Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.03.2021, 18:58
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.108
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
gps mittari ei kelpaa kun on epäluotettava toiminnaltaan (itse pärjänny sen kanssa 7 vuotta ongelmitta).
Ei kö tuota gepsin kelpaamattomuutta ole lähinnä tunneleissa toimimattomuuden tähden kelpaamattomaksi perusteltu.

__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.03.2021, 19:07
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Eiks noihin ole tehty uusia numerointeja mittaristoon ja ainahan gps voi tarkistaa että osuu kohdilleen. Joskus väännettiin hj.sta mittarin neulaa jotta osui suunnilleen kohdalleen
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.03.2021, 08:12
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.480
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
Eiks noihin ole tehty uusia numerointeja mittaristoon ja ainahan gps voi tarkistaa että osuu kohdilleen. Joskus väännettiin hj.sta mittarin neulaa jotta osui suunnilleen kohdalleen
Voi myös vaihtaa nopeusmittarin anturin välitystä tai ohjelmoida mittariston näyttämään oikein käytössä olevan rengaskoon ja perävälityksen mukaan. Ei tartte mitään susirumia teippivirityksiä tai väännellä mittarin neulaa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.03.2021, 09:06
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Toi ohjelmointi ei muuta kuin LJ töpseliin kiinni ja koodaamaan...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.03.2021, 09:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.480
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
Toi ohjelmointi ei muuta kuin LJ töpseliin kiinni ja koodaamaan...
Jos et huomannut, siellä oli "tai" välissä. Jokseenkin joka autossa kalibrointi onnistuu jollain tavalla, se on sitten eri asia onko se helppoa vai ei.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.03.2021, 10:01
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.128
Perusasetus

https://palanto.fi

Kaveri sai tuolla muutettua MB:n repromittarin näyttämään oikein, heittoa oli muistaakseni 8mph.
Piti vaan kertoa paljonko oli heitto, niin korjasivat sen kohdalleen.

Itse 1.3 muutoskatsastin 37” JK:hon.
Siinä kun onnistuu muutos ihan Jscan sovelluksella ja bt mokkulalla obd:n kautta.
Se tieto riitti inssille.
__________________
www.classicjeepparts.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.03.2021, 20:35
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.774
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Ei kö tuota gepsin kelpaamattomuutta ole lähinnä tunneleissa toimimattomuuden tähden kelpaamattomaksi perusteltu.
Siihen tuntuvat vetoavan.
Mut mitäs sitten kun vaijeri menee poikki, ei toimi mittari tunnelin ulkopuolellakaan. Mikään ei ole haavoittumaton systeemi
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.03.2021, 15:29
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.108
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Siihen tuntuvat vetoavan.
Mut mitäs sitten kun vaijeri menee poikki, ei toimi mittari tunnelin ulkopuolellakaan. Mikään ei ole haavoittumaton systeemi
No ei ole ei. Ajokissa voi mennä mitä tahansa leiman estävää rikki milloin vain. Ruveta jarrut vuotamaan tai puoltamaan radikaalisti, tuprutella liikoja taikka katketa vaikka runko kesken ajon Etc. mistä katsastuksessa tulee hylsy. Vaikka olisi juuri leimattukkin, ei siihen tunneleita tarvita.

Eli yritäppä mennä leimaamaan ajokkisi sillä katkenneella nopeusmittarin vaijerilla. Kerro sitten tuliko hylsy?
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.03.2021, 22:00
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.774
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
No ei ole ei. Ajokissa voi mennä mitä tahansa leiman estävää rikki milloin vain. Ruveta jarrut vuotamaan tai puoltamaan radikaalisti, tuprutella liikoja taikka katketa vaikka runko kesken ajon Etc. mistä katsastuksessa tulee hylsy. Vaikka olisi juuri leimattukkin, ei siihen tunneleita tarvita.

Eli yritäppä mennä leimaamaan ajokkisi sillä katkenneella nopeusmittarin vaijerilla. Kerro sitten tuliko hylsy?
Riippuu katsastajaviranomaisesta. Kaveri leimannut kolmena vuonna katkenneella vaijerilla autonsa. Ei ole tullut hylsyä eikä edes ihmettelyä et joka vuosi sama matkalukema.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.03.2021, 17:44
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.108
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JasuT Näytä viesti
Kävin, sain leiman, saatesanoilla "ei tämänikäisessä nopeusmittaria vaadita"...

Milloin?

Oliko nyt kyseessä tuoreempi kuin -84? Kuten vaikkapa Miccon LJ?

Ymmärtänyt että vanhuksissakin mittarin on toimittava (siinä missä vaikkapa valojenkin)
mikäli on olemassa? Noh, saanemme asiasta pian tietoa.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.03.2021, 20:34
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.108
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JasuT Näytä viesti
tilanne oli sen verran houkutteleva etten malttanut olla tarinoimatta
Vitun hassun hauskaa "tarinointia" ja omaksi-iloksi kikkailua & disinformaatiota.

Jotkut saattavat jopa etsiä toisille tietoa aiheista, etsijän itsensä lisäksi.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.03.2021, 20:42
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 596
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Vitun hassun hauskaa "tarinointia" ja omaksi-iloksi kikkailua & disinformaatiota.

Jotkut saattavat jopa etsiä toisille tietoa aiheista, etsijän itsensä lisäksi.
Otin pois, ei pitäis enää häiritä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rengas- ja moottorimuutoksien rajat muuttumassa! -MaTTi- Tekniikka & Jutustelu 839 19.11.2021 10:25
Rajat kiinni ja äkkiä!! Lars Society 3 09.02.2016 19:31
Gen2 pajeron moottorimuutosten leimaus Dectane Tekniikka & Jutustelu 7 03.01.2013 14:29
Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... Korpikumpu Chit-Chat 16 19.12.2009 20:38
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? _Metal_ Tekniikka & Jutustelu 25 09.07.2007 10:34


Sivu luotu: 22:39 (GMT +2).