Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.11.2021, 09:41
SALIASTAJA SALIASTAJA ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.01.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 86
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja riude Näytä viesti
Ok. eli WLP/2.
Eli voiko nyrkkisääntönä ajatella, että oikein missään järjellisesti ajateltavassa tilanteessa ei todellisuus olisi alle WLP/3?

Tämä ihan sillä, että osaisi haarukoita soveltuisiko sähkökinneri esim. emännän käyttöön, niin ettei toimintasäde 100% varmasti lopu kesken, olosuhteista riippumatta.
Oma kokemus seat mii electricillä reilu 30 tkm. Minun mielestä pääsee kyllä kaikissa järkevissä tilanteissa tuon 260/3 eli vajaa 90 km. Jos on valmis tinkimään lämmityksestä pakkasilla voin suositella jopa reilun 100 km ajo suoritteelle. Kesä kelillä 100 vauhdilla 200 km menee tosi tiukalle en suosittele, 80 vauhdilla 200 km kesällä onnistuu.


Viimeksi muokannut SALIASTAJA : 13.11.2021 09:45
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.11.2021, 19:14
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.048
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SALIASTAJA Näytä viesti
Oma kokemus seat mii electricillä reilu 30 tkm. Minun mielestä pääsee kyllä kaikissa järkevissä tilanteissa tuon 260/3 eli vajaa 90 km. Jos on valmis tinkimään lämmityksestä pakkasilla voin suositella jopa reilun 100 km ajo suoritteelle. Kesä kelillä 100 vauhdilla 200 km menee tosi tiukalle en suosittele, 80 vauhdilla 200 km kesällä onnistuu.
Nooh, siinäpä taas yksi syy ihan pidemmän ajan kokemuksella, minkä tähden sähkökulkineet eivät rakettimaista suosion nousua maassamme saa. Onko SAALISTAJA esilämmittänyt akustoa pakkasilla?
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.11.2021, 20:48
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.018
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Nooh, siinäpä taas yksi syy ihan pidemmän ajan kokemuksella, minkä tähden sähkökulkineet eivät rakettimaista suosion nousua maassamme saa. Onko SAALISTAJA esilämmittänyt akustoa pakkasilla?
Saatavilla olevat sähköautot ei ole ollut muihin vaihtoehtoihin verrattuna kaikilta osin kilpailukykyisiä. Autolehdissä vouhotetaan paljonkin ja muutos on lähtenyt liikkeelle.

Lahdessa on rakettimaisesti sähköpotkulautoja.

Sähköpyörällä kylmillä ilmoilla tuli kauppamatka tehtyä niin, että pyörä tai akku otetaan lämpimästä ja ladataan lämpimässä. Kuskista rupesi loppumaan pakkasominaisuudet vaikka pyörä kulki. Käyttänyt moottorikelkkakypärää ja muutoinkin olemus ollut kylmällä kuin joku avaruusukko tai Michelin ukko.

Mitenhän olis sähköautossa halpa diesellämmitin:
https://youtu.be/h41isR_wmYo
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.11.2021, 20:57
SALIASTAJA SALIASTAJA ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.01.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 86
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Nooh, siinäpä taas yksi syy ihan pidemmän ajan kokemuksella, minkä tähden sähkökulkineet eivät rakettimaista suosion nousua maassamme saa. Onko SAALISTAJA esilämmittänyt akustoa pakkasilla?
Ei ole miissä akun lämmitys mahdollisuutta, eikä lämpöpummpua. Lämpöpumpullisisa ei ihan yhtä paljon huonone pakkasella tuo toimintamatka, mutta jos -30 lukemissa ollaan niin luulen niissäkin reilusti huononee.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.11.2021, 09:01
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SALIASTAJA Näytä viesti
Oma kokemus seat mii electricillä reilu 30 tkm. Minun mielestä pääsee kyllä kaikissa järkevissä tilanteissa tuon 260/3 eli vajaa 90 km. Jos on valmis tinkimään lämmityksestä pakkasilla voin suositella jopa reilun 100 km ajo suoritteelle. Kesä kelillä 100 vauhdilla 200 km menee tosi tiukalle en suosittele, 80 vauhdilla 200 km kesällä onnistuu.
Upilla ei kyllä kauheasti ole eroa ajatko 100 vai 80 vauhtia. Upilla pisin matka kesällä oli 290km, minkä jälkeen se piti laittaa lataukseen. Ilmastointi vie todella vähän sähköä, joten sen kanssa ei kannata kyllä alkaa säästeleen. Lämmitys vie todella paljon sähköä. Itse ainakin kaipaan sen verran lämpöä talvella, että kovin tyhjäksi akkua ei voi ajaa. Koska lämmitys lopettaa toiminnan. Eli sellainen 100km ja sit on melkein ladattava. Ja tuo on muuten aivan perseestä tunkea sitä koko ajan lataukseen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.11.2021, 10:12
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.018
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Upilla ei kyllä kauheasti ole eroa ajatko 100 vai 80 vauhtia. Upilla pisin matka kesällä oli 290km, minkä jälkeen se piti laittaa lataukseen. Ilmastointi vie todella vähän sähköä, joten sen kanssa ei kannata kyllä alkaa säästeleen. Lämmitys vie todella paljon sähköä. Itse ainakin kaipaan sen verran lämpöä talvella, että kovin tyhjäksi akkua ei voi ajaa. Koska lämmitys lopettaa toiminnan. Eli sellainen 100km ja sit on melkein ladattava. Ja tuo on muuten aivan perseestä tunkea sitä koko ajan lataukseen.
Yksi mahdollisuus olis sellanen, et vaihtas riittävän pitkällä toimintamatkalla olevaan. Joku vois ostaa pikkuvekottimen jos toimintamatka riittää.

