![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Jakolaatikon kääntämisen takia piti vänkärin lattiaan tehdä pieni pahka, jotta jakis mahtui olemaan uudessa asennossa. Tässä ei ollut mitään erikoista. Laatikkoa hollille ja rälläkällä niin kauan reikää isommaksi, että mahtuu. Sitten lappu päälle. Sitten kun laatikko oli oikealla paikalla, niin pystyi asemoimaan vaihdekepin. Sen olisi voinut laittaa siihen, mihin alkuperäiset vaihteensiirtäjät olisivat sopineet. Tai sitten sen pystyi laittamaan siihen, missä se on hyvä ja todeta, että vaihteensiirtäjät eivät ole sinne päinkään. Arvatkaapa kumman valitsin?
Viimeksi muokannut Sumsar : 05.07.2021 10:10 |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Huhuu. Nyt on aihetta juhlaan. Sain väännettyä katsastuskonttorin ja Toyotan kanssa muutoskatsastukseen tarvittavat paperit kuntoon.
ToyWagenin tehorajaksi muutoskatsastukseen tulee 150kW. (67kW+20% oli valmiina ja varmasti tarjolla) Sinänsä turhauttava vääntö, kun uudessa ajoneuvolaissa asia on suhteellisen selvästi kirjoitettu. Homma menee vaikeaksi, kun konttori vaatii vertailuautosta "luotettavan" selvityksen. Konttoreita palvelevan "teknisen tuen" mielestä Toyotan maahantuojan selvitys on ainoa "luotettava" selvitys, vaikka eivät tätä tietenkään suoraan sano. Mutta eivät myöskään kerro, mitä nämä luotettavat muut tahot ovat. Esim vertailu Koivusen varaosanumeroilla tai Japan partsin räjäytyskuvilla ei ollut luotettava. Autodata ehkä, mutta vertailutietojen hakeminen työläs niin jäi kokeilematta. Myös Toyotan tekemä tyyppihyväksyntä 1980-luvulla on puutteellinen (esim tehot puuttuu). Toyotan kannan voi jokainen lukea heidän verkkosivuilta: Periaatteessa selvä ja helppo juttu mutta teeppä se käytännössä. Luultavasti jollakin toisella konttorilla homma olisi onnistunut helpommalla, mutta tykkään ko. konttorista. Ovat tarkkoja, mutta järkeviä. Eli vain dokumentit ratkaiseen, puolin ja toisin. Ei tarvitse ihmetellä päätöksiä. Edellisessä muutoskatsastuksella luettiin lakia oikein porukalla ja kun siellä luki että niin ja niin saa tehdä, niin katsuri löi leiman lappuun mukisematta. Viimeksi muokannut Sumsar : 05.07.2021 15:20 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Kiitos Matti tarkennuksista. Kuten näkyy, minulle nuo lakipykälät on hepreaa. 12kg/kW on raja jota ei saa alittaa minun tapauksessa. Laskin 150kW käyttämällä rekisteriotteessa olevaa painoa.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Sen verran usein on ollut lämpöongelmia jäähdyttäjän tukkeutumisen takia, että olin jo päättänyt siirtää jäähdyttäjät taakse ennen kuin aloitin tekniikan vaihdon. Jäähdyttimien paikaksi tuli kuskin puolen takaikkuna. Siinä ne haittaavat näkyvyyttä vähiten. Katolle olisi voinut myös laittaa, mutta tallissa sen verran matalat ovet, että tämä ei ollut mahdollista. Sivuikkunassa jäähdyttimet sai myös hyvin suojattua oksilta yms.
