![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Kun speksit oli kasassa niin lopullinen kytkennän suunnittelu ja siitä sitten pieni piirikortti. Kun piirikortit olivat käsissä niin mallikappaleiden kasaus ja viimeinen hienosäätö kytkennälle. Hienosäätövaiheessa nelisilmä lampulle valikoitui pwm taajuudeksi noin 130Hz. Tämä siksi, että lampun konvertterin input konkka piti muilla taajuuksilla ikävää sirinää. Tämä piezzosähköinen värähtely voi ääritapauksessa ollessaan voimakas ravistaa komponentin irti juotoksesta. Cyklooppi lampun poweri taas osoittautui pienillä alle 100Hz pwm taajuuksilla epävakaaksi. Tuotteesta tuli näin ikävästi kaksi versiota. Cyklooppi 300Hz ohjauksella. Alla piirikaavio PDF-muodossa mikäli kiinnostaa tutkia kytkentää. Kytkennän logiikka on seuraava: Autossa virta päällä. DLR valot palaa täysillä eli huomiovaloina. Parkit päällä. DLR valot palaa parkki kirkkaudella. Ei ole väliä onko virta päällä vai ei.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Pari kaljaa ja 3D-osastolle. Yksinkertainen kotelo syntyi helposti. Vielä eri värit eri versioille. Autosovellus kun on niin reilusti muovilakkaa piirilevyjen pintaan. Liimalla purkit kiinni. Olin kokeilumielessä ostanut Bilteman Loctite 3090 kopiota. Pari havaintoa siitä. Sekoitustuubista tullessaan menee hetkessä tahmeaksi mössöksi. Toisaalta ei meinannut kovettua millään vaikka on Express mallia. Piti laittaa purkit pariksi päiväksi puristimeen.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Asennus autoon ja lopputestaus. Kaikki toimii kuten ajateltu. Nelisilmälampullinen auto tulee myöhemmin asennukseen.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Katohan, mulla oli samaa ajatusta taannoin tuon G. valopäivityksessä, mutta ratkaisin aiheen valmilla klik n pay menetelmällä
https://dxv0kh7euhy9z.cloudfront.net...dule_kit_1.jpg https://www.diodedynamics.com/2a-led...th-bypass.html
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Oletko jo kytkenyt / ottanut käyttöön? Katselin brosyyrit ja esittelyvideon. Näyttää vähän eri logiikalta.
Lainaus amerikan brosyyristä: The high output will always override the low output. Ymmärtääkseni tämä tarkoittaa sitä, että virta päällä (DLR) ajaa parkkihimmennyksen yli eli kun virta päällä parkeilla / valoilla ei ole vaikutusta kirkkauteen. Suomen logiikka on juuri päinvastainen. Aina kun parkit tai valot päällä palaa parkkikirkkaudella. Virta päällä ilman valoja niin palaa DLR kirkkaudella. Speksit eivät kertoneet mitään PWM taajuudesta enkä nähnyt sitä esittelyvideon skooppikuvastakaan. Lampuissa missä on oma poweri tämä on kriittinen juttu. Amerikan kitissä näyttää lisäksi olevan kaksi PWM boxia mikä on turhaa meikäläisessä systeemissä. Jos purkin saa auki niin ota muutama kuva. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
On paikallaan ja toimivat halutusti
Parkkiasennossa himmennetyt, valot nollassa kirkkaat päivävalot Purkit autossa piilossa, ei helposti esillesaatavina. Näissä oli vielä joku säätökin, oisko ollu himmennyksen raja
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Uskottavahan se on kun kerran toimivat. Brosyyriteksti vaan selittää toisella tavalla. Alunperin kiinnostuin asiasta siksi kun kitissä on kaksi purkkia vaikka yhdelläkin tulisi toimeen.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty talmu huomiovalot | turakoitsija | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 08.04.2014 19:27 |
| Myydään LED Slimline huomiovalot | TuneUp | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 20.05.2013 12:32 |
| Myydään LED Slimline huomiovalot 20€ / pari | TuneUp | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 03.08.2012 00:10 |
| Myydään Hella huomiovalot | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 20.09.2008 15:43 |
| M: huomiovalot | bj45lava | O/M/V Muut | 1 | 10.01.2007 20:05 |