![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Niin, katselin tuossa duunissa pohjaa rekryilmosta jossa ei ollut mainittu että haettavalla varastomiehellä olisi suotavaa olla myös jonkin sortin oikea ajokortti, eikä vain kokemusta trukilla ajosta. Tästä mainitessani tuli vain kiireessä ympäripyöreä vastaus "No täähän on niin ku suljettu alue..." mitä se ei lain silmissä suinkaan ole. Tällä tuota selkeää lainausta suoraan lakitekstistä etsiskelen.
Haettava henkilö (mahdolliset henkilöt) otetaan koeajalla vuokrafirman kautta, joita ei pyllyjäkään kiinnosta maksella kenenkään ajokortteja (kun jo joku tt läpyskäkin ylivoimainen) varoiksi. "Trukinkuljettajalle asetettavat vaatimukset Trukinkuljettajan tulee yleensä olla 18 vuotta täyttänyt. Hitaita, tavaran siirtoon tarkoitettuja nk. matalakeräilytrukkeja saa kuljettaa 16 vuotta täyttänyt. Mikäli työsuojelupiirille tehdään ilmoitus nuorilla työntekijöillä teetettävästä trukinajotyöstä (opastettuna), trukkia saa ajaa alle 18-vuotias henkilö. Trukinkuljettajalla ei saa olla sellaista sairautta tai vammaa, joka olennaisesti heikentäisi kykyä toimia trukinkuljettajan tehtävissä. Kuljettajalla ”tulisi” olla vähintään A- (mp) tai T-luokan (traktori) ajokortti. Yleisen liikenteen käyttöön tarkoitetulla alueella ajokortti on välttämätön." https://www.logisteam.fi/trukkikortti Tämä selvä. Mutta mistäpä löytyisi lainataksi se LAKI pykälä? Näillä joutavanpäiväisillä "trukkikorteilla" joita itsellänikin kait jo kolme, ei tee hevon hittojakaan kun paha niillä persettäkään pyyhkiä. Ainoa etu mikä näistä kivoista läppysistä on, on se että mahdollinen työnantaja voi päätellä että moisen liimanlevittemen "haltialla" on jotain käryä, edes etäistä, aiheesta. Ja tokikin kyseisten kortti koulutuksien järjestäjien tienaaminen Itse hänet (heidät) niihin pikku diisseleihin "perehdytän" ja ajoluvat myönnän. "Työpaikalla käytettävän trukin kuljettajalla on oltava työnantajan antama lupa. Luvassa tulee eritellä, mitä trukkityyppiä lupa koskee. Luvan muodolle ei ole tarkempia vaatimuksia. Lupa voi olla kortti, joka on työntekijällä hallussaan, tai työntekopaikalla muualla, kuten listana toimistossa. Ennen luvan myöntämistä työnantajan on varmistettava, että työntekijällä on riittävät taidot käyttää työvälinettä." https://www.tyosuojelu.fi/tyoolot/ko...ajien-patevyys
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jarruton 825 kg O1- luokan peräkärryn "ajokortti" ja renkaat | BJ-40/76 | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 25.02.2019 00:35 |
HDJ-80 "Hotsu" Vaimon "kauppakassi" (perus mätä hommaa) | Mikko_L | Maasturiprojektit | 54 | 21.04.2015 18:04 |
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
Myyty jeep "HIGH BOY chief 2d " 3 hklö "paku diesel" | psychobilly | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 28.02.2012 00:28 |
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |