![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
Viestiketju tiivistettynä: |
Keskusteluketjussa 'arhe' kysyi lukijoilta neuvoja rosterin hitsaamiseksi mustaan rautaan tavallisella "mustalla langalla". Lukijat ehdottivat, että "musta ja kirkas" voidaan liittää erityisillä hitsauspuikoilla ja että liitos voi olla vahva, mutta ajan kuluessa se saattaa ruostua. Jotkut ehdottivat käyttämään rosteripuikkoa, vaikka sen hinta saattaa olla korkeampi. 'arhe' vastasi, että hänellä ei ole hitsauskonetta, joten liitos tulisi tehdä mig-hitsauksella. Lisäksi he keskustelivat hitsauksen tekniikasta. Helle ehdotti rajapuikon tai P5-langan käyttämistä, joilla saadaan kiinni musta ja kirkas. Käyttäjä ehdotti Böhlerin yliseostettua puikkoa, joka on ihanteellinen mustan ja rosterin liitoksiin sekä kulutusteräksille. 'MaTTi-' neuvoi hitsaamaan pienten pätkien kerrallaan, jotta materiaali ei veny, ja käyttämään puhdasta materiaalia. 'arhe' ilmoitti lopulta, että hän onnistui hitsauksessa ydinitäytelangalla, ja hän toivoo, että eri metallit eivät reagoi ilman kanssa. 'Sumsar' antoi neuvoja hitsauksen aloittamiseen autossa, mm. vinkkejä ruosteen ja rasvan poistamiseen. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() moi! onko hyviä vinkkejä DO's and DONTS? Eli käyttis maasturia pitäis ruveta hitsaamaan. aluksi "helppoja paikkoja" eli kuskin ja apparin jalkatilassa suoraa peltiä n 5x10cm palat kummallekkin puolelle, jalat kastuu.... 1. saumaa vai monta "täppiä" vierekkäin? ( telkussa nähnyt kumpaakin) 2. materiaali puhdasta 3. jotain muuta mitä? viimeksi yläasteella hitsannut n 30v sitten ![]() //JAnne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
2. en sotkis rosteria ja tavan mustaa sekaisin, kyl se yleensä muualta ruostuu ennen kuin hyvin tehty/maalattu paikka 3. 1.5 mm sähkösinkittyä vaikka (sitten huomio että sinkki on myrkkyä kaasuna, mut näissä sitä on niin vähän ja hitsaussauman reunalta kun pyyhkäisee kirkkaaks niin en näe mitään ongelmaa) |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
2. Puhdista alustamassa ja ruoste hyvin pois. Pitsiksi ruostunutta peltiä ei kestä hitsata. Poistat peltiä niin kauan, että tulee tervettä vastaan. 3. Puhdista pinnat myös toiselta puolelta. 4. Täppäillä voi myös ylösalaisin, mutta jos mahdollista, niin kallistaa auton niin, ettei tarvisi ylösalaisin hitsata. Kannattaa oikeasti yrittää saada kaikki rasva (maalit, massat yms) pois ennen hitsausta. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hitsauksesta enempi tietävät huom!!! | Flugfiske | Chit-Chat | 3 | 29.08.2006 13:51 |
Hitsauksesta | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 09.01.2006 23:26 |