![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Transporter, caddy. Joko td tai tdi.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Peugeot expert tai sama kampe fiattina tai citikkana. 1,9td koneella. 8 litraan menee helpolla. Ja kait se hdi kone menee samoihin mutta omat kokemukset vain tuosta td koneesta.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Halvin "paku" taitaa olla skoda felicia, sillä 1.9 diiselillä
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kyl pienikulutuksisin oikea paku on mun kokemuksen mukaa transportteri T4 2.5tdi. Menee todella pienellä. Ja myös tekniikka luja.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Isällä Jumpy oli 2 litran HDI:llä pienikulutuksinen, Jumper 2,8 HDI ei itsellä ollut. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Raati näyttää kallistuvan t4 portteriin.. ikäni oikeestaan ehkä ilman syytä vältelly vw konsernin laitteita..
Onk nois t4 porttereis joku vuosimalli missä huononee/paranee jotkin asiat? Tai sit ducato suvut, ku niitäkin näyttää olevan pullonpalautus rahoilla ostettavissa.. Muuten kävis k-a mut jos sälli ajais kortin sillä niin siksi p-a Entä transitit onko ollu kellään |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Matalakorinen neloscdi sprintteri manuaalitoosalla ennen dpf aikakautta menee kyllä myös melko vähällä löpöllä.
Toki ne ruostuu aika tehokkaasti mutta kyllä niitä ehjiäkin kohtuurahalla saa. Korkeakattoinen syö heti enemmän kun ilmanvastus kasvaa. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Pitkällä ja korkealla 313 sprinterillä (2007) on päästy pikkasen yli 7 satasella. Ka versio motaria lähes koko matka ja kilsan alle rajoitinta vakkarilla...
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Toi mersu vois olla bueno.. onk niissä monia eri perävälityksiä riippuen koneesta?
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Säästät sen kortin yhden vuoden veroilla. Kevyt ka-kortti eli C1 maksaa n 600€ kaikkinensa etkä tartte omaa autoa sen ajamiseen.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Eiku just niin päin että sälli tarttis manuaalin ajo opetukseen ja kaik muut autot on matikkeja.. ku nyt ainoa manuaali on 4-akselinen..
Kuulemma pakulla harjoittelu ja ajokoe on ok Tarttee alkaa kytätä matalaa keski pitkää rintteriä Vihjeitä ko. katiskasta otetaan vastaan.. Viimeksi muokannut mp : 19.04.2021 12:24 Perustelu: Kirotus vihreet |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Se loota mis pakki ykkösen vieres ei niin luja ja pettää 5-vaihtee lakrut. Helppo kyl korjaa. Jakohihnat kannattaa kummatki pitää kunnossa. Jos huoltaa niin miljoonan ajaa rikki. Perus etupään nivelvikaa on noissa, ja ei kannata halvinta niveltä laittaa. Pitkällä kopalla olevia tervekoppasia ja kohtuullisilla kilsoilla olevaa hankalaa löytää. Lyhyt koppaset järjestäen parempi kuntosia. Mielestäni paras transportteri mitä tehty.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Onkos tuossa vielä syöttöpumppu hammashihnalla? Jos niin sen vaihtoväli? Volvossa kun oli vw2,5 niin pari kertaa jätti tielle...
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
On pumppu omalla hihnalla. Jakopään hihnanvaihtoväli 90 tkm ja pumpun hihnan 60 tkm. Itse kyllä päästelin pumpun hihnalla sen jakohihnan vaihtovälin eikä hypännyt.
Hyvää T4 Transporteria ei parilla tonnilla löydy. Varsinkin ne parhaat 2,5 TDi:t on hinnoissaan. Transitista ei ole kokemusta kuin 2,2 koneella olevasta. Kone itsessään kestävä (jakopää ketjulla), ruoste vaivaa koria altapäin. Alkupään malleissa tyyppivikana suutinten kiinnitysten löystyminen. Matka-ajossa menee alle 8, ehkä jopa likemmäs 7 kun pihistelee. Sama 2,2 kone on myös Peugeot Boxerin/Citroen Jumperin pellin alla 2006 eteenpäin. Semmoisella puolipitkällä tuli päästeltyä rapiat 200 tkm. Käsijarru surkea viritelmä (rumpu levyn sisällä). Sitä ei sitten saa testata leimalla rullilla, pahimmassa tapauksesssa lähtee kengät irti ja napa poikki. Kaikki konttorit ei tosin tuota usko ja kerran sain konttorin piikkiin uudet jarruosat kun nappasi kiinni ja repi kenkien kiinnitystapit kilpien läpi ja rummut paskaksi. Suuttimet löystyi tuostakin, alkoi kuulua tikitys vedätyksessä ja paheni hiljalleen kunnes pompasi pari suutinta irti. Pohjaprikat, kiinnityspultit, pari suutinputkea ja paluulinja uusiksi. Muuten ei mitään isompaa vikaa, normaaleilla nivelten ja jarrupalojen vaihdolla meni. Hyvä oli ajaa ja hytti lämpeni nopsaan jopa ilman lisälämmittimen käyttöä. Tämäkin yksilö happani pohjasta käsin, kulutus alle 8 reippaasti ajaen ja 11 parin tonnin traileri perässä. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Juu on. Ja ajotus kannattaa tehä huolella. Siihe oma kalu mihi saa heittokellon kiinni.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Chevrolet chevy van 6.2 diesel paku. | tapsa4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.06.2017 14:24 |
Myydään / Vaihdetaan Berlingo -03 diesel paku | VMika | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 11.05.2012 20:09 |
Myyty Kesä biilien YKKÖNEN eli bensa pihi uno 1.1 i.e.s -92 | MICCOT | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 05.06.2011 12:45 |
O:diesel-paku-maasturi! | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 07.04.2006 23:53 | |
m:gmc suburban 4*4 6,2 diesel paku | MudRod | O/M/V Muut | 17 | 13.01.2005 19:35 |