Tälle se näyttää ulkoapäin. Suojauksen toteutin 1,2mm karkaistulla pellillä. Vähempikin olisi riittänyt. Tuon karkaistun pellin rei-ittäminen oli tympeä homma rasiaporalla. Olisipa ollut edes plasma tai laser. Tuli siitä kuitenkin siisti. Käsiplasmalla olisi ollut aika karkean näköinen. Nyt tyytyväinen, mutta silloin harmitti ![]() Ilman suojapeltiä näyttää suunnilleen tälle. Eli ensin on 8” spallin flekti. Tätä ohjataan ilma-vesicoolerin veden lämpötilalla. Eli jos ahtoilman coolerin lämpö nousee yli 35 asteen niin flekti lähtee päälle. Flektille tulee myös pakko-ohjaus. Tämä toimii varaflektinä moottorin jäähdytykselle. Flektin alla ilma-vesi coolerin kenno. Vettä kierrättää mersun taukolämpöpumppu (boschin kiertovesipumppu). Vesipumpulle tulee ohjaus 17 asteen anturin kautta. Eli pumppu käynnistyy kun coolerissa veden lämpö saavuttaa 17 astetta. Moottorin jäähdytyksestä vastaa Transporter T4 jäähdytin. Suunnilleen sopivan kokoinen ja ovat halpoja. Auton sisälle tuli suurehko kotelo jolla kuuma ilma ohjataan katon läpi ulos. Katolle tulee skuuppi. Moottoria jäähdyttää 12” spallin flekti. Kuutioita tälle flektille luvattiin paljon. Iso flekti=iso ääni niin tuohon halusin jotain pehmeyttä. Eli flektin on/off ohjaus olisi ollut aika karkea. Nyt alavesiletkussa on 35 asteen anturi, josta virta menee säätimen kautta flektille. Flekti käynnistyy kun vesi saavuttaa 35 astetta. Säätimellä (40A) voidaan säätää sopiva, hiljainen, peruspuhallus. Alavesiletkussa on toinen, 65 astetta, anturi, jolla flekti ohjataan täydelle teholle. Toiveessa olisi, että hiljainen peruspuhallus riittäisi pitämään lämmön pääosin kurissa. Täyttä puhallusta tarvisi vain sitten kovemmalla hapetuksella. Paisuntasäiliöt on VW:n tuotantoa (=halpoja). Koska ne jäävät kotelon sisään piiloon laitoin pintavahdilliset mallit. Kojelautaan syttyy merkkivalo jos pinta laskee liikaa. Kotelon lämpöeristin 13mm armaflexillä. Jäähdytinlinjat vedin 35mm kupariputkella. Viimeksi muokannut Sumsar : 08.07.2021 08:30 |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Projekti ollut jo kohta kuukauden tauolla. Tallissa on niin kuuma, ettei siellä voi mitään järkevää tehdä. Kaveri neuvoi laittamaan pyyhkijät silmämuniin, mutta ei löytynyt riittävän pieniä.
No tehdään sitten jotain turhaa. Posti toi BMM moottorin imusarjan. Ja tämä oli taattua EGR laatua. Edellisen poltin puhtaaksi, mutta nyt kun helteet jatkuu niin ajattelin kokeilla liottamista. Eli nopeasti pellistä tulppa toiseen päähän ja dieseliä täyteen. Katsotaan helteiden loputtua, mille näyttää. Muuten imusarjan muoto on ihan ok. Muoto ainakin näyttää sellaiselle, että 1-sylinterin täyttöä on ajateltu. BMM imusarjasta tuo mutka on jyrkempi kuin BKC imusarjassa. Katsotaan nyt jaksanko ruveta vaihtamaan. Ylimääräistä imusarjan tiivistettä ei ole hyllyssä. Ja itse asiassa postissa on tulossa jotain muutakin päivitystä tuolle alueelle. Ehkä toteutan molemmat muutokset sitten kerralla. Pitää tästä kertoa tarkemmin, kunhan posti tuo paketin... Viimeksi muokannut Sumsar : 14.07.2021 12:08 |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Onko toi pelti oikeesti karkastu vai onko rst tai hst:tä.
Joka tapauksesssa hienoa jälkee/tekemistä |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Toyota Crawler (ToyWagen) | kippo86 | Maasturiprojektit | 497 | 25.12.2015 21:20 |
| Myydään Toyota HJ61 taka ja HDJ etu murikat+muuta toyota akseli ryönää... | Maajussi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 23.04.2013 08:57 |
| Myydään Toyota corona MKII,Toyota FJ,Toyota crown virranjakaja | Castrol | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.01.2013 21:48 |
| Myydään / Vaihdetaan muutama ylimääräinen auto kaupan. toyota,toyota,renault ja taas toyota | Jumppis | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 29.06.2011 13:17 |
| Myydään / Vaihdetaan Toyota Landcruiser HJ61 -88 (vaihto mahdollista Toyota 4Runneriin) | Jooseppi | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 11.03.2009 21:07 |