Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
Kyllä se on jo nuijittu lukkoon että polttomoottorit ajetaan alas ja sähkö on tulevaisuus, olipa se sitten ympäristöystävällistä tai ei, paikallispäästöt saadaan ainakin isoista kaupungeista huonompiosaisten kaivospaikkojen ympäristöön toisessa muodossa. Marginaaliryhmien näpräilyä on kaikki bioaineet ja kaasut, ei EU niistä välitä. Siirtymävaiheessa ehkä vielä hitusen, mut ei oo tulevaisuutta pitkällä tähtäimellä ainakaan kevyeen kalustoon.
E85 näyttää seuraavan hinnaltaan 95:sta, just ehkä himpun halvempaa kuin 1.3:lla kertoo. Ei kauheesti kannusta muuttamaan mitään. Harva auto osaa hyödyntää oktaanilisäyksen niin että käytännön kulutus jäisi edes lähelle bensalla ajoa. Teoriassa vaatii energiasisällön erona tuon 30%:n kulutuslisän. Auton omat mittarit voi näyttää ihan höpöjä, niistä ei kannata kulutusta katsoa 85:n kohdalla.
|
Totta. Sukulainen juurikin tuon muutos sarjan laittoi autoon ja eli siinä uskossa että verotus keventyisi sitä myötä mutta eipä keventynyt ja polttoainettakin menee nyt 11-12l 100km kohden riippuen miten ajaa, bensalla oli 9-10l välissä. Eli säästöä ei tule juuri mitään, jos positiivisesti pitää ajatella niin päästöt on aina leimalla olleet hyvät

siinäpä olikin ainoat hyvät puolet.