuosia vierähtää?
Hain tässä vähän sitä, että onko se kunnossa ollessaan tehokas? Eikai sitä korjata kannata jos se vaan on tommonen lehmän henki ihan ehjänäkin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.12.2021, 07:40
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Käytä puhaltimen moottori pois. Imurui sieltä mitä pystyt. Voi olla puunlehteä ja neulasta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.12.2021, 22:11
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja M4x4 Näytä viesti
Hain tässä vähän sitä, että onko se kunnossa ollessaan tehokas? Eikai sitä korjata kannata jos se vaan on tommonen lehmän henki ihan ehjänäkin
Kyllä sen pitäisi lämmintä tuupata. Takalämppärin poistin joskus omasta, kun oli aivan hapero. Hyvin on ilmankin pärjännyt, vaikka eihän tuo nyt helteinen ole parin kympin pakkasilla. Pari kertaa olen jäähdytysjärjestelmän pessyt, ja kertaalleen siivoillut kennon kunnolla. Termari tuntuu toimivan, nousee maantiellä mittari puoleen väliin noin kolmen kilometrin ajolla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.12.2021, 08:40
M4x4:n Avatar
M4x4 M4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.14
Sijainti: Tampere
Viestit: 105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turakki Näytä viesti
Kyllä sen pitäisi lämmintä tuupata. Takalämppärin poistin joskus omasta, kun oli aivan hapero. Hyvin on ilmankin pärjännyt, vaikka eihän tuo nyt helteinen ole parin kympin pakkasilla. Pari kertaa olen jäähdytysjärjestelmän pessyt, ja kertaalleen siivoillut kennon kunnolla. Termari tuntuu toimivan, nousee maantiellä mittari puoleen väliin noin kolmen kilometrin ajolla.
Tähän jatkoa. Termarin vaihdoin muun remontin yhteydessä ja uusi termari oli paskaa. Vanha takaisin nii lämpiää jo paremmin. Kennon ympäristön imuroin ja sieltä ei nii kovasti tullut paskaa, mutta sisäkierron läppä falskaa nii osa puhalluksesta menee pakkasena kojelaudan sisään ja tämä varmaan on isoin lämpöhukka. Sisäkierto päällä tarkenee ihan ok, vaikka on nyt -24 ulkona pakkasta, eli on siellä tunnelin päässä valoa. Läpät kun tiivistää uudelleen, niin varmaan tulee kohtuullinen. Hanskalokeron takaa purkautuu helposti puhaltimen ja kennon välinen kanava ja sitä kautta on helppo poistaa paskat.

Edit: Omasta kans heitin takalämppärin hiiteen. Näyttää siltä, että joku on tarkoituksella tehnyt lisäreikiä sinne sisäkierron läpän ympärille ja sieltä se vuotaa. En todella ymmärrä, että miksi.

Edit 2.0: Reiät tukkoon niin nyt näyttäs toimivan niinkuin pitää, enää keskisuuttimista toinen puhaltaa vain kuumaa ja toinen melko kylmää, mutta siellä varmaan on ne raitisilmaläpät ihan viturallaan. Onneksi ne voi laittaa tukkoon, niin ei häiritse.

Ei tommonen 2 gen karvalakkivarusteltu pajero kyllä ole mikään sauna, kun paljaat pellit hohkaa kylmää, mutta kyllä sillä tosiaan tarkenee.

Viimeksi muokannut M4x4 : 07.12.2021 12:30
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.12.2021, 18:04
Sergey Sergey ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 23.03.08
Sijainti: Oulu
Viestit: 21
Perusasetus

Renkaista 2004 pitkä 3.2did pajero. Millaisia renkaita ja vanteita voi laittaa? ilmeisesti 16" on minimi? Tekisi mieli hommaa nappularenkaat katusliksien tilalle kun tulee taatusti alle 5000km vuoteen ajoa. Edessä on 20-30mm korotuspalikat mut muutoinhan auto on ns. vakio. tekisi mieli joku 8x16 et0 tai jopa miinukselle laittaa.. tai leveämpikin, miksi ei. mikä kumi menis? 265/75/16? Tai mikähä s eolisi offikokona? 31.5x10.5x16?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.04.2022, 10:48
Sergey Sergey ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 23.03.08
Sijainti: Oulu
Viestit: 21
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sergey Näytä viesti
Renkaista 2004 pitkä 3.2did pajero. Millaisia renkaita ja vanteita voi laittaa? ilmeisesti 16" on minimi? Tekisi mieli hommaa nappularenkaat katusliksien tilalle kun tulee taatusti alle 5000km vuoteen ajoa. Edessä on 20-30mm korotuspalikat mut muutoinhan auto on ns. vakio. tekisi mieli joku 8x16 et0 tai jopa miinukselle laittaa.. tai leveämpikin, miksi ei. mikä kumi menis? 265/75/16? Tai mikähä s eolisi offikokona? 31.5x10.5x16?
Vastaan itse itselleni. 265/70/17 8x17et20 vanteilla BF Goodrich Mud-Terrain KM2 renkailla lisäroiskeläppien sisemmät kiinnitykset osuu renkaisiin kääntäessä ääriasentoihin. Pientä säätöö ja menee vakiokorkuisena
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	pCmlJkZ.jpg‎
Views:	212
Size:	229,5 Kt
ID:	101806   Click image for larger version

Name:	QC94Qwa.jpg‎
Views:	183
Size:	161,6 Kt
ID:	101807   Click image for larger version

Name:	5CHHENS.jpg‎
Views:	220
Size:	267,3 Kt
ID:	101808  
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.05.2022, 14:37
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Taakse tarttis jarrukilvet löytää. Merkkasivat puutteen korjauskehoitukseksi. -97 2.8 diisseli. Uusia saisi merkkiliikkeestä tilaamalla, hinta oli useampia satasia kappale. Tarvikkeet olivat loppu useammallakin toimittajalla, kun viimeksi katselin. Käytetyt ehjät lienevät yhtä yleisiä, kuin rehelliset poliitikot.
Tietääkö kukaan kohtuullisen edullista hankintapaikkaa, vai rupeanko nakertamaan jotain kötöstyksiä suorasta levystä?
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
Pajero miehille kysymyksiä Pauli_Antero Tekniikka & Jutustelu 19 05.11.2011 17:06
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2008 10:41
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
Pajero kysymyksiä Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 0 28.09.2005 11:20


Sivu luotu: 10:23 (GMT +2).