Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.04.2021, 18:23
Rouveri Rouveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.03.08
Sijainti: Finland.
Viestit: 438
Perusasetus

93 zj quadra trac jarrudyno.


Leima lähestyy. Oliko niin että quadra tracia ei jarrudynoo saa viedä. Mistä saan semmoisen lapun että katsuri uskoo jos ei puhe tehoa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.04.2021, 18:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.480
Perusasetus

Kaikilla konttoreilla pitäisi olla nykyisin sellaiset jarrudynot mitkä pyörittää renkaita eri suuntaan, jolloin ei ole mitään estettä testata jarruja rullilla.


Jos ei jostain syystä ole, niin perinteisessä ei periaatteessa saisi testata. Tosin leimalla jarrudynossa käyttö ei riko 249- jakolaatikossa yhtään mitään koska testi on niin lyhytaikainen, että visko toimii melkolailla normaalin käytön rajoissa (vrt. esim. jäätä eturenkaiden ja asvalttia takarenkaiden alla) - eli ei ehdi lähimainkaan kärvähtää pilalle. Sen sijaan auto todennäköisesti pomppaa pois rullilta, eiköhän katsuri silloin viimeistään ymmärrä kokeilla pihalla
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.08.2021, 21:31
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

Onko kellään näissä jeepin automaateissa ollu ongelmia huohotuksen kanssa kun on kurassa ja vedessä rymytty?
Tässähän on laatikon huohotus tuolla turbiinikopassa öljypumpun ylälaidassa,A518 automaatti siis minulla.
__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.08.2021, 19:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.480
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JNaukki Näytä viesti
Onko kellään näissä jeepin automaateissa ollu ongelmia huohotuksen kanssa kun on kurassa ja vedessä rymytty?
Tässähän on laatikon huohotus tuolla turbiinikopassa öljypumpun ylälaidassa,A518 automaatti siis minulla.
Kyllä niistä on ollut ongelmia, hetkellinen käynti vedessä ei välttämättä aiheuta ongelmia, mutta pidempi upotus ja/ tai kone sammuksiin niin ongelmat on enemmän tai vähemmän varmoja.
Tukkii huohotuksen öljypumpusta, ja poraa & kierteyttää laatikon yläosaan "keskiharjanteelle" letkunipan mihin liittää uuden huohotusletkun ja nostaa sen mihin ikinä itse haluaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.08.2021, 17:05
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.519
Perusasetus

Ainakin pari Wragleria tiedän jotka on rikkoneet vedessä samankaltaisella huohotuksella varustetun 32RH-automaatin. Ei siis kannata isommin uittaa. Itse tulppasin alkuperäisen huohotuksen ja tein uuden letkun päähän ennen vesileikkejä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.08.2021, 20:11
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

Pitää siis välttää upotuksia. Harmillisesti rupesin tätä pähkäilemään viikko sen jälkeen kun olin saanut laatikon autoon paikalleen, se pari kuukautta oli tossa pöydällä levällään. 🤦*♂️Noh, onpahan syy välttää pahimmat lätäköt, tuskin tuolla muutenkaan kovin syvään veteen kannattaa mennä kun on tuota elektroniikkaa sen verran runsaasti.
Lieneekö tuohon dana 30 etuakseliin väliä minkä valmistajan vetonivelen siihen tilaa, onko hyviä/huonoja kokemuksia? Esim. Pascal merkkinen nivel 27e vs. Maxgear 55e
__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.08.2021, 21:10
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.480
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JNaukki Näytä viesti
Pitää siis välttää upotuksia. Harmillisesti rupesin tätä pähkäilemään viikko sen jälkeen kun olin saanut laatikon autoon paikalleen, se pari kuukautta oli tossa pöydällä levällään. ��*♂️Noh, onpahan syy välttää pahimmat lätäköt, tuskin tuolla muutenkaan kovin syvään veteen kannattaa mennä kun on tuota elektroniikkaa sen verran runsaasti.
Suunnilleen etuvalojen alareunaa myöten voi ajaa, mutta jos on pitkiä upotuksia niin loota voi silloin imeä vettä sisään. Ei se heti sitä imaise, olen useitakin kertoja ajanut eikä ongelmaa. Ei tämä tietenkään mikään kahdella sähköjohdolla toimiva mekaanin dieselvekotin ole, mutta kaikki oleelliset liittimet on suojattu. Herkimmät paikat on nimenomaan ilmanotto, lootan huohotus ja virranjakaja.

Lainaus:
Lieneekö tuohon dana 30 etuakseliin väliä minkä valmistajan vetonivelen siihen tilaa, onko hyviä/huonoja kokemuksia? Esim. Pascal merkkinen nivel 27e vs. Maxgear 55e
Ainoa oikeasti hyvä on aluperäinen Spicer, on se sitten CV- nivelellinen vetari tai ristikollisen vetarin ristikko.. halvemmat on laadultaan ihan mitä sattuu, pahimmillaan hajoaa todella helposti ja tuurilla kestää kelvollisesti. Toki mielummin rikkoo CV- nivelen tai ristikon, kuin että vetari kestää ja rikkoo välityksen.
Tuossa on vanhahko kuva, rinnakkain HP D30 4.88 välitys ja Ford 8.8 4.88 välitys. Kuten kuvasta näkyy, D30:n välitys ei ole ainakaan ylijäreä

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 04:09 (GMT +2).