![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
nojoo jotain pientä tullu taas puuhasteltua muutakin kuin imusarjan kanssa sotkemista
![]() moottorin sähköt pääsi vähän siistimpään nippuun ja koko komeus piilotellaan apparin jalkotilaan tehtyyn koteloon suojaan laitan siitä kuvia ku saan hiottua ne saumat ![]() ![]() ![]() kaasupoljin pääsi paikalleen ja kyllä tiedän kertomattakin että saattaa tuki tarvita toisen sauman nyukysen päälle ![]() jotain tommosta pikku osien putsailua tuli kokeiltua elektrolyysin voimin |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Noniin..
jotain pientä saatu taas aikaseksi. konetila olis maalattuna ja suurin osa sinne tulevista osista on hakenut paikkansa . luultavasti joutuu jotain pikku muutoksia tekeen mutta katotaan niitä sit ![]() etupään alustan osat putsattiin hiekkapuhaltamalla elektoryysillä ja hapottamalla. ei siis kaikkia noilla kolmella vaan pienet osat omalla pajalla elektrolyysiin ja siitä happoon et on varmasti joka sopukka puhtaana. Johtoryhmän kokoustakin päästy alotteleen pikkuhiljaa Sulake paikkoja on nyt ehkä riittävästi. jeepin orggis rasiassa 16 paikkaa ja tossa on 36 paikaa. tavoitteena on että autoon ei missään kohtaa enää koskaan tule yhtäkään irtosulaketta ja hyppyjohtoa mistä kukaan ei tiedä hevon kukkuakaan mitä ne tekee. tuli haettua sit parempi taka-akselikin tampereelta. ford 8.8 sen putsaaminen, kiinnikeiden teko, trussin teko ja "vähän kestävämpi " kopan teko otti melkosen paljon tunteja ja nyt kun katson sitä niin taidan tehä ton trussin uusiksi vielä ![]() ![]() tarvii vissiin hommata isompi pylväspora ku ei mahdu työstettävät kappaleet väliin ja joutuu tekeen hommia himan kyseenalaisissa paikoissa ![]() versio 1.0 joka laitetaan tosiaan uuteen uskoon sit tuli vastaan edullisesti osia vastaan ja skodan keula kohti eteläsuomea. ostoslistalle pääsi parit wj:n satulat olka-akselit isompia jarruja varten, pre 88 dana30 jossa jarrusatulat tulee erillisellä kiinnitysraudalla kiinni. ja pikku koro palat eteen ![]() nyt on sit valinnan vaikeus että käytänkö jarruihin wjn osat vai teenkö noilla pre88 olka-akseleilla ja niihin wk/durango satulat ja explorerin levyt wjn osilla sais kunnollisen crossover ohjauksen mutta joutuu hitsaileen olka-akselia. Jarrulevyt pitää aina porailla kun vaihtaa. sit saattaa tulla pikku clearance issue ton bemarin öljypohjan kanssa kun track bar nousee ylemmäs. noilla pre99 olkaakseleilla sais käyttää bolt on osia koko ajan mutta ohjauksessa joutuis tyytymään jonkinlaiseen kompromissiin. sit vielä että millä akselilla noi toteutan. toi alunperin katkeevalla vetarilla olis valmiiksi maalattuna ja siitä olis helppo jatkaa mutta toisaalta tohon ruostekasaan olis mukavampi tinata trussia kiinni ja vahvistaa noi inner C:t. jos alan tekeen tohon ruostekasaan tarvii vaihtaa välitys joka onneksi jo löytyy mut extra hommaa taas. välityksestä puheen ollen jos jollain sattuu lojumaan ford 8.8 4.1 välitys ylimääräsenä niin ehdottomasti kiinnostaa!!! ja jos joku tarvii dana 35 ja dana 30 niin tosta jää ylimääräseksi kun saan "lopullisen" setupin auton alle. olipas taas sekavaa tekstiä mutta pää pyörii yhtäaikaa niin monen projektin osan ympärillä että syöminenkin unohohtuu välillä. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jarrulevyt on pirun helppo porata pylväsporakoneessa kun käytät vanhaa napaa mistä nakuttelee pinnapultit pois. Se on tarkka ohjuri ja poraa vaan suoraan pinnapulttien reikien läpi.
Ei nuo jarrulevyt nyt niin usein mene vaihtoon että siitä ongelmaa tulisi, minulla on nyt ollut ~90tkm WJ:n jarrut ZJ:ssä, palat vaihtanut kerran ja levyt on edelleen samat alkuperäiset. Ei ole vielä kuluneet likimainkaan minimirajalle, auto kuitenkin punnittuna 2150kg, olen vetänyt jarrutonta perävaunua vaikka kuinka paljon, ja omista ajoista noin puolet on kaupunkiajoa. WJ:n jarrut ja ohjaus on selvästi XJ/ ZJ paremmat, ja etenkin jos on korotettu auto niin saa ohjauksen ja panhardin kulmat näppärästi kohdalleen. Tuon verran minulla on tilaa ~3" korotetussa ZJ:ssä kasikoneella; etupään mitat on ZJ:ssä ja XJ:ssä liki identtiset, sinulla toki eri moottori mutta kuvat antanee kuitenkin vähän osviittaa. Etuakseli tehty kuvan tavalla.. ![]() ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Moniko palstalaisista lähtee aamulla jahtiin | Teppo2 | Chit-Chat | 37 | 21.08.2009 07:24 |
tekemistä saikulle | tjl | Chit-Chat | 10 | 13.02.2007 11:58 |
Jos ei muuta tekemistä. | -juhani- | Linkit | 2 | 25.01.2006 21:37 |
Hauska tapahtuma aamulla | jappe | Chit-Chat | 19 | 07.11.2005 08:01 |
VARASTETTU HJ-60 AAMULLA LOHJALTA! | KooPee | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 16.10.2005 01:33 |