|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1326
|
||||
|
||||
Pajero toimii jälleen!
Kelien nyt ollessa lämpimiä innostuin murjomaan musta ajonestomokkulan auki niin paljon, että pääsin käsiksi solenoidin piuhaan. Yhdistin sen ajonestolle menevään 12 V kun virta päällä piuhaan ja johan hörähti vanhaan malliin, eli juuri ja juuri ehtii startti pyörähtää kun on jo käynnissä.
Tein tuon linkin innoittamana: https://www.4x4community.co.za/forum...fication/page3 Viestissä 51 on muutama kuva.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#1327
|
||||
|
||||
Omassa taitaa pumppu olla mennyt huonoksi. Imuputki tankin päältä mureni käsiin, tilattu uusi, ja tuon ajoneston poistin yllämainitun linkin ohjeiden mukaan. Kanisteritankki metodillakaan ei nafta liiku joten pumppu remonttiin.
__________________
-1996 T4 -1987 LJ70 |
#1328
|
||||
|
||||
Osaisko joku kertoa mikä tämä on? Toisessa päässä kolme letkulähtöä ja toisessa sähköliitin. Löytyy vm. 99 2,8 pajerosta. Yksi letkuista menee turbolle ahtopaineletkun juureen, toinen letku lytätty nipparilla ja kolmas roikkui auki vapaana? Onko ok? Vähän huonoja kuvia kun turasin pimeessä lampun valossa, voin ottaa parempia jos näistä ei selviä.
|
#1329
|
||||
|
||||
Onkos sulla tossa kiinteät navat etuakselissa vai automaatti tai kolmasvaihtoehto manuaaliset. Jos on kiinteät navat niin vois olla etuperän irtikynkentä alipainetta. Ku toi egr ohjaus sijaitsee taas tuli pelkissä. Oliko tarpeeksi epäselvästi kerrottu ��
__________________
M.O.C |
#1330
|
||||
|
||||
Tutkailin kyseistä palikkaa vielä tarkemmin, ja sieltä löytyikin osanumero kun tarpeeksi rapsutteli likaa pois päältä. Näyttäisi olevan tällainen:
https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae...umero/1271666/ Eli ahtopaineen magneettiventtiili. Mitähän tämä mahtaa tehdä ja onko tosiaan ok että tästä roikkuu irtonainen letku? Haiskahtaa vähän jälkiasenteiselta osalta. |
#1331
|
||||
|
||||
Saman ikäinen pajatso ollut mullakin. Ei siinä ollut tomoista osaa. Ota vaan pois koko härpäke.
__________________
M.O.C |
#1332
|
||||
|
||||
Juu täytyy ottaa pois jos sillä ei kerran mitään virkaa ole.
|
#1333
|
||||
|
||||
Niin nyt jälkeenpäin ku varma omista vetareista ni miullahan oli 28 poorinen ja 29mm paksu mikä tonne sopi 4,6 perään taas kävi 25 rihlanen ja siinä oli tasauspyörästö 2 pikkurattaalla kun taas tiheässä neljällä, sekavia laitteita
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#1334
|
||||
|
||||
No lähtihän tuo oma kikotinkin käyntiin ja toimivalta laitteelta tuntuu. Pumpusta oli nestepään männän palautusjousi poikki.
__________________
-1996 T4 -1987 LJ70 |
#1335
|
|||
|
|||
Onko tosiaan niin että 1koppasessa pitkässä pajerossa olisi kaikki 4 kaiutinta kytketty yhteen - piuhaan radion taakse?
|
#1336
|
|||
|
|||
Ohessa 1 koppane 3l bensan kajarikytkentä. Eli ei oo samassa nipussa. Toivottavasti liitteet toimii.
|
#1337
|
|||
|
|||
Lainaus:
Vaan varaosa-autosta kaivoin koko johtosarjan auki ja katselin niin, siellä oli haarotettu kaikki kaiuttimet yhteen johtoon, varaosaromu oli -89 ja siinä kyseinen johto oli sinimusta ja tämä käyttöpeli taas -91 ja siinä oli väriltään punamusta. En yhtään tiedä kaiuttimen toimintaperiaatteesta, mutta yleensä niille on kyllä ollu jokasessa omat miinuksensa? Voiko tommonen kytkentä edes toimia nykyradioilla? Pitäskö sitä vaan ruveta vetelee uudet piuhat kaiuttimille suoraan? |
#1338
|
|||
|
|||
Lainaus:
Helppo tapa kajarin piuhojen selvittelyyn on neuvottu tossa manuaalissa sivu 13/30. Siinä oleva yleismittari voidaan korvata ihan vaan patterilla. Eli kun kajarin kalvo pomppaa ulospäin niin patterin plussan piuha on kajarin plussa. Eiku lukemaan, oppimaan ja kokeilemaan. Tai vetää vaan uudet johdot. |
#1339
|
|||
|
|||
Lainaus:
Kiitos avusta. |
#1340
|
||||
|
||||
Taas tuli tehtyä virhe, eli siis ostettua Mitsu.
