![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Saa olla aika hurjat langansyöttönopeudet jos meinaat että 5mm kamaa voi hitsata edes etäisesti hyvin ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Jos nyt 0,6mm lanka käy auttamattomasti pieneksi, 1,0 lienee hyvä vaihtoehtoLainaus:
Lainaus:
Ja jos hitsaa "melko onnettomasti" 3mm terästä 0,6 mm langalla, kun virtaa ei saa kuin 100 A.... Niin onko "normiharrastajan" termistö eri tasolla? vai voisko tuo sinun mig olla rikki? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
En nyt ymmärrä mikä kohta tuossa on epäselvä mielestäsi? Migissäni ei ole mielestäni mikään rikki. Ammatikseni olen hitsari mutta siitä on vuosia kun olen viimeksi näin mopokoneilla hitsannut niin koitan nyt arpoa kumpi on käyttööni sopivampi lanka, 0.8 vai 1mm. Millin langalla olen joskus hitsannut 10mm terästä mutta siitä en taaskaan muista yhtään miten se toimi ~2-3mm vahvuuksilla.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Millisellä langalla voi alkaa tulemaan virtarajat vastaa pikku koneissa. Jos ei ole erikseen langan koon valintaa, voi hitsausominaisuudet olla sovitettu 0,8mm langalle, jolloin kone saattaa antaa säätää isommalle virralle ja jopa yrittää toimia siellä, mutta todellisuudessa ei vain virtarajat riitä 1mm langalla.
Tuo 0,6mm lanka taas on lähes aina yhtä tappelua ja niin löysää että menee pienimmästäkin tökkäyksestä mutkalle linerin sisällä. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Minulla on 180 A koneessa 0.8 lanka, joka toimii siinä hyvin. Joskus kokeilin kääntää lankapyörät toisin päin ja laittaa siihen sopivan millisen langan, mutta käyttökelpoinen säätöalue kävi sen verran kapeaksi (toimi vain kaarijännitteen yläpäässä), että vaihdoin takaisin. Millinen lankakela tuli poltettua loppuun isommassa koneessa (320 A).
__________________
Jukka |
#6
|
|||
|
|||
![]()
MIG kone, missä on perinteinen muuntaja? Kai?
![]() Niin kuin sanoin niin en niin täydellisesti asiaa ymmärrä jos puhutaan MIG invertteristä VS tuo Esab OrigoMig C151 mikä itselläni on. Siihen verrattuna tuo C200 on jo aika paljon kovempi vehje. Itselläni ei ole 0,6mm langasta pahaa sanottavaa, mutta voi johtua osin siitäkin, että omassa koneessa ei edes riitä virta paksumpaan tavaraan oli lanka mikä tahansa.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Vanne, mistähän löytyisi uudet, tai edes ehjät..?
Koko 12" keskireikä pitää käydä mittaamassa mutta isompi mitä yleisissä kevytkärryn vanteissa, pultinreiät samaten paljon pienemmät n.10mm ja jako hätäsesti mitaten 102mm. Kärry tehty -72 eli jostain 60-70 taitteesta ehkä löytynyt..? Sen verran ruostuneet, ettei välttämättä kauheasti kehtaa lastia laittaa, tosin kärryn kokonaispaino 400kg josta omapaino syö 120kg pois. Ja riippuen mitä perävaunukirja (joo, tuli sekin kaikkien alkuperäisten papereiden mukana) sanoo mitä sai vetää, joku Opel salli enää 250kg lastin kun muihin kirjattuihiin sen "täydet" 280kg... |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mulla 2 kpl muuli 500 vannetta.nekin kyllä vaatiin puhalluksen ja maalia.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Sen verran tuossa vinkkiä saanut, että kuvan vanne taitaa olla Impin vanne, Sunbeam/Hillman. Vauxhall Vivan vanne ehkä kävisi myös...
Mikäs "Pikku-Muulin" vanteen jako on, jos on tuo 4" eli 101,6mm niin sitten voisi ehkä kiinnostaa? Hinta ja sopivuus ratkaisee tietenkin... |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Pitihän se käydä vielä se keskireikä mittaamassa, n.63mm eli n.2½" oli se. Eli ei Muulin vanteesta tullut apuja...
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Asia ratkesi, löytyi naapurikylältä Impin vanteet, joissa jopa ilmaa pitävät renkaat päällä. Pahin paniikki siis ohi... Mitä nyt noutomatkalla meinasi pikku paniikkia puskea, kun P38:n tankki päätti pudota. Onneksi hitaassa vauhdissa hiekkatiellä, eikä muutamaa sataa metriä myöhemmin ysitiellä satasen vauhdissa. Olisi saattanut ennen pysähtymistä muovitankki kulua puhki ja kaveriksi peltipannan jäänteistä kipinää reilun bensamäärän sekaan... Niin siistin näköinen panta, ja sujuvasti ruostui poikki... |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Miksi Berttaan tuli vain vuoden leima?
Eikö 40 vuotiaille pitänyt olla 2 vuoden välein katsastus?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2020 | wikke | Chit-Chat | 575 | 11.01.2021 06:48 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2019 | JiiPee | Chit-Chat | 566 | 01.01.2020 02:43 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2015 | JiiPee | Chit-Chat | 1300 | 28.12.2015 18:45 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2012 ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 1015 | 03.01.2013 18:46 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2358 | 31.08.2012 20:55 |