Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.02.2021, 08:22
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JasuT Näytä viesti
^Niihin lämppärin läppäservojen piuhoihin kun laittaa etuvastukset, niin alkaa läpätkin kestää. Kokoa en muista, mutta on äkkiä selvitettynä jos tarvetta tulee.
Ymmärtääkseni siellä menee se akseli poikki. Mitä siellä jotkin etuvastukset siihen auttaa? Kun se akseli menee poikki niin toiselta puolelta tulee lämmintä ja toiselta puolelta autoa kylmää. Itse en ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmeessä autoon pitää edes tunkea jotain kaksialueilmastointia. Aivan turha varuste.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.02.2021, 09:48
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Ymmärtääkseni siellä menee se akseli poikki. Mitä siellä jotkin etuvastukset siihen auttaa? Kun se akseli menee poikki niin toiselta puolelta tulee lämmintä ja toiselta puolelta autoa kylmää. Itse en ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmeessä autoon pitää edes tunkea jotain kaksialueilmastointia. Aivan turha varuste.
Niin menee, vaan kestää etuvastuksien kanssa. Niiden vastusten tehtävänä on rajoittaa läppäservon ottamaa virtaa, ettei se jaksa enää nitkuttaa niitä läppiä ja läppäakseleita poikki. Rakennehan on typerä, muoviset läpät kiinteillä akseleilla, läppäservoina askelmoottorit eikä mitään takaisinkytkentää läpän asennosta. Niinpä joka kerta käynnistäessä läpät ajetaan laitaan, ja sieltä lähtee sitten laskemaan askeleina mihin se läppä olisi hyvä kääntää. Huonosti valittu muovi, vähän liian voimakas moottori, ja pakkaset -kätevä yhdistelmä korjaustarpeen lisäämistä ajatellen...

Noita vastuksia on useampia vuosia testattu ja asenneltu noihin, sopivat vastusten arvot on löytyneet eikä vastusten asennuksen jälkeen ole samaan yksilöön enää läppäremonttia tarvinnut tehdä...

Tuossa on syy, miksi en "kakkoskoppaista" C-vitosta halua edes ilmaiseksi. Läppärempan saa tehtyä "ohitusleikkauksella", onnistuu toisinaan, mutta jos kunnolla haluaa tehdä niin ohjaamoon jää lattiamatto paikalleen kun kaikki muu pitää edestä pois purkaa...

Kyse ei ole siitä että uskoisi vastusten auttavan, vaan siitä ettei niiden asennuksen jälkeen ole mennyt enää läppiä. Aika iso ero käytännössä. Antaa toki vikakoodia läppäservosta, mutta se on ainoa haitta asennuksesta, vaikka vikakoodin keksii niin se ei toimintaan vaikuta...

Kaksialueilmastointi on aika tarpeeton lopulta, paitsi myyntimiesten mielestä. Antaa lisäarvoa kun voi kumpikin etupenkkiläinen säätää mieleisekseen. Ja onhan noita nelialueilmastointejakin olemassa. Vaikka taloudessa on pari kaksialueilmastoinnilla varustettua, ei tähän mennessä kukaan siinä viereisellä penkillä ole mokomaa säätänyt, eikä kommentoinut asetuksen lämpöä. Onko se sitten osoitus varusteen tarpeettomuudesta, vai seuralaisen mielenlaadusta..?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.02.2021, 15:16
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Off-topic: Takavuosien Fiat Ritmossa oli yksialuelämmitys, vain kuskille puhalsi edes sitä haaleaa jota makaroonien lämmityslaite sai aikaiseksi. Tämä siksi että kaveri oli tukkinut kaikki muut röörit, pl. pieni oikealle sivuikkunalle.

Oikein mukavahan siinä oli kyydissä hytistä.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
OFFROAD TAPAHTUMAKALENTERI 2010 (Race calender 2010) Saija Tapahtumat 23 11.04.2011 16:40
Himalaja 24h 2010 1-2.10.2010 piparix Tapahtumat 173 11.11.2010 19:31
Keltalan Kesäoffi 2010 3.7.2010 _hornet_ Tapahtumat 47 30.07.2010 23:43
Paratiisi Offi 2010 14-16.5.2010, Kiitokset kaikille!! oska80 Tapahtumat 227 13.06.2010 18:57
Saarekoll 2010 29.-30.01.2010 Kynnapas Tapahtumat 6 20.01.2010 10:44


Sivu luotu: 00:03 (GMT +2).