Ne ketkä on pajeroihin pakoputkia rakennellut, niin onko hyviä ehdotuksia vaimentajista? Kriteerit olis semmoset, että sais hiljentää ääntä aika tehokkaasti, ei ihan niin tukkoinen kun vakiot, mutta pitäs kuitenkin mahtua jotenkinpäin sinne Gen2 paheron rungon sisäpuolelle. Koppa toistaiseksi vakiokorkeudella, eli 2.5" taitaa olla jotakuinkin maximi. Muuten laittaisin motonetistä tämän, mutta saatavuus on ongelma, eikä noita ilmeisesti ole enään edes tulossa. Ko vaimentajasta on kuitenkin hyvät kokemukset aikaisemmista projekteista. Nyt on siis jotain vastaavaa hakusessa. Ei huvittaisi ostaa kaikkia mahdollisia vaimentimia "kokeeksi", kun suurin osa ainakin motonetin valikoimasta on ihan hanurista. Joko on ihan mahottoman ahtaita, tai sitten pelkkä läpireikä. Auto tulee pääasiassa elukkakärryn ja autotrailerin vetoon, eli suorat putket ei oikein kelepaa, ja toisaalta pitkiin ylämäkiin kaipais vähän jouheemmin virtaavaa henkireikää. Orggis tuntuis olevan nyt tiensä päässä ja jotain tarttis tehrä, mutta vakioputki ei välttämättä kannen keston kannalta ole kovin fiksu vaihtoehto, vaikka hiljainen onkin. Ainakin gen1 2.5 koneen kohdalla vakiorännin korvaaminen teki suorastasan ihmeitä. Nykyisesä moottori tosiaan 2.8. Tekis mieli tehdä kerrasta kunnolla. Myös kuvat toteutuksista kiinnostaa. Edit: Ei löytynyt mitään fiksua, niin pistin uutta vakioo vaan paikalleen. Viimeksi muokannut M4x4 : 18.07.2021 01:17 |
#1341
|
|||
|
|||
Alatukivarren puslien vaihto on osoittautunut yllättävän työlääksi. Jousen pään pultti ei lähtenyt ilman rautasahaa, ja pienempi pää oli kalvanut jo pultin reiän soikeaksi.
Uretaanipuslia sovittelin, ja pienemmät puslat menivät nätisti. Jousen pään puslan reikä vaikutti noin 40 milliseltä, ja pusla noin 44. Reiässä oli kuitenkin joku holkin näköinen. Onko se jäämää alkuperäisestä kumipuslasta, vai joku muu sovitusjuttu. Eli onko pusla väärän kokoinen, vai murjonko holkin pois rungon reiästä. En onnistunut just löytämään kuvaa alkuperäisestä kumipuslasta, onko siinä ulkopuolinen metalliholkki? Sitten olisi enää toinen puoli jäljellä. Kammen etupään stefakin näyttää vuotavan, millainen jumppa vaihto on. Saako napamutterin kotikonstein auki? |
#1342
|
||||
|
||||
Naputteli vaan se "holkki" pois sieltä niin rupee uudet käymään paikoilleen.
__________________
M.O.C |
#1343
|
|||
|
|||
Näinpä täytyy varmaan tehdä. Ei taida naputtelemalla lähteä...
|
#1344
|
||||
|
||||
Rautasahan terällä halki se holkki niin kylse antautuu.
__________________
M.O.C |
#1345
|
|||
|
|||
Ja antautihan se. Sahaa ja vinkua tarjosin. Kiitoksia.
|
#1346
|
||||
|
||||
Mitä noi pultin paikat, jotka osoittaa kohden apukuskin puolta, 2.8 td pajeron turbon rungossa on? Ylälaidassa on öljyn sisääntulo ja alalaidassa öljyn paluu. Onko tarkoitus että noi sivu "reijät" on auki vai pitääkö niissä olla tulpat?
|
#1347
|
||||
|
||||
Oisko jäähdytysneste liitimien paikkat. Mulla oli pajatsossa vesijäähdytys turbolla. Pistä kuva niin tietää paremmin.
__________________
M.O.C |
#1348
|
||||
|
||||
noi 2 reikää tossa kuvassa
https://photos.app.goo.gl/g9kvU3YfWkBPM3Sq8 |
#1349
|
||||
|
||||
Jäähdytysneste liitokset ovat
__________________
M.O.C |
#1350
|
||||
|
||||
|
|
Luokat |
pajero |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 | Hype | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.04.2013 22:45 |
Pajero miehille kysymyksiä | Pauli_Antero | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 05.11.2011 17:06 |
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! | TOPPAHOUSU | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 31.07.2008 10:41 |
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
Pajero kysymyksiä | Juniori83 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 28.09.2005 11:20 |