Oisko toikin ihan hyvä jos laittaa ilmawebaston.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.11.2021, 10:32
Mr_Peace Mr_Peace ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.03.08
Sijainti: Nastola
Viestit: 235
Perusasetus

Sähkökulkinetta miettinyt työmatkalle, mutta jos kerran nopedet pitää tiputtaa kuorkki luokkaan ja talvella ajettava pilkkihaalarissa jotta pääsee perille, niin mielummin jatkossakin taidan ne kasikympin köröttelyt suorittaa tolla GMC Sierralla

Sillä ei ainakaan tarvitse pelätä että matka jää kesken tai perse jäätyy penkkiin ennen kotiin pääsyä. Kyllä pitää sähkökulkineella päästä, lämpösellä autolla ilman esilämmityksiä, vähintään se 100km sekalaista ajoa (ilman että on tien tukkona) jotta voi edes harkita tuollaista.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.11.2021, 11:07
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.018
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mr_Peace Näytä viesti
Sähkökulkinetta miettinyt työmatkalle, mutta jos kerran nopedet pitää tiputtaa kuorkki luokkaan ja talvella ajettava pilkkihaalarissa jotta pääsee perille, niin mielummin jatkossakin taidan ne kasikympin köröttelyt suorittaa tolla GMC Sierralla

Sillä ei ainakaan tarvitse pelätä että matka jää kesken tai perse jäätyy penkkiin ennen kotiin pääsyä. Kyllä pitää sähkökulkineella päästä, lämpösellä autolla ilman esilämmityksiä, vähintään se 100km sekalaista ajoa (ilman että on tien tukkona) jotta voi edes harkita tuollaista.
Jos GMC Sierraa vertaa sähkövaihtoehtoon, en ole ihan varma mihin sitä pitäs verrata kun uudet jenkit ei Suomessa kovin halpoja.

https://www.sunrise-vw.com/volkswage...pick-up-truck/

Mikään tuollainen VW tuskin on kovin edulinen alkuun.

Kaipa sen sähkövaihtoehdon akkukapasiteetti oltava selkeästi yli tavanomaisen tarpeen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.11.2021, 12:25
Mr_Peace Mr_Peace ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.03.08
Sijainti: Nastola
Viestit: 235
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Jos GMC Sierraa vertaa sähkövaihtoehtoon, en ole ihan varma mihin sitä pitäs verrata kun uudet jenkit ei Suomessa kovin halpoja.

https://www.sunrise-vw.com/volkswage...pick-up-truck/

Mikään tuollainen VW tuskin on kovin edulinen alkuun.

Kaipa sen sähkövaihtoehdon akkukapasiteetti oltava selkeästi yli tavanomaisen tarpeen.
GMC Sierra on ennestään ja sen rinnalle meinasin sähkökulkinetta työmatka ajoon. Mutta kun ei vielä näytä tuo ajomatka riittävän aina päivän kulkemisiin ilman isoja kompromisseja, niin ei tuo päivittäinen töpseliin tökkiminen vielä oikein innosta. Sinänsä ihan mielelläni tuohon työmatkalle tuollaisen sähkövatkaimen ottaisin, mutta meikäläisen budjettiin ei vaan vielä sopivaa löydy sopivilla ominaisuuksilla.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.11.2021, 14:46
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.018
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mr_Peace Näytä viesti
GMC Sierra on ennestään ja sen rinnalle meinasin sähkökulkinetta työmatka ajoon. Mutta kun ei vielä näytä tuo ajomatka riittävän aina päivän kulkemisiin ilman isoja kompromisseja, niin ei tuo päivittäinen töpseliin tökkiminen vielä oikein innosta. Sinänsä ihan mielelläni tuohon työmatkalle tuollaisen sähkövatkaimen ottaisin, mutta meikäläisen budjettiin ei vaan vielä sopivaa löydy sopivilla ominaisuuksilla.
Mielestäni sähköhommaa vesittää se jos ominaisuudet ei ole sopivat järkevällä hinnalla. Saisi edes kevytperävaunun laillinen veto kuulua ominaisuuksiin.

Usein sähkökäyttöisiä vehkeitä joutuu lataamaan päivittäin. Toisaalta joutu tankkaamaan aika usein vaikka taksia ajaessa. Kylminä aikoina houkuttelevalta tuntus jos sähkövekottimessa on polttoaineella toimiva lämmitin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Aurinkosähkö tietäjiä? SptV Chit-Chat 45 28.08.2018 14:22
kellojen siirron ihanuus 0ltzi Chit-Chat 46 07.07.2018 12:51
Ulkona huoltamisen ihanuus GeneralJ Tekniikka & Jutustelu 31 07.12.2015 00:11
Forum-keskustelun ihanuus petris This And That 1 11.03.2003 15:27


Sivu luotu: 15:25 (GMT +2).